شهید مدرس نماد و شاخص یک نماینده انقلابی است

امام جمعه قیدار گفت: شهید مدرس نماد و شاخص یک نماینده انقلابی است.

به گزارش نسیم اشراق،حجت الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه قیدار به دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری به مناسبت هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج بیش از آنکه یک سازمان باشد، یک فرهنگ است، یک تفکّر است، بنابراین، همه‌ی کسانی که این فرهنگ را پذیرفته‌اند، در این راه حرکت کرده‌اند، این تفکّر را ممشای خودشان قرار داده‌اند، ولو داخل سازمان نباشند، بسیجی‌اند.

وی افزود: فرهنگ بسیجی پرهیز از کار نمایشی و ویترینی است فرهنگ بسیجی ترحّم به ضعیف است، شدّت در مواجهه‌ی با ظالم است، خدمت به همه است فرهنگ بسیجی دوری از کبر و غرور است فرهنگ بسیجی دوری از طلبکاری است؛ اینکه ما از انقلاب و از کشور و از دولت و از مردم و از همسایه و از دوست و آشنا و از همه طلبکار باشیم، خودمان را بدهکار ندانیم، فرهنگ بسیجی نیست. بسیجی طلبکار نیست؛ خود را موظّف می‌داند، تکلیف‌گرا است، دنبال اداء وظیفه است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: تشکیل هسته‌های مقاومت جهانی که امام خبرش را داده بود، بشارتش را داده بود تحقّق پیدا کرد؛ یعنی الان شما نمونه‌هایش را در منطقه‌ی خودمان دارید مشاهده میکنید که امروز در حال تعیین سرنوشت این منطقه‌اند؛ سرنوشت این منطقه‌ی ما را هسته‌های مقاومت دارد تعیین می‌کند؛ یک نمونه‌اش همین «طوفان‌الاقصی» است.

وی افزود: آمربکا خاورمیانه‌ی جدیدی که می‌خواست درست کند، بکلّی ناکام شد،جغرافیای سیاسی منطقه در حال دگرگونی اساسی است، امّا نه به نفع آمریکا، بلکه به نفع جبهه‌ی مقاومت ؛ ‌مقاومت پیروز شد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: خصوصیّت دیگری که این نقشه‌ی جدید منطقه‌ی ما دارد، حلّ مسئله‌ی فلسطین است، به توفیق الهی، مسئله‌ی فلسطین به سمت حل شدن دارد حرکت می‌کند،حلّ مسئله‌ی فلسطین یعنی یعنی تشکیل حاکمیّت فلسطینی در همه‌ی سرزمین فلسطین.

وی به شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس در ۱0 آذر اشاره کرد و گفت: فقيه مجاهد و عالم پرهيزگار آيت‏ اللّه سيدحسن مدرّس از چهره‏هاى درخشانى است كه زندگى و رفتار و نيز جهت‏‌گيرى‏هاى وى در عرصه سياسى و اجتماعى مى‏‌تواند براى مشتاقان حق و حقيقت و شيفتگان فضايل، الگوی خوبى باشد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: مدرس نمونه بارزی از تجلی شجاعت و شهامت بود، مانند کوهی استوار در مقابل ستمگران عصر به مقابله برخاست در آن ظلمت و تاریکی که بر مجلس آن عصر حاکم بود مانند خورشید درخشید.

وی افزود: مدرس ابر مردی بود که بیرق مبارزه را در آن دوران خفقان به تنهائی به دوش کشید و از تنهائی نترسید و همه بیگانگان را تحقیر کرد.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین شاخصه های مدرس در کسوت نمایندگی، اهمیت به نقش و جایگاه مردم بود.

وی افزود: صراحت بیان، نفوذ ناپذیری، عدالت خواهی و مخالفت با امتیاز طلبی و تبعیض از جمله ویژگی های بارز شهید مدرس بود، شهید مدرس نماد و شاخص یک نماینده انقلابی است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: نمایندگان مجلس باید از صفات بر جسته شهید مدرس الگوی بگیرند و با الگو قرار دادن ایشان در استقلال خواهی ،شجاعت ،مرعوب نشدن در مقابل دشمنان و آلوده نشدن به فساد ، راه و یاد او را زنده نگه دارند.

وی افزود: نماينده‏اى كه اخلاق پاك، جيب پاك و هدف پاك و متعالى دارد، هرگز در تصويب و نظارت، دست و دلش نمى ‏لرزد.

امام جمعه قیدار با اشاره به 16 آذر، روز دانشجو اظهار کرد: 16 آذر در تاریخ ایران یاد آور حماسه بزرگ استکبار ستیزی دانشجویان در کشور است که هر ساله به عنوان یکی از مقاطع حساس تاریخ انقلاب مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: با مرور وقایعی که آن روز رخ داده می توان پی برد که هویت جنبش دانشجوئی به مبارزه با استکبار جهانی گره خورده است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: امروز رسانه‏‌هاى دشمن و برخی رسانه‏هاى داخلى وابسته به دشمن واقعه‏اى ضد آمریكایى را كه در آن دانشجویان را به جرم مخالفت با سلطه‏ى آمریكا به شهادت رساندند، تحریف‏ كنند و مى‏‌خواهند از آن مناسبتى براى حمایت از آمریكا و گرایش به غرب بسازند.

وی افزود: یک عده غربگرا در ایران وقیحانه سعی می‌کنند جنبش‏هاى دانشجویى و روز دانشجو را به نفع آمریكا و غرب مصادره کنند، اما باید بدانند كه جریان‏هاى اصیل و غیر وابسته دانشجویى، از وابستگى به مستكبران و ستمگران بیزارند راه و آرمان‏هاى دوستان شهیدشان را ادامه خواهند داد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: گاهی عده ای به دنبال استفاده ابزاری  از جنبش دانشجوئی هستند تا از آن به عنوان ابزاری برای مقابله با انقلاب و ارزش ها استفاده کنند اگر دانشجو سیاسی نشود اهل بینش و تحلیل درست نباشد فهم سیاسی نداشته باشد ، اسیر اهداف شوم سیاست بازان و دغلکاران می‌شود و از او  برای شکستن خطوط قرمز نظام اسلامی استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز نیز نیروی دریایی در جایگاهی بلند مرتبه قرار دارد و در چارچوب الزامات دفاعی در عرصه دریاها گام‌های بلندی برداشته است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: نیروی دریایی ایران امروز این توانمندی را دارد كه با حضوری مقتدرانه در حفظ امنیت از كرانه‌های خلیج فارس و دریای عمان تا اقیانوس هند، و در هر نقطه‌كه در آب‌های بین‌المللی نیاز به امنیت‌سازی باشد حضور یابد.

وی افزود: الحاق ناوشکن «دیلمان» به ناوگان دریایی ارتش در منطقه شمال (دریای مازندران)، نمونه دیگر این پیشرفت است که دست ایران را در این دریا قویتر و برد عملیاتی آن، بیشتر می‌کند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: دریای مازندران با ۵ همسایه، از ظرفیتهای زیادی برخوردار است حضور پررنگ و قدرتمند ایران در دریای مازندران یکی از مهمترین برنامه های نیروهای مسلح برای حراست از منافع کشورمان در آبهای این منطقه است.

وی اضافه کرد: جاده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه در جوامع مختلف مطرح  است، با توجه به اهمیت این موضوع، برخی محورهای مواصلاتی شهرستان خدابنده با وجود ایفای نقش توسعه‌ای خود در استان و کشور، وضعیت مطلوبی ندارند  که از جمله این محورها، جاده قیدار به ابهر است که به خاطر نقاط پرحادثه جزو مرگبارترین محورها لقب گرفته که تعدادی از هم‌وطنان‌ جان خود را در آن از دست داده اند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: دیروز هم (پنجشنبه، نهم آذر ماه) درپی برخورد دو خودروی نیسان و پژو، دو نفر از افسران پلیس راه شهرستان ابهر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: هفته ای نیست که ما شاهد یک حادثه دلخراش در این جاده نباشیم هفته پیش، یکی از فرهنگیان جوان این استان جان خود را در این جاده از دست داد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: بیش از 10 سال است که تعریض این محور جزو شعارهای نمایندگان مجلس حوزه‌های انتخابیه ابهر و خدابنده و همین طور مسئولان دولتی شده است.

وی افزود: از 10 سال گذشته تاکنون که تصمیم برای تعریض این محور گرفته شده، مسئولان زیادی در این دو شهرستان معارفه و تودیع شده‌اند ولی همچنان خبری از تکمیل تعریض این محور خطرناک نیست البته با روی کارآمدن مسئولان جدید استان در دولت سیزدهم کمی روند کارها بهبود یافته ولی هنوز تغییرات آنچنانی در این محور رخ نداده است و از مسئولین امر از استاندر و مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای به جد درخواست داریم در دو بانده کردن جاده قیدار ابهر تسریع ببخشند.