برگزاری دوره آموزشی مصون سازی کودکان و خانواده‌ها در برابر مصرف مواد مخدر در خدابنده

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده از برگزاری دوره آموزشی مصون سازی کودکان و خانواده‌ها در برابر مصرف مواد مخدر در این شهرستان خبر داد. به گزارش نسیم اشراق،عصمت نصیری قیداری اظهار کرد: بهزیستی در راستای استحکام و تحکیم بنیان خانواده، نگاه ویژه‌ای به امر آموزش خانواده با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد. وی از […]

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده از برگزاری دوره آموزشی مصون سازی کودکان و خانواده‌ها در برابر مصرف مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نسیم اشراق،عصمت نصیری قیداری اظهار کرد: بهزیستی در راستای استحکام و تحکیم بنیان خانواده، نگاه ویژه‌ای به امر آموزش خانواده با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.
وی از برگزاری دوره آموزشی مصون سازی کودکان و خانواده‌ها در برابر مصرف مواد مخدر با همکاری مؤسسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همسفر تا مرز رویا در این شهرستان خبر داد و افزود: با فراگیری آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به عموم جامعه توسط افراد متخصص گام‌های موثری در ساختن جامعه سالم برداشته خواهد شد.
این مقام مسؤول مهارت‌های کنترل خشم، ارتباط موثر،کنترل و نظارت بر دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند و سبک‌های ارتباطی را از جمله اهداف مهم و اساسی این طرح برشمرد و خاطر نشان کرد: کودک علاوه بر اینکه قدرت نه گفتن را داشته باشد باید بیاموزد که چگونه خود را از انواع آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی مصون نگه دارد.
وی تصریح کرد: مراکز و مؤسسات پیشگیری از آسیب اجتماعی و همچنین مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی در راستای کمک به افزایش آگاهی هموطنان خدمت رسانی می‌کنند و در حال حاضر سه مرکز غیردولتی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان خدابنده خدمات تخصصی به عموم مردم و جامعه هدف ارائه می‌کنند.