مانعی برای احداث کشتارگاه قیدار وجود ندارد

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان خدابنده گفت: هیچ منعی یا مانعی برای احداث کشتارگاه دام سنگین و سبک در شهر قیدار  وجود ندارد.

برخی از شهروندان قیداری در مورد عدم کشتارگاه صنعتی در این شهر اظهار گلایه و نارضایتی کردند و بیان داشتند: علی رغم وعده‌های چندین ساله هنوز کشتارگاه شهر قیدار احداث نشده است.

یکی از قصابان قیداری گفت: با توجه به سخنان محمدباقر حاج‌کاظمی، مدیر کل دامپزشکی استان زنجان در خصوص کشتار احشام و سرویس‌دهی به قصابان که کشتار کشتارگاه‌ها در شهرهای مجاور برای قصابان هزینه دارد و همین امر در قیمت گوشت تاثیر دارد مسئولان باید به فکر مردم باشند و این در حالی است که خدابنده بزرگترین شهرستان استان زنجان است ولی امکانات قابل قبول ندارد.

داوود قاسملو در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق در مورد این مشکل و مطالبه مردمی بیان داشت: سرمایه‌گذار اقدام به اخذ مجوز و سیر مراحل اداری جهت احداث کشتارگاه کرده است.

وی با بیان اینکه در این راستا اقدام عملی جهت احداث انجام نشده است افزود: به جهت مطالبه عمومی و درخواست مردم شهرستان خدابنده به سرمایه‌گذار مهلت ۲ ماه جهت اقدام عملی برای احداث کشتارگاه داده شده است تا اقدام کند، در غیر این‌صورت فرمانداری شهرستان خدابنده و تمامی ادارات مرتبط اعلام آمادگی کرده‌اند که از سرمایه گذار جدید استقبال و نسبت به تسهیل اخذ مجوز برای فرد جدید اقدام کنند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان خدابنده ادامه داد: همه ادارات این شهرستان اعلام آمادگی خود را مبنی بر همکاری و تسهیل در سرمایه‌گذاری در شهرستان بیان داشته‌اند و هیچ منعی یا مانعی برای احداث کشتارگاه دام سنگین و سبک در شهر قیدار وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک ۷۰ میلیارد تومان نیاز سرمایه است تا کشتارگاه شهر قیدار احداث شود.