نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: تنها دست آورد برجام طبق فرمایش مقام معظم رهبری این است بالا رفتن سطح نگاه جامعه به دشمن خود است، بالا رفتن سطح نگاه جامعه به دشمن خود کف جامعه است و باید هویت نامشروع آمریکا و بدعهدى این دولت جنایتکار روشن شود. به گزارش اشراق۲۴،حجت […]
امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: تنها دست آورد برجام طبق فرمایش مقام معظم رهبری این است بالا رفتن سطح نگاه جامعه به دشمن خود است، بالا رفتن سطح نگاه جامعه به دشمن خود کف جامعه است و باید هویت نامشروع آمریکا و بدعهدى این دولت جنایتکار روشن شود. به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام طالبی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: آنچه که مهم است و باید مورد دقت قرار گیرد عدم تفاوت در مراتب و مراحل رهبری و ولایت دینی است چون در عصر غیبت و انتظار، ولایت فقیه نیز همان رسالت و اختیارات پیامبر و امام معصوم(علیهمالسلام) را در اجراء احکام الهی و دستورات شریعت دنبال می کنند و لذا تبعیت و اطاعت از ولی فقیه در عصر غیبت نیز امری واجب و ضروری است و نمی شود کسی ادعای دوستی پیامبر اکرم و اهل بیت علیهم السلام و امام زمان علیه السلام را داشته باشد ولی از ولی فقیه تبعیت نکند.
وی افزود: شهید محراب آیت الله دستیغب ازجمله معدود عالمان روشنضمیر و شجاعی که به خوبی مبانی ولایت فقیه و اندیشه سیاسی اسلام را باور داشته و در دورانی که کسی جرأت بردن نام امام خمینی(ره) را نداشت، نام بنیانگذار جمهوری اسلامی را با تعبیر امام در دعاهای کمیل و خطابه هایش بر زبان جاری می کرد، وقتی از وی میپرسیدند که چرا شما اینقدر نام امام خمینی را بیپروا بالای منبر تکرار می کنید، ایشان همیشه این پاسخ قاطع را میدادند که: «من اطاع الخمینی فقد اطاع الله»
امام جمعه قیدار ادامه داد: حال با همین مبنای منطقی، عقلانی و اعتقادی پس از امام خمینی(ره)با همان درجه از ایمان و اعتقاد میگوییم «من اطاع الخامنهای فقد اطاع الله».
وی به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز اشاره کرد و گفت: آیت الله هاشمی در زمان انقلاب و در مسیر پیروزی انقلاب اسلامب زحمات طاقت فرسای کشیدند و در تاسیس انقلاب اسلامی جزء هیات مؤسس انقلاب بودند. و در تثبیت انقلاب نیز نقش موثری داشتند.
حجت الاسلام طالبی ادامه داد: برخی امروز بی انصافی می کنند به نوعی اظهار نظر می کنند که از آن مظلوم واقع شدن آیتالله هاشمی به سبب انتقادها و اعتراضات جبهه مومن انقلابی بیرون میآید؛ بله به آقای هاشمی ظلم شد، اما نه از ناحیه جبهه مومنین انقلابی، بلکه از ناحیه آنهایی مظلوم واقع شد که در دوره ای هر چه توانستند به این شخصیت تهمتهای ناروا زدند و هر چه توانستند تخریب کردند.
وی افزود: همانطوری که در پیام مقام معظم رهبری آمده است خناسان تلاش می کردند آیت الله هاشمی را از مقام معظم رهبری و از ولی فقیه جدا کنند و او در مقابل ولی فقیه قرار دهند اما موفق نشدند که خود آیت الله هاشمی فرمودند عشق من آیت الل خامنه ای است و اختلاف نظر طبیعی است و بنای ما در اختلافات این است که گفتگو کنیم با حضرت آقا و اگر به توافق رسیدیم که رسیدیم و اگر به توافق نرسیدیم ایشان حجت ندارند که نظر مرا بپذیرند ولی من حجت دارم که نظر ایشان را بپذیرم چون ایشان ولی من هستند. و این یعنی ولایتمداری.
حجت الاسلام طالبی اضافه کرد: به ایت الله هاشمی کسانی ظلم کردند و می کنند که می خواهند از این شخصیت استفاده ابزاری بکنند در جهت اهداف حزبی و گروهی .
وی افزود: خناسان حتی می خواستند از پیکر این مرحوم و از مراسم تشییع این مرحوم بر علیه نظام استفاده کنند، رسانههای بیگانه و بویژه بیبیسی فارسی از بدو اعلام خبر درگذشت آقای هاشمی مدام بر این دمیدند که او پایگاه مهمی برای مخالفان انقلاب بوده و یک شخصیت بسیار کمنظیر و بزرگ بوده است؛ در خلال این سخنان مردم را دعوت میکردند تا از مراسم تشییع ایشان نهایت بهرهبرداری را برای اعلام مخالفت با نظام انجام داده و شعارهای ساختارشکنانه سر بدهند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: خوشبختانه مقام معظم رهبری با پیامی که به مناسبت رحلت هاشمی دادند و مردم انقلابی ایران عزیز به تبعیت از مقام معظم رهبری آن تجلیل به یاد ماندی که از آیت الله هاشمی کردند اقدامات این خناسان را ابتر گذاشتند و مشت محکمی بر دهان آنها زدند بعد از این که در اهداف خودشان ناکام ماندند یکی دو ساعت بعد از پایان مراسم تشییع دیدند که مراسم تشییع ایشان آورده مهمی برای ضدانقلاب نداشته است، بلافاصله رویکرد و جهتگیریشان عوض شد و مجدداً اتهام افکنی علیه آقای هاشمی را آغاز کردند.
وی افزود: تلاش دشمن امروز در جهت دو قطبی سازی جامعه اسلامی و بعضی هم در داخل به آن دامن می زنند تا بهره برداری سیاسی کنند دشمن پس از تحریم و برجام این بار از رحلت هاشمی برای ایجاد دو قطبی در جامعه استفاده کرد، اما مردم باید هشیار باشند که این سخنان از دهان چه کسانی بیرون می آید، نیروهای انقلابی نباید در دام این دوقطبی ها بیفتند.
حجت الاسلام طالبی به سالروز برجام نیز اشاره کرد و گفت: یک سال پیش در چنین روزهایى بود توافقى بنام «برجام» بین ایران و ۱+۵ در سال ۱۳۹۴ انجام گرفت و روند اجرایى آن شروع شد و مسؤولان دولتى وعدههاى زیادى براى گشایش اقتصادى کشور به مردم دادند و ایران بیش از موعد و عجولانه به تعهدات خودش در رابطه با برجام عمل کرد .
وی افزود: امروز که یک سال از اجراى این تعهد بین المللى مى گذرد، هنوز تغییرات ملموس و محسوسى در زندگى مردم مشاهده نمى شود و طرف مقام نه تنها به تعهدات خود من جمله در مورد رفع تحریم ها بر نداشته است بلکه تحریمهاى جدیدى نیز در این دوره علیه ایران در آمریکا تصویب شده است که در عمل منجر به نقض برجام شده است.
حجت الاسلام طالبی اضافه کرد: تنها دست آورد برجام طبق فرمایش مقام معظم رهبری این است بالا رفتن سطح نگاه جامعه به دشمن خود است، بالا رفتن سطح نگاه جامعه به دشمن خود کف جامعه است و باید هویت نامشروع آمریکا و بدعهدى این دولت جنایتکار روشن شود.
وی افزود: یکی از مهمترین ایراد های برجام عجولانه عمل کردن، بى توجهى به ظرفیتهاى داخلى و اعتمادبه دشمن بود متاسفانه ما برخورد از سر استغنا را به برخورد از سر نیاز تبدیل کردیم و این مسیر با اشکالات جدى ادامه پیدا کرد.
امام جمعه قیدار در آستانه فرا رسیدن دهه فجر گفت: این دهه به عنوان یکى از مناسبتهاى ملى – مذهبى ما ظرفیتهاى بالقوهاى دارد که مى توان با برنامهر یزى خوب و مناسب ضمن بالفعل رساندن آن ظرفیتها بهترین بهره را نیز جهت تحقق آرمانهاى انقلاب از این دهه انجام داد.
وی افزود: یادآورى و ارج نهادن به رویدادهاى بزرگ تاریخى در عرصه بین المللى، و داخلى و از نظر عرف بین المللى امرى ممدوح و پسندیده است و به نوعى بزرگداشت و یادآورى امرى ضرورى و به عنوان افتخار مطرح مى شود.
امام جمعه قیدار ادامه داد: هدف از برگزارى جشنهاى دهه مبارک فجر، نباید فقط جنگ شادى و خنداندن مردم باشد، بلکه هدف باید این باشد که پیامها و دستاوردهاى انقلاب در قالبهاى هنرى و فرهنگى، به مردم و به ویژه نسل جوان رسانده شوند.
وی افزود: برگزارى جشنهاى پیروزى انقلاب اسلامى با هدف زنده کردن یاد و خاطره شهیدان این راه و تجدید عهد و میثاق با آرمانهاى آنها است.
حجت الاسلام طالبی ادامه داد: برگزارى این جشنها باید با مشارکت حداکثرى مردم باشد، چراکه با حضور مردم بود که شاهد به ثمر نشستن انقلاب بودیم و دستگاههاى دولتى برآمده از انقلاب مردمى هستند.
وی با بیان اینکه دهه فجر باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود افزود: این مراسم را با هیجانهاى عاطفى صحیح باید با طراوت و تازه کرد و در مذهب ما، احساسات، گریه و شادى، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایى دارد، ازاینرو جشنهاى دهه فجر مى بایستى همچون مراسم و اعیاد مذهبى گرامى داشته شود.
Δ