اهدا عضو مرد خدابنده‌ای به سه بیمار

مرد خدابنده‌ای با اهدای سه عضو بدن شامل کبد و کلیه‌ها موجب نجات جان سه نفر از بیماران در انتظار پیوند شد.

به گزارش نسیم اشراق؛ مرگ کلمه غریبی برای موجودات نیست انسان‌ها هرکدام به نوعی مرگ را تجربه خواهند کرد و خیلی زود فراموش خواهند شد.

در این میان هستند کسانی که فداکارانه خود را فدای دیگران کرده‌اند و در اعماق تاریخ بشر ماندگار می‌شوند، چه بخواهیم و چه نخواهیم رخت مرگ را بر تن خواهیم کرد خوشا به حال کسانی که با رفتن خود از این دنیای فانی چراغ زندگی را برای عده‌ای روشن می‌کنند تا امید را به خانواده‌های آنان هدیه کنند.

مرگ برخی به گونه‌ای است که جان را در کالبد عده‌ای دیگر محفوظ می‌کند؛ همین دور و بر ما افرادی هستند که به واسطه بیماری با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند ولی با دریافت اعضایی از بدن کسانی که عنوان مرگ مغزی را به یدک می‌کشند، شربت زندگی را نوشیده و فرصت دوباره برای حیات پیدا می‌کنند.

بله اهدا‌کنندگان عضو کسانی هستند که در مرگ‌شان، زندگی نهفته است و این نفس را بدون هیچ چشم‌داشتی به کالبد بیماران نیازمند می‌دمند.

از تصمیم سخت اعضای این خانواده‌ها نباید غافل شد که جای بسی تقدیر دارد و نشان از روح بلند فرزندان این مرحوم و مرحومه‌ها دارد و جامعه ما نیازمند فرهنگ سازی برای نهادینه شدن این حرکت‌هاست.

مجید محمدی از رزمندگان دوران دفاع مقدس شهر نوربهار شهرستان خدابنده گرچه سال‌ها برای فرزندان این مرز وبوم فداکاری کرد و در زندگی شخصی خویش نیز از هیچ کمکی به همنوعان دریغ نکرد ولی داستان مرگش متفاوت‌تر شد.

وی ۵۸ سال سن داشت که بدلیل خونریزی مغزی ناشی از بیماری، به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انتقال یافته بود و به دلیل وخامت وضعیتش، تلاش پزشکان و کارکنان بیمارستان برای نجات وی موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی، اقدامات لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام گرفت.

با کسب رضایت از خانواده پس از تایید مرگ‌ مغزی توسط تیم معالج، وی برای اهدای اندام به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت با اهدای سه عضو بدن وی شامل کبد و کلیه‌ها موجب نجات جان سه نفر از بیماران در انتظار پیوند شد.

هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.