اسلام یک دین ولایت محور و شبکه ای است/رضایت مردم و عدالت اجتماعی محور مجالس عزاداری در ایام محرم

امام جمعه قیدار در مراسمی که به مناسبت اولین روز از ماه محرم در حرم مطهر قیدار نبی(ع)برگزار شد گفت: اسلام یک دین ولایت محور و شبکه ای است. به گزارش نسیم اشراق،حجت الاسلام سید علی موسوی امام جمعه قیدار در مراسمی که امروز به مناسبت اولین روز از ماه محرم در حرم مطهر قیدار […]

امام جمعه قیدار در مراسمی که به مناسبت اولین روز از ماه محرم در حرم مطهر قیدار نبی(ع)برگزار شد گفت: اسلام یک دین ولایت محور و شبکه ای است.

به گزارش نسیم اشراق،حجت الاسلام سید علی موسوی امام جمعه قیدار در مراسمی که امروز به مناسبت اولین روز از ماه محرم در حرم مطهر قیدار نبی(ع)برگزار شد آرامش امروز را مدیون خون شهدا دانست و خاطرنشان کرد: امروز امنیت و آرامشی که در جامعه ما حکم فرماست، تنها بخاطر خون شهدایی است که در راه حفظ ناموس و وطن جان خود را فدا کرده اند .

وی افزود: روحانیون و مبلغین باید ادامه دهنده ی راه شهدا باشند و از تمام ظرفیت های یک روحانی برای انسجام بخشی و آگاهی میان مردم استفاده بکنند.

امام جمعه قیدار با اشاره به سخن امام درباره تبلیغات چهره به چهره اظهار داشت: بزرگترین صلاح برای جنگ، کلام و سخن هر انسانی است که می تواند موجب تقویت بنیان اصلی هر سپاه و یا تضعیف هر سپاهی شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اصول اولیه دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: عزاداری ها اصول اولیه دین اسلام است، که اگر دچار آفتی شود، مبلغین و روحانیون باید با بیان روضه‌های مستند و درست از ورود آفات جلوگیری کنند.

وی با اشاره به بیان درست و معرفی ارزش‌های عاشورا و مظلومیت اباعبدالله الحسین، یکی از مهمترین رسالت روحانیون و طلاب را در وصف عاشورا دانست و بیان کرد: اگر آن طور که باید و شاید وقایع عاشورا بیان شود مردم با شنیدن نام امام حسین(ع) اشک می بارند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: دلسوزان اسلام هر چه قدر دور هم جمع شوند، باعث تقویت قلوب مسلمین و احساس ترس دشمن از همبستگی میان روحانیون می شود.

وی اسلام را یک دین ولایت محور و شبکه ای دانست و افزود: دشمن همیشه بدنبال رخنه و نفوذ بین مردم و علما بوده است که راه انقلاب را از مسیر اصلی اش خارج کند، ولی این دست جات عزاداری و راهپیمایی ها باعث می شود دشمن با دیدن وحدت و یکپارچگی انقلاب از ایمان و اراده آنان بترسد.

امام جمعه قیدار با اشاره به تبلیغ موفق تصریح کرد: ما باید بجای کمی بودن کارها بدنبال کیفی بودن کارها برای تبلیغ رسانی باشیم تا تاثیر آن در جامعه بیشتر شود

وی با اشاره به این‌که امام حسین(ع) برای اخلاق و ارزش‌های انسانی شهید شده است، تاکید کرد: مجالس عزاداری باید در ایام محرم رضایت مردم و عدالت اجتماعی را در اولویت های اجرایی خود قرار دهند
.