نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان زنجان در خدابنده گفت: آموزش به کودکان آهسته گام باید قابل لمس ودرک باشد و نباید با زدن برخی برچسبها فرصت طلایی آموزش به آنان را از بین برد. به گزارش اشراق۲۴ امروز کارگاه آموزشی- توجیهی آموزگاران دارای دانش آموزان دیر آموز مدارس خدابنده با حضور رئیس اداره آموزش […]
رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان زنجان در خدابنده گفت: آموزش به کودکان آهسته گام باید قابل لمس ودرک باشد و نباید با زدن برخی برچسبها فرصت طلایی آموزش به آنان را از بین برد.
به گزارش اشراق۲۴ امروز کارگاه آموزشی- توجیهی آموزگاران دارای دانش آموزان دیر آموز مدارس خدابنده با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان برگزار شد.
در این کارگاه که با حضور ۸۶ نفراز آموزگاران پایه اول ودوم مدارس ودر راستای اهداف طرح همگان برگزار شد ، در ابتدا علی اسدی مدیر آموزش وپرورش شهرستان خدابنده در سخنانی جایگاه آموزش دانش آموزان آهسته گام را تشریح کرد و اظهارداشت:مسلما” آهسته گامان سرعت یادگیری کمتری دارند ولی این به معنی عدم توانایی نیست بلکه باید با برنامه ویژه و آموزشهای خاص آنان را آموزش داد.
وی افزود: آموزگاران دارای دانش آموزان با نیازهای ویژه نقش مهمی در آموزش دانش آموزان آهسته گام دارند که باید با استفاده از تجارب یکدیدگر و برگزاری کارگاههای آموزشی متعدد به توانمندی آنان کمک کرد.
وی با تقدیر از حضور رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی در شهرستان خدابنده اظهار امیدواری نمود این حضور و هم آموزی تداوم داشته باشد.
در ادامه این کارگاه سهیلا فریقی رئیس اداره آموزش وپرورش استان زنجان در سخنانی ویژگیهای فردی واجتماعی دانش آموزان آهسته گام رابیان نمود و اظهارداشت: آموزش به کودکان آهسته گام باید قابل لمس ودرک باشد و نباید با زدن برخی برچسبها فرصت طلایی آموزش به آنان را از بین برد.
فزیقی شیوه های مطلوب آموزش را تبیین کرد و افزود: دانش آموزان دیر آموز به تکرار و تمرین بیشتری نیاز دارند چرا که آنان دیر می آموزند و زود فراموش می کنند وآموزگار باید به ماندگاری آموزش در ذهن آنان یاری دهد و آن فقط با تداوم یادگیری امکان پذیر است.
رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان زنجان افزود: با توجه به ویژگی های دانش آموزان دیرآموز متخصصان تعلیم و تربیت عادی و استثنایی عموما بر این باورند که چون این قبیل دانش آموزان از نظر رشد ذهنی تفاوت کمی با دانش آموزان عادی دارند بهتر است در مدارس عادی و همراه سایر همسالان خود تحصیل کنند تامانند افراد عادی با حداکثر توان بالقوه خود از فرصت ها و امکانات برابر برای خودشکوفایی بهره مند شوند.
وی افزود: تحقیقات حاکی از آن است که دانش آموزان پیش دبستانی مبتلا به ناتوانایی، رفتارهای مثبت همسالان توانای خود را الگو قرار می دهند و بسیاری از دانش آموزان پیش دبستانی ناتوان در صورتی که با همسالان عادی خود ادغام شوند به بازی سازنده تری می پردازند.
در این کارگاه معلمان حاضر نکات و مشکلات موجود درراستای تعلیم وتربیت دانش آموزان آهسته گام بیان و پاسخهای لازم را دریافت نمودند.
Δ