تشکیل مراکز یاد گیری محلی در اولویت برنامه های سواد آموزی است/ایران در زمینه سواد آموزی با مشکل مالی مواجه نیست/ 97در صد از مردم خدابنده با سواد هستند

معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در اولین جلسه ستاد پشتیبانی سواد آموزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه تشکیل مراکز یاد گیری محلی در اولویت برنامه های سواد آموزی است و کشور ایران در زمینه سواد آموزی با مشکل مالی مواجه  نیست گفت: 97 در صد از مردم خدابنده با سواد هستند.به […]

DSC02596معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در اولین جلسه ستاد پشتیبانی سواد آموزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه تشکیل مراکز یاد گیری محلی در اولویت برنامه های سواد آموزی است و کشور ایران در زمینه سواد آموزی با مشکل مالی مواجه  نیست گفت: 97 در صد از مردم خدابنده با سواد هستند.به گزارش اشراق24،اولین جلسه ستاد پشتیبانی سواد آموزی شهرستان خدابنده به ریاست باب اله فتحی فرماندار و با حضور احمدنیا معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان و اعضای ستاد در محل فرمانداری شهرستان خدابنده برگزار شد.

در این جلسه فتحی فرماندار  و رییس شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان خدابنده اظهار کرد: در ایجاد مرکز یادگیری محلی نیاز سنجی های لازم توسط اداره آموزش وپرورش با همکاری سایر دستگاههای دولتی انجام گیرد.

وی تاکید کرد: از ظرفیت های دهیاران توسط بخشداران و بهورزان توسط شبکه بهداشت جهت تحت پوشش بردن بی سوادان آبادی ها اقدام شود.

ایران در زمینه سواد آموزی با مشکل مالی مواجه نیست

 هادی احمدنیا معاونت  سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در سخنانی به اولویت و اهمیت سواد آموزی در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار کرد: طبق آخرین آمار سرشماری سال 90 در کل کشور حدود 10 میلیون نفر بی سواد وجود دارد که این آمار به هیچ وجه برازنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی به ایجاد مرکز یادگیری محلی اشاره کرد و بیان داشت:  این موضوع از مصوبات هیئت  وزیران و شعارهای محوری دولت تدبیر وامید بوده و فعالیتهایی که در این مراکز مورد آموزش قرار خواهد گرفت مضاف بر سواد پایه به حقوق شهروندی،حقوق اجتماعی و مهارتهای زندگی است .

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان اظهار امیدواری کرد: با یاری خداوند و همکاری سایر ادارات و بخشها می توان این امر را به تحقق برسانیم .

این مسئول افزود: ما باید در رابطه با بحث سواد آموزی و آموزش بزرگسالان بتوانیم خودمان را با سایر کشورها وفق بدهیم در غیر این صورت محکوم به شکست خواهیم بود،چرا که نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای فعال یونسکو است و کشور ایران جزو معدود کشورهایی است که در زمینه سواد آموزی با مشکل مالی مواجه  نیست

 97در صد از مردم خدابنده با سواد هستند

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان همچنین به جامع و کامل بودن سامانه سواد آموزی اشاره کرد و رشددرصد باسوادی شهرستان خدابنده را در سال 95 در حدود 97 در صد پیش بینی کرد.

علی اسدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده نیز گزارشی از حجم فعالیت سواد آموزی و جذب دوره های سواد آموزی در سال 94 ارائه کرد و بیان داشت: تعداد 509 نفر در دوره سواد آموزی ،390 نفر در دوره انتقال، و 202 نفر در دوره تحکیم جذب و تحت آموزش قرار گرفته است.و حجم فعالیت سال 95 را دردوره سواد آموزی 600 نفر، دوره انتقال 350 نفر و دوره تحکیم 180 نفر که در مجموع 1130 نفر است.

  دبیر ستاد سواد آموزی خدابنده  از دستگاههای خدمات رسان اعم از کمیته امداد، بهزیستی و جهاد کشاورزی و سایر دستگاهها درخواست کرد: افراد بی سواد حوزه تحت پوشش خود را جذب و مورد آموزش قرار دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده همچنین در مورد شاخصهای ارزیابی دستگاه برتر به تکمیل پایگاه اطلاعات ثبتی ، جذب و آموزش سواد آموزان و مشارکت در تاسیس مراکز یادگیری محلی، تامین نیروی انسانی همچنین تامین کتب درسی و کمک درسی ، تبلیغ و ترویج سواد آموزی و نحوه اجرای تفاهم نامه ها مطالبی را بیان کرد.

محمدی رییس اداره سواد آموزی استان زنجان نیز اظهار کرد: لازمه تشکیل مرکز یادگیری محلی،وجود فضای مناسب وجذب 75 نفر سواد آموز در دوره های مختلف در طول یکسال است و هر مرکز باید حداقل 4 کلاس جهت آموزش سواد آموزان داشته باشد.

و ی همچنین در مورد تقدیر از دستگاه برتر اعلام کرد: هر دستگاهی که بتواند در شاخصهای ذکر شده امتیاز لازم را کسب نماید مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.