برگزاری جشنواره آئینی سنتی «قیدار دیار مهربانی‌ها»

دبیر هنری جشنواره «قیدار دیار مهربانی‌ها» گفت: سومین جشنواره آئینی سنتی خدابنده درشهریور امسال با همت شورای اسلامی شهر قیدار و همکاری شهرداری قیدار در پارک خانواده شهر قیدار برگزار می‌شود.

جعفر کریمی در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: سومین جشنواره آئینی سنتی خدابنده با عنوان «قیدار دیار مهربانی‌ها» درشهریور امسال با همت شورای اسلامی شهر قیدار و همکاری شهرداری قیدار در پارک خانواده شهر قیدار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌های نمایش‌های ترکی، موسیقی سنتی (آشیق)، لباس‌های بومی در راستای گسترش و ترویج فرهنگ حجاب، ادبیات بومی، هنرهای تجسمی، عکاسی، آشپزی انجام می‌شود افزود: در این جشنواره محصولات کشاورزی، لبنی و صنایع دستی عرضه می‌شود.

دبیر هنری جشنواره «قیدار دیار مهربانی‌ها» ادامه داد: در این جشنواره ایرانلی شوربا بعنوان غذای بومی محلی خدابنده و اردک (نان روغنی)، فتیر و پنچه‌کش به‌عنوان سوغات محلی خدابنده معرفی می‌شود.

وی اضافه کرد: مقابله با تهاجم فرهنگی، ایجاد اقتصاد خانگی و معرفی توانمندی‌های شهرستان خدابنده در حوزه اقتصاد مقاومتی و عمل به شعار سال طبق فرمایش مقام معظم رهبری از محورهای نمایش این جشنواره است.

کریمی ادامه داد: ترویج فرهنگ حجاب با معرفی الگوهای موجود در فرهنگ غنی شهرستان و معرفی بازی‌های بومی در راستای مقابله با آثار مخرب فضای مجازی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

دبیر هنری جشنواره «قیدار دیار مهربانی‌ها» ادامه داد: زمان این جشنواره از ۲۷ تا ۳۱ شهریورماه است و غرفه‌ها از ساعت هشت صبح دایر هستند و برنامه‌های فرهنگی شامل نمایش، موسیقی و نمایشگاه عکس و نقاشی از ساعت پنج عصر تا ۹ شب اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره پنج گروه نمایشی از استان زنجان و دو گروه از کردستان و آذربایجان حضور دارند و به اجرای برنامه می‌پردازند.