زدن برچسب عامل از بین بردن فرصت طلایی آموزش به دانش آموزان آهسته گام

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان زنجان در خدابنده گفت:  آموزش به کودکان آهسته گام باید قابل لمس ودرک باشد و نباید با زدن برخی برچسبها فرصت طلایی آموزش به آنان را از بین برد. به گزارش اشراق۲۴ امروز کارگاه آموزشی- توجیهی آموزگاران دارای دانش آموزان دیر آموز مدارس خدابنده با حضور رئیس اداره آموزش […]

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان زنجان در خدابنده گفت:  آموزش به کودکان آهسته گام باید قابل لمس ودرک باشد و نباید با زدن برخی برچسبها فرصت طلایی آموزش به آنان را از بین برد.

به گزارش اشراق۲۴ امروز کارگاه آموزشی- توجیهی آموزگاران دارای دانش آموزان دیر آموز مدارس خدابنده با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان برگزار شد.

در این کارگاه که با حضور ۸۶ نفراز آموزگاران پایه اول ودوم مدارس ودر راستای اهداف طرح همگان برگزار شد ، در ابتدا علی اسدی مدیر آموزش وپرورش شهرستان خدابنده در سخنانی جایگاه آموزش دانش آموزان آهسته گام را تشریح کرد و اظهارداشت:مسلما” آهسته گامان سرعت یادگیری کمتری دارند ولی این به معنی عدم توانایی نیست بلکه باید با برنامه ویژه و آموزشهای خاص آنان را آموزش داد.

وی افزود: آموزگاران دارای دانش آموزان با  نیازهای ویژه  نقش مهمی در آموزش دانش آموزان آهسته گام دارند که باید با استفاده از تجارب یکدیدگر و برگزاری کارگاههای آموزشی متعدد به توانمندی آنان کمک کرد.

وی با تقدیر از حضور رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی در شهرستان خدابنده اظهار امیدواری نمود این حضور و هم آموزی تداوم داشته باشد.

در ادامه این کارگاه سهیلا فریقی رئیس اداره آموزش وپرورش استان زنجان در سخنانی ویژگیهای فردی واجتماعی دانش آموزان آهسته گام رابیان نمود و اظهارداشت: آموزش به کودکان آهسته گام باید قابل لمس ودرک باشد و نباید با زدن برخی برچسبها فرصت طلایی آموزش به آنان را از بین برد.

فزیقی شیوه های مطلوب آموزش را تبیین کرد و افزود: دانش آموزان دیر آموز به تکرار و تمرین بیشتری نیاز دارند چرا که آنان دیر می آموزند و زود فراموش می کنند وآموزگار باید به ماندگاری آموزش  در ذهن آنان یاری دهد و آن فقط با تداوم یادگیری امکان پذیر است.

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان زنجان افزود: با توجه به ویژگی های دانش آموزان دیرآموز متخصصان تعلیم و تربیت عادی و استثنایی عموما بر این باورند که چون این قبیل دانش آموزان از نظر رشد ذهنی تفاوت کمی با دانش آموزان عادی دارند بهتر است در مدارس عادی و همراه سایر همسالان خود تحصیل کنند تامانند افراد عادی با حداکثر توان بالقوه خود از فرصت ها و امکانات برابر برای خودشکوفایی بهره مند شوند.

وی افزود: تحقیقات حاکی از آن است که دانش آموزان پیش دبستانی مبتلا به ناتوانایی، رفتارهای مثبت همسالان توانای خود را الگو قرار می دهند و بسیاری از دانش آموزان پیش دبستانی ناتوان در صورتی که با همسالان عادی خود ادغام شوند به بازی سازنده تری می پردازند.

در این کارگاه معلمان حاضر  نکات و مشکلات موجود  درراستای تعلیم وتربیت دانش آموزان آهسته گام بیان و پاسخهای لازم را دریافت نمودند.