متن کامل خطبه های نماز جمعه شهر قیداردر8فروردین

نماز جمعه این هفته شهر قیداربه امامت حجت الاسلام طالبی اقامه شد. اشراق آنلاین:انماز جمعه این هفته شهر قیداربه امامت حجت الاسلام طالبی اقامه شد. ابتدا خود و همه نماز گزاران عزیز را به تقوای الهی دعوت می کنم الان پرونده ها باز است از خدای متعال بیایید گدائی کنیم قبل از این که در […]

نماز جمعه این هفته شهر قیداربه امامت حجت الاسلام طالبی اقامه شد.DSC02721DSC02720

اشراق آنلاین:انماز جمعه این هفته شهر قیداربه امامت حجت الاسلام طالبی اقامه شد.

ابتدا خود و همه نماز گزاران عزیز را به تقوای الهی دعوت می کنم

الان پرونده ها باز است از خدای متعال بیایید گدائی کنیم قبل از این که در جهنم از  اهل بهشت گدائی کنیم «وَ نادى‏ أَصْحابُ النَّارِ أَصْحابَ الْجَنَّةِ أَنْ أَفيضُوا عَلَيْنا مِنَ الْماءِ أَوْ مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ قالُوا إِنَّ اللَّهَ حَرَّمَهُما عَلَى الْكافِرينَ» (اعراف/50) الان اگر توبه کنیم از محضرالهی معذرت خواهی کنیم معذرت ها پذیرفته می شود ولی درروز قیامت معذرت ها پذیرفته نیست.«یَوْمَ لا يَنْفَعُ الظَّالِمينَ مَعْذِرَتُهُمْ وَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَ لَهُمْ سُوءُ الدَّارِ» (غافر/52)

در خطبه های قبل بیان شد که ريشه همه مفاسد، غفلت است که انسان را از رسیدن به سر منزل مقصود باز می دارد و نیز  توجه به خداوند و ذكر او به عنوان بزرگترین راهکار درمانی بیان شد.

و مهمترین مرتبه ذکر،ذکر قلبی است که انسان بايد تمام تلاش و همت خود را رسيدن به ذكر قلبى قرار دهد. يكى از امتيازات بزرگ آن نست به ذكر لفظى اين است كه ريا در آن راه ندارد.

اولين مرتبه ذكر قلبى، انجام واجبات و ترك محرمات است و در همين مرتبه يك مرحله بالاتر اجتناب از مشتبهات و مكروهات است.

دومين و سومين مرتبه از مراتب ذكر قلبى در حديثى كه جناب ابوذر از پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) نقل كرده، آمده است

پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) در پاسخ اين سؤال ابوذر كه احسان چيست، فرمودند:«اَلاِْحْسانُ اَنْ تَعْمَلَ لِلّهِ كَاَنَّكَ تَراهُ فَاِنْ لَمْ تَكُنْ تَراهُ فَاِنَّهُ يَراكَ»(بحار الانوار، ج 59، باب 24، روايت 35)

 احسان اين است كه آن چنان براى خدا كار كنى كه گويا خدا را مى‌بينى، و اگر تو او را نمى‌بينى [بدانى كه] او تو را مى‌بيند.

بر اساس اين حديث، يك مرتبه از ذكر قلبى اين است كه انسان پيوسته متذكر اين معنا باشد كه در حضور خداى متعال است و خدا او را مى‌بيند و شاهد اعمال او است. مرتبه سوم و بالاتر اين است كه انسان چنان باشد كه:«َکاَنَّكَ تَراهُ» گويا او خدا را مى‌بيند. اين حالت مشكل‌تر از مرحله قبلى است. در مرحله قبل، انسان خدا را نمى‌ديد اما به اين باور رسيده بود كه خدا در همه حال او را مى‌بيند و شاهد و ناظر او است. اين جا، هم مى داند كه خدا شاهد و ناظر بر اعمال او است، و هم «مى بيند» كه خدا حاضر است.

نکته مهم درمورد ذکر این است که مستمر باشد انسان بايد روزانه به طور مرتب برنامه‌اى داشته باشد و طبيعت آن به گونه‌اى باشد كه  انسان  را به ياد خدا بيندازد.خداى متعال نيز كه در شبانه روز پنج نماز واجب براى ما واجب کرده از همين رو است كه مى‌داند اگر چنين برنامه منظم و روزانه‌اى نباشد انسان غافل مى‌شود. اما علاوه بر نمازهاى واجب، انسان بايد يك برنامه عبادت مستحبى منظم هم داشته باشد.

در كتاب شريف اصول كافى، درباره عبادتْ دو باب مهم دارد:يكى «باب المداومة على العبادة» و دیگری«باب الاقتصاد فى العبادة». و این بدان معناست که در ذکر و عبادت استمرار و میانه روی شرط است و  برخى از افراد مثلاً يك روز از صبح تا شب ده جزء قرآن مى‌خوانند، بعد خسته مى‌شوند و مثلاً ديگر تا يك ماه اصلاً قرآن نمى‌خوانند. اين تلاوت قرآن اثرش بسيار كمتر است از تلاوت قرآنى كه ده آيه باشد ولى هر روز در ساعتى مشخص مثلاً براى يك سال ادامه يابد. «ميانه روى» و «مداومت» در عبادت اگر به يكديگر ضميمه شوند آثارى بسيار مطلوب و مؤثر بر جاى خواهند گذاشت.

آيات متعددى از قرآن هم بر اين مطلبْ تأكيد دارد كه زياد ياد خدا كنيد:«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللّهَ ذِكْراً كَثِيراً. وَ سَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَ أَصِيلاً»اى كسانى كه ايمان آورده ايد، خدا را ياد كنيد، يادى بسيار؛ و صبح و شام او را به پاكى بستاييد. يا مى‌فرمايد:«وَ اذْكُرِ اسْمَ رَبِّكَ بُكْرَةً وَ أَصِيلاً» نام پروردگارت را بامدادان و شامگاهان ياد كن. تأكيد مى‌كند كه صبح و شب باشد؛ يعنى انسان اول و آخر بيدارى‌اش را ياد خدا قرار دهد. اين كار باعث ايجاد نوعى مداومت بر ياد خدا در دل انسان مى‌گردد.

خطبه دوم:

بيانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور حرم مطهر رضوى‏

بيانات هر ساله رهبر معظم انقلاب اسلامى در حرم مطهر رضوى با توجه به اين كه حالت جمع بندى مطالب سال گذشته و بيان مهمترين مسائل سال آينده را به خود مى‏گيرد يكى از جامع‏ترين و مهمترين بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در طول سال است. امسال نيز به لطف خداى متعال سال جديد را با سخنرانى ايشان در اولين روز سال در حرم مطهر حضرت رضا عليه السلام آغاز كرديم که مسیر حرکت انقلاب در سال جدید را روشن ساخت انشاءالله نیروهای انقلابی با وحدت و هماهنگی بیشتر پشت سر مقتدای خود حرکت خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این سخنرانی مهم نخستین روز سال ابعاد مختلف نقشه كلان راه كشور در سال جديد يعنى «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملى و مديريت جهادى» را تبيين كردند  و اقتصاد، فرهنگ و علم را سه عنصر اصلى اقتدار ملى دانستند و فرمودند كه با يارى خداوند در 12 سال اخير درباره علم و دانش پيشرفتهاى درخشانى داشته ايم. که باید در مورد دو عنصر ديگر اقتدار ملى يعنى اقتصاد و فرهنگ اهتمام جدى  داشته باشیم فرمودند: «بايد اقتصاد ايران را بگونه‏اى قوى كنيم كه هيچ تكانه‏اى در جهان و هيچ كس در هيچ جاى دنيا چه آمريكا و چه غير آمريكا نتواند با يك تصميم‏گيرى و يك نشت و برخاست، بر اقتصاد كشور و معيشت مردم ما اثر بگذارد كه اين همان اقتصاد مقاومتى است.»

اقتصاد مقاومتى مانند عرصه دفاع مقدس، نيازمند تفكر بسيجى و مديريت جهادى است براى اين‏كه اين بار عظيم به مقصد برسد، مسؤولينى كه وظيفه اجرايى اقتصاد را به عهده دارند بايد به بسيج به عنوان يك فرصت عظيم نگاه كنند.

 انتظار مى‏رود كه قواى سه گانه از قوه قضائيه گرفته تا مقننه و بالاخص مجريه كه بار اصلى اجراى سياست‏ها بر دوش آن است، راه را براى بهره‏گيرى از ظرفيت عظيم بسيج در اقتصاد مقاومتى باز كند.

اميد مى‏رود همچون عرصه دفاع مقدس و بسيارى از عرصه‏هاى ديگر كه بسيج، سربلند از ميدان برخاسته، در اين عرصه نيز وظيفه ذاتى خود را با موفيقت به انجام رساند.

12 فروردین روز جمهوری اسلامی

یوم الله 12 فروردین روز تجلی حکومت عدل الهی و تحقق وعده حق تعالی و یاد آور به ثمر نشستن مجاهدتها و ایثارگریهای ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی است.

سی و سه سال حیات طیبه در پرتو جمهوری اسلامی ارمغان ۱۲ فروردین است و عزت و عظمتی که امروز ملت ایران در دنیا دارد به برکت حضور آگاهانه و ایستادگی مقتدرانه در مسیر همان (آری) است  که ملت رشید ایران اسلامی در ۱۲فروردین ۱۳۵۷ به جمهوری اسلامی گفت.

آمریکا و ایادیش بعد از ناکامی از مقابله با انقلاب اسلامی خود را به این دلخوش کرده بود که اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه آنچه را که از دست داده اند را می توانند پس بگیرند. اما سرعت تصمیم گیری حضرت امام در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و اعلام رفراندوم در 12 فروردین 58 آمریکا و مزدورانش را غافلگیر ساخت.

حضرت امام با آینده نگری در باره عواقب توطئه ها  طی سخنرانی هائی هشدار دادند.

«ملت ما خون داده است تا جمهوری اسلامی به وجود آید نه جمهوری دمکراتیک یعنی جمهوری غربی یعنی بی بندباری غرب گرایانه ، این تقلیدها را کنار بگذارند این غرب زدگی ها را کنار بگذارند.»  سر انجام در پرتو رهنمودها و بیدارری های حضرت امام در 12 فروردین مردم به اتفاق آراء در اولین رأی گیری تعهد خود را به اسلام نشان دادند و دست ابرقدرت ها را از ایران اسلامی کوتاه ساختند.

این حضور تاریخی همه ساله در 22 بهمن تکرار می شود خصوصا در  22بهمن ماه سال 92 که اوج تحریم های دشمن بود مردم ایران با حضور هوشمندانه خود رفراندم میدانی را که حاکی از رأی آری مجدد به نظام جمهوری اسلامی و همه ارزش های متعالی بود را به نمایش گذاشتند . و ثابت کردند که مصصم هستند این راه پر افتخار را با قدرت و اقتدار تمام ادامه دهند و انشاءالله شاهد تحقق وعده حضرت امام خمینی (ره) که فرمود: این انقلاب مقدمه ظهور امام عصر (عج) است باشند و پرچم انقلاب را به صاحب اصلی اش بسپارند.

شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها

حضرت زهرا(س) با بصيرت و آگاهى عميق نسبت به توطئه‏اى كه مسير امامت را منحرف ساخته بود، هشيارانه وارد عرصه جامعه شد و به‏صورت يك سياست مدار آگاه و مدافع حريم امامت، در صحنه جامعه حضور جدّى و فعال يافت و رهبرى دفاع از امامت را برعهده گرفت.

اگر مبارزات سياسى فاطمه زهرا(س) در دفاع از حريم امامت و ولايت نبود جريان امامت در همان «سقيفه بنى ساعده» خاتمه مى‏يافت. اما  ريحانه نبى و همسر ولايت بار سنگين مبارزات سياسى را در مدت كوتاهى بر دوش کشید تا جامعه خفته را بيدار سازد  دفاع فاطمه زهرا(س) از حريم امامت و ولايت بود كه توانست از قتل حضرت على(ع) جلوگيرى كند و تا حدى جوّ متشنّج سياسى آن روز مدينه را كنترل نمايد و حقّانيت حضرت على(ع) را به مرور زمان ثابت كند تا در سال‏هاى‏بعد، با بيعت مردم با حضرت على(ع) مسير امامت تداوم يابد

همو بود كه دخترى همچون زينب(س) را در كانون تربيتى خويش پرورش داد تا در كربلا ادامه دهنده و پيامبر خون امام حسين(ع) باشد

روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها السلام باید مثل عاشورا برگزار شود همه هیئت های عزاداری و مساجد باید در روز شهادت بسیج شوند و به صورت متحد در دسته عزاداری حضرت شرکت کنند.