ایثار،بالاترین ارزش و مکارم اخلاقی/برگزاری مراسم یابود و رونمائی از تندیس دو شهید امداد و نجات خدابنده+تصاویر

امام جمعه قیدار در مراسم یادبود و رونمایی از تندیس دو شهید امداد و نجات شهرستان خدابنده گفت: در روایات اسلامی بالاترین ارزش و مکارم اخلاقی،ایثار است و این دو شهید با دادن جان خود درس ایثار و فداکاری و خود گزشتگی به ما آموختند. به گزارش نسیم اشراق امروز مراسم یادبود و رونمایی از […]

امام جمعه قیدار در مراسم یادبود و رونمایی از تندیس دو شهید امداد و نجات شهرستان خدابنده گفت: در روایات اسلامی بالاترین ارزش و مکارم اخلاقی،ایثار است و این دو شهید با دادن جان خود درس ایثار و فداکاری و خود گزشتگی به ما آموختند.

به گزارش نسیم اشراق امروز مراسم یادبود و رونمایی از تندیس دو شهید امداد و نجات شهرستان خدابنده-شهید سید رضا جعفری و شهید وحید محمدی-که در ۱۶تیرماه سال جاری در حین انجام عملیات امداد در روستای استرود زرین رود به شهادت رسیدند با حضور مسئولان استان زنجان و شهرستانی برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا بویژه شهید سید رضا جعفری و شهید وحید محمدی اظهار کرد: کاری که این دو شهید برای نجات جان یک انسان انجام دادند بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در روایات اسلامی بالاترین ارزش و مکارم اخلاقی،ایثار است واین دو شهید با دادن جان خود درس ایثار و فداکاری و خود گزشتگی را به ما آموختند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: یادمان سازی و تندیس سازی یک منبع قرآنی دارد و زمانی که جوانمردان اصحاب کهف ان کار عظیم را انجام دادند بعد از ۳۰۰ سال یادمانی برای آنها ساخته شد و این کار باعث می شود که رشادتی که آنها انجام دادند همیشه در یادها بماند وهچنان زنده باشند.

شهرام میرزایی،مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیزعنوان کرد: نصب این یادمان و تندیس در پایگاههای امداد و نجات بین شهری شهرستان خدابنده در دوتپه سفلی به نام پایگاه امداد و نجات شهید ایثارگر سید رضا جعفری و پایگاه زرین رود که به نام پایگاه امداد ونجات شهید ایثارگر وحید محمدی نامگذاری شده است بخاطر این بود که  ما ذره کوچکی از ایثار و فداکاری را به تصویر بکشیم و همیشه به یاد این شهدا باشیم تا همه امداد گرانی که در حوزه های مختلف امداد و نجات شهرستان خدابنده فعالیت می کنند یاد این دو مرحوم را گرامی بدارند و در فعالیت های امدادی شان نهایت ایثار وگذشت را سر لوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: خانواده این دو شهید درس بزرگ صبر را به همه مردم دادند و همیشه باید قدردان آنها باشیم چرا که آنها چنین فرزندانی را در دامان خود پرورش داده و تربیت کرده اند که امروز ما می توانیم به آنها ببالیم و آنها را الگوی زندگی خودمان قرار دهیم.

ان