آسیب های اجتماعی مانع رشد و توسعه جامعه است

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: انحرافات و مسایل اجتماعی امنیت اجتماعی را سلب و مانعی برای رشد و توسعه جامعه می شود.باب اله فتحی در گفت و گو با خبرنگار اشراق آنلاین،با اشاره به اینکه، هر رفتاری متاثر از مجموعه ای از عوامل است افزود: عوامل به وجودآورنده انحراف و کجروی در جامعه یکسان نیست چرا […]

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: انحرافات و مسایل اجتماعی امنیت اجتماعی را سلب و مانعی برای رشد و توسعه جامعه می شود.81171672-5708854باب اله فتحی در گفت و گو با خبرنگار اشراق آنلاین،با اشاره به اینکه، هر رفتاری متاثر از مجموعه ای از عوامل است افزود: عوامل به وجودآورنده انحراف و کجروی در جامعه یکسان نیست چرا که در هر جامعه، عواملی چون شرایط جغرافیایی، اقلیمی، وضعیت اجتماعی، اقتصادی، موقعیت خانوادگی، تربیتی، شغلی و طرز فکر و نگرش خاصی حاکم است و هر یک از این موارد در حسن رفتار و یا بدرفتاری افراد مؤثر است.

فتحی یکی از مهمترین علل شیوع آسیب های اجتماعی را مهاجرت مردم از روستاها به شهرها به علل عدم رفاه در زندگی، نبود آب آشامیدنی و راه روستایی نامناسب ذکر کرد.

وی ادامه داد: با این مشکلات و عدم اشتغال در شهر، برخی افراد بیکار شده و به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا می کنند.

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: با راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی تعطیل شده از جمله کوره های آجر پزی در این شهرستان بسیاری از افراد بیکار مشغول به کار شده و در کاهش آسیب های اجتماعی و رفاه زندگی نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

فتحی تاکید کرد: در راستای کاهش این آسیب ها در شهرستان خدابنده جلسات متعددی برگزار شده و همه مسئولان در راستای مهار آسیب های اجتماعی که منجر به فروپاشی خانواده ها می شود در تلاش هستند.

وی یکی از مهمترین علت گرایش افراد به استفاده از ماهواره را عدم پوشش تعدادی از شبکه های داخلی در برخی از روستاهای این شهرستان عنوان و اظهارکرد: در این راستا نیز مکاتباتی انجام شده که این مشکل نیز به زودی مرتفع خواهد شد.

فتحی تصریح کرد: ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی در شهرستان خدابنده با مشاهده البسه هایی که لباس فروشی ها درخور شان شهروندان نباشد را جمع آوری خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از مدرسان دانشگاه در این شهرستان در راستای علل و راهکاری های کاهش آسیب های اجتماعی پژوهش هایی را در دست انجام دارند.

فرماندار شهرستان خدابنده از برگزاری 60 دوره آموزشی در خصوص مهارت های زندگی، آسیب های اجتماعی مصرف مواد مخدر و تحکیم بنیان خانواده در پنج ماه اخیر در این شهرستان خبر داد.