افزایش 30 درصدی خرید گندم در خدابنده

رئیس اداره تعاون روستائی خدابنده گفت: بیش از ۹۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بصورت تضمینی در این شهرستان خریداری شده است در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش خرید محقق شده است.

اسماعیل کرمی‌زرندی در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم در شهرستان خدابنده در ۱۲ مرکز خرید و سیلو های شبکه تعاون روستائی این شهرستان تا 21 مرداماه امسال، مقدار بیش از ۹۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰درصد افزایش خرید محقق شده است.

وی با بیان اینکه در در راستای تقویت، تجهیز و توسعه زیر ساخت‌ها و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی اقدامات خوبی طی یکسال گذشته در تعاونی‌های روستائی شهرستان خدابنده انجام شده است افزود: احداث سیلوی شرکت تعاونی تولید روستائی نظرقلی از جمله این اقدامات است.

رئیس اداره تعاون روستائی خدابنده با بیان اینکه ظرفیت سردخانه اتحادیه تعاون روستائی خدابنده به میزان 4 هزار تن افزایش یافته است گفت: ایجاد باسکول در مراکز خرید گندم، افزایش ظرفیت مراکز تهیه و توزیع نهاده‌های کشاورزی و کالاهای اساسی به میزان 4 هزار تن از دیگر اقدامات است.

کرمی‌زرندی ادامه داد: ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش حبوبات( تهیه بذر.خرید، بوجاری و بسته بندی)، ایجاد سردخانه زیر صفر به ظرفیت ۳۰ تن جهت ایجاد امنیت غذائی و ذخیره‌سازی گوشت مصرفی مورد نیاز ساکنان شهرستان نیز محقق شده است.

وی با اشاره به وضعیت مناسب تولید گندم در شهرستان خدابنده عنوان کرد: بیش از نیمی از کل گندم شهرستان توسط شبکه بزرگ تعاونی‌های روستائی و تولید روستائی خریداری می‌شود که این موضوع نشان از اعتماد بهره‌برداران بخش کشاورزی و اعضا به تشکل‌های تعاونی روستائی است.

کرمی‌زرندی بیان کرد: این تشکل‌ها مهمترین ظرفیت برای تحول در اقتصاد کشاورزی هستند که بصورت مویرگی در اقصی نقاط شهرستان با پراکنش مناسب در پشتیبانی از تولید و تکمیل زنجیره ارزش درخدمت کشاورزان هستند.