متن کامل خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدار(26اردیبهشت)/تصویر

نماز جمعه این هفته شهر قیدارامروز(جمعه) به امامت حجت الاسلام طالبی امام جمعه شهر قیداراقامه گردید. اشراق آنلاین:متن کامل خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدار(26اردیبهشت) خطبه اول: اگر اهل تقوا باشیم خداوند متعال همه برکاتش را بر ما نازل می فرماید اعمال ما در برخورد طبیعت با ما تاثیر می گذارد. یکی از […]

نماز جمعه این هفته شهر قیدارامروز(جمعه) به امامت حجت الاسلام طالبی امام جمعه شهر قیداراقامه گردید.DSC03405DSC03409DSC03410DSC03412

اشراق آنلاین:متن کامل خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدار(26اردیبهشت)

خطبه اول:

اگر اهل تقوا باشیم خداوند متعال همه برکاتش را بر ما نازل می فرماید اعمال ما در برخورد طبیعت با ما تاثیر می گذارد.

یکی از ویژگی های مهم متقین حسابگری است که پیامبر اکرم  در سفارش خود به ابوذر می فرماید: « یا أبا ذرٍّ ، لا یكونُ الرّجُلُ مِن المُتَّقینَ حتّى یُحاسِبَ نَفسَهُ أشَدَّ مِن مُحاسَبَةِ الشَّریكِ لِشَریكِهِ ، فیَعلَمَ مِن أینَ مَطعَمُهُ ، ومِن أینَ مَشرَبُهُ ، ومِن أینَ مَلبَسُهُ ؟ أمِن حِلٍّ ذلكَ ، أم مِن حَرامٍ »

خطبه دوم:

1-26 اردیبهشت ماه روز نکبت

«روز نکبت»یکی از شوم ترین و سیاه ترین روزهای تاریخ معاصر است روز ۲۶ اردیبهشت یکی از فاجعه بارترین و خونین ترین طرحهای استعماری و ضدبشری پس از کشتار و آوارگی صدها هزار مسلمان بی گناه طی سالها به نتیجه رسید و رژیم نامشروع اسرائیل اعلام موجودیت کرد  رژیمی که برای بشریت دستاوردی جز قتل و ترور و نکبت نداشته است.

 شیوه شکل گیری « اسرائیل » مشابه شکل گیری « آمریکا » بود همانگونه که تشکیل آمریکا با ورود مهاجران اروپایی و قتل و محو بومیان آغاز شد اسرائیل نیز با کشتار مسلمانان و در سرزمینی متعلق به ساکنان آن (فلسطین ) تاسیس شد.

« روز نکبت» بیانگر مفهوم و ماهیت « دولت اسرائیل» است چرا که رژیم صهیونیستی قبل ازتاسیس و بعد از تاسیس حاصلی جز «نکبت » و مصیبت و کشتار و ترور برای بشریت بخصوص مسلمانان نداشته است.

آنچه در شکل گیری  این غده سرطانی نقش عمده داشت سهل‌انگاری کشورهای عربی و اسلامی بود اگر سستی و ضعف و چند دستگی کشورهای عربی نبود،ما اکنون شاهد دردناک‏ترین واقعه تاریخ یعنی مسئله فلسطین و آوارگی این ملت مظلوم را نظاره‌گر نبودیم

اول خرداد آغاز محاصره اقتصادى جمهورى اسلامى ايران از سوى آمريكا (1359 ه.ش)

تحریم اقتصادی یک تحفه الهی بود که اندیشه ها و فکرهای اندیشمندان ما را راه انداخت امام (ره) فرمودند: تحریم اقتصادی هدیه ای آسمانی بود که ما را به سمت خود کفائی سوق داد.

با مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف تاریخی درباره موضوع محاصره اقتصادی می توان به اهداف دشمن از محاصره اقتصادى دست یافت از جمله:1- عدم رواج نظریه سیاسى اسلام‏ 2- القاى ناکارآمدى اسلام در عرصه اقتصاد  3- زمین‏زدن جمهورى اسلامى‏ 4- خسته‏کردن و جداکردن مردم از نظام5- بازگرداندن سلطه خود بر کشور 6- الگونشدن ملت ایران براى دیگر ملتها

دشمن سى وچند ‏سال همه تلاش خود را در توطئه و دشمنى بر علیه جمهوری اسلامی به کار گرفت از کودتا و جنگ تحمیلى،حمله نظامی گرفته تا تحریم اقتصادی و مصادره اموال ،جنگ روانى و تبلیغاتى و دخالت آشکار در انتخابات و… اما به حول قوه الهی همه اینها به صحنه‏هایى از شکست و سرگردانى برای دشمن  تبدیل شده و آیه «ان کید الشیطان کان ضعیفا» برای همه معنا شد.

در يكشنبه هفته‏اى كه گذشت شاهد بازديد فرمانده كل قوا از نمايشگاه افتخارآفرين هوا- فضا بوديم پیام مقام معظم رهبرى پس از بازديد از پيشرفت‏هاى جمهورى اسلامى در صنعت هوافضاى كشور این بود که: «بايد بدانيم؛ ما مى‏توانيم. هنوز برخى نمى‏دانند كه مى‏توانيم… هوش و ذكاوت ايرانى همراه با سرمايه‏هاى مادى و معنوى و نبوغ اسلامى جوانان ما هر غيرممكنى را ممكن خواهد ساخت. لذا ما در رفع نيازهاى علمى، فنى، دفاعى، اقتصادى و… بايد كركره نگاه به بيرون را پايين بكشيم و آستين همت بالا زنيم و همه‏چيز را با توليد بومى تجربه كنيم.»

البته آنچه در نمايشگاه هوا- فضا سپاه به نمايش در آمد، تنها بخش كوچكى از تجلى اراده فرزندان ملت بزرگ ايران بود. اين نمايشگاه ويترينى از شعار خواستن و توانستن است بود.

روز اول خرداد به عنوان  روز بهره‏ورى و بهينه‏سازى مصرف‏س نامگذاری شده است یکی از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی بعد از پرهیز از اسراف کردن که از گناه هان کبیره است  بهینه سازی و قناعت در مصرف است که وقتی از محضر مولای متقیان در خصوص آیه «فَلْنُحْيَينه حياة طيّبة» سئوال شد حضرت فرمودند منظور زندگی با قناعت است «وَ سُئِلَ علیه السلام عَنْ قَوْلِهِ تَعَالَى فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً فَقَالَ هِيَ الْقَنَاعَةُ»

لازم به ذکراست حجت الاسلام موسوی،نماینده مردم خدابنده درمجلس شورای اسلامی سخنران قبل ازخطبه های این هفته شهرقیداربود.