158 هزار هکتار از اراضی خدابنده به کشت گندم اختصاص داده شده است

امسال در مجموع 158 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص داده شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 212 هزار تن گندم از مزارع شهرستان خدابنده برداشت شود. گندم از جمله مهم‌ترین محصولاتی است که همه ساله کشاورزان خدابند ه ای اقدام به کشت این محصول می‌کنند و این شهرستان […]

امسال در مجموع 158 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص داده شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 212 هزار تن گندم از مزارع شهرستان خدابنده برداشت شود.2429697_374

گندم از جمله مهم‌ترین محصولاتی است که همه ساله کشاورزان خدابند ه ای اقدام به کشت این محصول می‌کنند و این شهرستان حدود نیمی از گندم تولیدی استان زنجان را تولید می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده درگفتگوباخبرنگاراشراق آنلاین با بیان اینکه محصول گندم در شهرستان خدابنده به صورت آبی و دیم زیر کشت می‌رود، بیان داشت: ۶ هزار هکتار از گندم کشت شده در خدابنده طی سال جاری به صورت آبی بوده است.

این مسئول با بیان اینکه محصول گندم در شهرستان خدابنده بیشتر بصورت دیم کشت می‌شود، ادامه داد: همچنین طی سال زراعی جاری ۱۵۲ هزار هکتار محصول گندم در این شهرستان به صورت دیم به زیر کشت رفته است.

عیوضی بیان کرد: امسال در مجموع ۱۵۸ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص داده شده است.

وی در ادامه به میزان برداشت محصول گندم طی سال جاری اشاره و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۱۲ هزار تن گندم از مزارع شهرستان خدابنده برداشت شود.

باب اله فتحی،فرماندارخدابنده نیزدرگفتگوباخبرنگاراشراق آنلاین گفت: کشاورزان خدابنده‌ای در حال حاضر در حال برداشت محصول گندم در مناطق مختلف این شهرستان هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه گندم تولیدی در شهرستان خدابنده از طریق کمباین برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: طی سال جاری ۴۰۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر در سطح شهرستان در امر برداشت گندم فعالیت می‌کنند.

فرماندارخدابنده افزود: در سال جاری به منظور کنترل ریزش و کاهش ضایعات محصول گندم در شهرستان خدابنده، کارشناسان مختلفی بر روند برداشت محصول تا پایان برداشت نظارت خواهند کرد.

وی در پایان گفت: طی سال جاری ۱۴ مرکز خرید گندم در سطح شهرستان خدابنده آماده تحویل محصول برداشتی گندم‌کاران است.