خانواده‌های کنکوری تخمین غیر اصولی نزنند

مشاور تحصیلی خدابنده‌ای گفت: از دامن‌زدن به تخمین رتبه‌های غیر اصولی، قضاوت‌های نادرست داوطلب و مقایسه آنها با دیگران اجتناب کنند.

به گزارش نسیم اشراق داود شیرمحمدی اظهار کرد: والدین دلسوز و همیشه نگران کنکوری‌ها حتی از خود دانش‌آموزان کنکوری هم بیشتر دغدغه قبولی و موفقیت فرزندانشان را دارند، البته گاهی این نگرانی‌ها از حد می‌گذرند و ممکن است تاثیر منفی روی روحیه داوطلبان و حتی عملکرد آن‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه در روز‌های اخیر شاهد اعلام نتایج تدریجی کنکور سراسری 1403 و امتحانات نهائی بودیم افزود: برخلاف انتظار تراز کنکور اردیبهشت کمتر از تراز درصدهای مشابه کنکور سال پیش بود و در کمال ناباوری تراز اعلام شده برای کنکور تیرماه ۱۴۰۳ حتی برای درصدهای مشابه کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ تراز به مراتب کمتری داشت.

مشاور تحصیلی خدابنده‌ای با بیان اینکه حتی افزایش درصد میانگین به اندازه ۸ تا ۱۰ درصد نسبت به کنکور اردیبهشت، تراز کمتری نسبت به اردیبهشت ماه در برداشت افزود: با توجه به توضیحات ارائه شده از خانواده‌های داوطلبان کنکور درخواست دارم شرایط پیش آمده را در نظر بگیرند و با داوطلبان همراه باشند تا رتبه‌های کنکور اعلام شود و از دامن‌زدن به تخمین رتبه‌های غیر اصولی، قضاوت‌های نادرست داوطلب و مقایسه آنها با دیگران اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها نگران نباشند ادامه داد: تراز‌های یکسان با کنکور سال ۱۴۰۲ به مراتب منجر به رتبه های خیلی بهتر از سال ۱۴۰۲ خواهد شد.