حل برخی از مشکلات ترافیک شهری قیدار با اجرای طرح اصلاح میدان معلم تاسهروردی

مسئول خدمات شهری شهر قیدار گفت:درصورت اجرای طرح اصلاح میدان معلم تا میدان سهروردی شهر قیدار قسمتی از مشکلات ترافیکی شهر قیدار در جنوب شهر روانتر خواهد شد که توجه به این امر تحقق شعار نگرشی نو در مدیریت شهری درشهرداری و سطح این شهر را دوباره رقم خواهد زد.

مصطفی توحیدلو مسئول خدمات شهری شهر قیدار در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: طرح اصلاح میدان معلم تا میدان سهروردی شهر قیدار را به کمیته نظام پیشنهادات شهرداری ارسال کرده ایم و رأی لازم را جهت اجرا اخذ کرده و سپس در صحن علنی شورای شهر مطرح و مصوبه لازمه جهت اجرایی قطعی با احتساب هزینه‌های مربوطه را از شورای شهر قیدار نیز دریافت کرده ایم.

وی افزود: بررسی و شناخت موقعیت کلی سایت و معبر بلوار چمران در قسمت جنوب شهر قیدار حد فاصل دو میدان و مقابل بانک مسکن و روی پل کانال کوه درسی از لحاظ جداره بلوار و معبر که عمدتا تجاری و مسکونی است واز حیث طبقه بندی ترافیک شهری یعنی روان سازی ترافیکی و دسترسی‌های منتهی به سایت و نظام حرکتی منتهی به بلوار چمران، شریانی درجه یک بوده و روان سازی ترافیکی برای ساکنین و گذرکنندگان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مسئول خدمات شهری شهر قیدار ادامه داد: با توجه به اینکه از نظر عبورعابرین پیاده که به دلیل عرض زیاد بلوار و ارتفاع نامناسب جداول فعلی عبور از عرض معبر مشکل بوده و تمهیدات لازم جهت مناسب سازی تاکنون صورت نگرفته است و پوشش گیاهی نیز نسبتا پرتراکم بوده، دراکثرنقاط شاهد خشکیدگی و افت زدگی هستیم و امیدواریم با استفاده از گونه های جدید و طراحی نوردهی و تعبیه صندلی در نقاط مختلف و نصب آبنما با در نظرگرفتن نوع مصالح با توجه به آب و هوای منطقه، حداقل از۱۱مشکل این مسیر بکاهیم.

وی به مشکلات حد فاصل میدان معلم تا میدان سهروردی شهر قیدار اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، معظل ترافیک فعلی و ساماندهی درختان و گونه های فعلی در این مسیر رفع می‌شود و سطح کیفی معابر ارتقا می‌یابد و مسیر زیباسازی می‌شود.

توحید لو اضافه کرد: با اجرای این طرح همچنین افزایش بهره وری و رفع ترافیک شهری و تسهیل در عبور و مرور این مسیر و نیز موجب بهره وری درختان و کاشت در محل دفن زباله می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با انجام صحیح این طرح و اصلاح زیباسازی مبلمان شهری وایجاد محیطی آرام و اثربخشی لازم و روان سازی ترافیک فعلی و نشاط اوری خاص که در نوع خود در منطقه بینظیر خواهد بود،حرکتی بسیار مثمرثمر تلقی می‌شود.

توحیدلو ادامه داد: این طرح فکری جدید در راستای زدودن عادات قدیمی و جلوگیری از تکرار مکررهای خسته کننده در چیدمان رفیوژ وسط شهری است و با پوشش گیاهی مناسب با اقلیم شهر و استفاده از مصالح جدید و زیبا و متریال سازگار با اقلیم شهر قیدار و البته تعبیه فضای نشیمن زیبا و مناسب جهت آرامش بخشی وحتی ترکیب زیبایی شهری، گام مثبتی در جهت محقق شدن این اهداف است.