آگاه سازی راهکاری موثر در کاهش آسیب های اجتماعی/ محصولات زنان سرپرست خانوار خدابنده در جشنواره روستا عرضه شد

  رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده با بیان اینکه توجه جدی به کاهش آسیب های اجتماعی اصلی مهم در جامعه است و متولیان باید در راستای کنترل آنها اقدام کنند افزود :آگاه سازی جامعه از جمله راهکارهای مهم در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است. به گزارش اشراق۲۴ ،عصمت نصیری قیداری رئیس اداره بهزیستی شهرستان […]

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده با بیان اینکه توجه جدی به کاهش آسیب های اجتماعی اصلی مهم در جامعه است و متولیان باید در راستای کنترل آنها اقدام کنند افزود :آگاه سازی جامعه از جمله راهکارهای مهم در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است.

به گزارش اشراق۲۴ ،عصمت نصیری قیداری رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده در نشست کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی گفت : بهزیستی بعنوان متولی سلامت اجتماعی در توانمند سازی افراد در معرض آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنان به زندگی سالم نقش موثری دارد.
وی افزود : کودکان و نوجوانان باید آموزشهای لازم در برخورد با بحران و آسیب های اجتماعی را داشته باشند و بتوانند آن را بدرستی مدیریت کنند که لازمه این امر بروز بودن اطلاعات والدین در این زمینه است .
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده برخی بازیهای کامپیوتری را عامل ترویج خشونت در جامعه معرفی کرد و گفت : والدین باید در انتخاب بازی دقت لازم را داشته باشند که متناسب با سن کودکان و نوجوانان باشد.
وی نقش مردم را در کاهش آسیبهای اجتماعی بسیار موثر ارزیابی کرد و از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده مواردی مانند همسر آزاری،کودک آزاری،سالمندآزاری،اختلافات حاد خانوادگی، موارد را با تماس با خط تلفن ۱۲۳ با کارشناسان بهزیستی در میان بگذارند.
نصیری با بیان اینکه افزایش آسیب های اجتماعی ، ناامیدی و افسردگی در بین جوانان و نوجوانان مهمترین عامل در بروز خودکشی است افزود : با افزایش و ارتقاء سطح نشاط و شادابی می توان از این پدیده شوم جلوگیری کرد.
گفتنی است این نشست تخصصی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و با رویکرد پیشگیری از خودکشی به همت اداره بهزیستی شهرستان خدابنده و مرکز اورژانس خدمات اجتماعی برگزار شد.
 نصیری در حاشیه برپایی اولین جشنواره روستا در زنجان با بیان اینکه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی،یکی از مهمترین ارکان ایجاد و تداوم اشتغال پایدار است گفت:مددجویان بهزیستی با آموزش مهارتهای زندگ ،مهارتهای کسب و کار و فنون بازاریابی برای دستیابی به استقلال تلاش می کنند.
وی افزود:گروههای همیار با هدف ایجاد اشتغال و خود کفایی زنان سرپرست خانوار شکل می گیرد واز ا هداف بهزیستی حفظ کرامت والای انسانی و استقلال مادی و بازتوانی این گروه از جامعه هدف خود است که بتوانند چرخ زدگی اقتصادی خود را بچرخانند .
نصیری از رشد خودباوری زنان سرپرست خانواردرپی برگزاری جشنواره های ارائه دهنده محصولات تولیدی این گرو ها خبر داد و اظهار داشت : برپایی چنین نمایشگاههایی علاوه بر کمک به وضعیت اقتصادی خانوارها می تواند منجر به توسعه اشتغال آنها شود و نقش بسزایی در افزایش فروش و بازاریابی محصولات این گروه ها دارد.