ایران،امن ترین کشور منطقه

امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه گفت: با وجود توطئه های فراوان دشمنان اسلام و انقلاب، جمهوری اسلامی ایران امن ترین کشور منطقه است.

به گزارش نسیم اشراق،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و میهمانان کنفرانس وحدت اشاره کرد و گفت: در خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی، مهمانان کنفرانس وحدت و جمعی از قشرهای مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب، احساس خطر قدرت‌های زورگو از تعالیم قرآن کریم را علت طراحی‌های آنها برای اهانت به این کتاب الهی خواندند و تنها راه مقابله با دخالت آمریکا و قدرت‌های زورگو را در اتحاد کشورهای اسلامی و اتخاذ خط مشی واحد در مسائل اساسی دانستند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به حق بزرگ پیامبر اعظم فرمودند:” خورشید تابان پیامبر اعظم بر گردن همه آحاد بشریت حق دارد و همه مدیون او هستند چرا که پیامبر همچون طبیبی ماهر و حاذق، نسخه معرفتی و عملی علاج همه دردهای اصلی مانند فقر، جهل، ظلم، تبعیض، شهوات، بی‌ایمانی، بی‌هدفی، مفاسد اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی را به بشر عرضه کرده است،بنابراین همه، مدیون پیامبر هستیم و ایشان بر بشریت حق حیات دارند”.
وی افزود: رهبر انقلاب با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم، راه ادای دِین به پیامبر را «جهاد کامل در راه خدا» خواندند و فرمودند: “معنای جهاد فقط جهاد با سلاح نیست بلکه جهاد در همه میدان‌ها اعم از علم، سیاست، معرفت و اخلاق مصداق دارد و با جهاد در این عرصه‌ها می‌توان ادای دین به آن وجود مقدس را تا حد توان انجام داد”.
امام جمعه قیدار ادامه داد: اما بیت الغزل فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با کشورها در حال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود که فرمودند:” قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مانند شرط‌بندی روی اسب بازنده، محکوم به باخت است چرا که نهضت فلسطین امروز سرزنده‌تر و آماده‌تر از همیشه است و رژیم غاصب، رفتنی و در حال مرگ است”.
وی افزود: امروز این رژیم صهیونیستی نه فقط از جمهوری اسلامی ایران بلکه از همه کشورهای اطراف خود همچون مصر و سوریه و عراق نیز لبریز از کینه و غیظ است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: علت این کینه و عصبانیت ممانعت کشورها در برهه‌های مختلف از تحقق هدف آنها یعنی غصب نیل تا فرات است و آنها سرشار از کینه و غیظ هستند البته به تعبیر قرآن که می‌گوید «خشمگین باشید و از این خشم بمیرید» آنها در حال مرگ هستند و به یاری پروردگار این آیه درباره رژیم غاصب در حال تحقق است.
وی به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: با وجود توطئه های فراوان دشمنان اسلام و انقلاب، جمهوری اسلامی ایران امن ترین کشور منطقه است و در این جهت مدیون تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی در مرزها و داخل شهرها با کمک نیروهای امنیتی و سپاه هستیم.
امام جمعه قیدار ادامه داد: بدون تردید بخش مهمی از امنیت امروز جامعه ما از مرزهای طولانی کشور گرفته تا جاده‌ها و شهرها و روستاها، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی جان برکف انتظامی است که برای تأمین این امر مهم، هر ماه تعدادی از آنان مظلومانه توسط اشرار و گروهک‌های تروریستی به شهادت می‌رسند.

وی افزود: نیروى خدوم و شجاع انتظامى در راستای تأمین جامع امنیت مردم، تاکنون بیش از ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامى كرده است و در یک دهه فقط یعنی 90 تا 1401 بررسی آمار و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد ۷۸۹ نفر از اعضای کادر و سربازان این نهاد به شهادت رسیده‌اند که این امر بدین معناست که هر ۵ روز یکی از پرسنل این نیروی نظامی به شهادت رسیده است.
امام جمعه قیدار خاطرنشان کرد: کارنامه نیروی انتظامی در زمینه‌های مختلف درخشان و قابل تقدیر است اما گاهی نیروی انتظامی با همه عملکرد خوبی که دارد مورد بی مهری ها قرار می گیرد و عده ای آگاهانه یا نا آگاهانه نیروی انتظامی را تخریب می‌کنند.
وی افزود: هدف از توطئه تخریب نیروهای خدوم و فداکار انتظامی‌ بی‌ثبات‌سازی محیط داخلی کشور است دشمنان در تلاش هستند با اجرای سناریوهای مختلف، اقتدار نیروی انتظامی را بشکنند و مأموران ناجا را در برخورد با هنجارشکنی‌ها و قانون‌شکنی‌ها بی‌تفاوت کنند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: هرگونه تضعیف جایگاه نیروی انتظامی باعث تقویت اراذل و اوباش، قانون‌شکنان، گروهک‌های تروریستی اخلال‌گران اقتصادی و مفسدان فرهنگی و اجتماعی خواهد بود و این بزرگترین خیانت است.
وی افزود: یکی از سناریوها و توطئه ها همین اغتشاشات سال گذشته بود دشمنان ایران مدت‌ها بود دنبال سوژه بودند، تا این که این سوژه مرگ خانم امینی برای آن‌ها پیش آمد که بر آن موج سواری کردند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: دشمنان دلشان برای خانم امینی نسوخته بود، اینها با نظام و شما مردم و دین عقده‌گشایی کردند، اتفاقا مسئله‌ای که اصلاً برای اغتشاشگران مهم نبود، همان مسئله آن خانم است،به دلیل اینکه همه مسئولان ما در مسئله ورود کردند و دستورات اکید بر بررسی قضیه دادند.
وی افزود: قضیه عقده گشائی و مقابله با دین بود، دلیل آن سوزاندن قرآن، سوزاندن مسجد و کشیدن چادر از سر زن مسلمان‌ بود.
امام جمعه قیدار اضافه کرد: نام پليس درجامعه، براى مردم آرامش‏ بخش و امید آفرین است نیروی انتظامی با توجه به عملکرد خود و موفقیتی که داشته توانسته اعتماد عمومی را جلب کند و امروز بزرگ ترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد عمومی است .
وی تصریح کرد: خیلی جالب است برخی از حاضرین در اغتشاشات سال گذشته که بر علیه پلیس شعار می‌دادند از سارقین موبایلشان در حین تجمع به پلیس مراجع و شکایت کردند.
امام جمعه قیدار اظهار کرد: امروز یکی از اهداف اصلی دشمنان ایران این است که نیروی انتظامی را تضعیف کنند و با ایجاد یک جنگ رسانه ای بر علیه نیروی انتظامی شرایط کار را برای تامین کنندگان امنیت جامعه سخت کنند و ذهن آنها را درگیر مسایل جانبی و مخصوصا رسانه ای کنند و همه باید بدانند دود تضعیف نیروی انتظامی به چشم همه می رود.
وی با بیان اینکه تضعیف نیروی انتظامی یعنی به خطر انداختن امنیت جامعه و اگر جامعه نا امن شود زندگی همه به مخاطره می‌افتد گفت: همکاری و همفکری و مشارکت همه دستگاهها و مردم درامر برقراری امنیت در جامعه از جایگاه کلیدی برخوردار است و اگر دستگاهها و مردم با پلیس تعامل و همکاری نداشته باشد پلیس نمی‌تواند به وظیفه سنگین خود عمل کند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: نام پليس در هر جامعه، به همان اندازه كه براى تبه‏كاران و قانون‏شكنان مایه وحشت است، به همان مقدار هم براى مردم آرامش‏ بخش و امید آفرین است.
وی به هفته وقف نیز اشاره کرد و گفت: وقف یک سنت حسنه‌ای است که به اشکال مختلف در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام ان را با تأکیدات فراوان در مسیری روشن و هدفدار قرار داد.
امام جمعه قیدار با بیان اینکه وقف صدقه جاریه و چشمه همیشه جوشان و یک سرمایه گذاری آخرتی است ادامه داد: يكى از بارزترين مصداق‌هاى تزكيه ، صدقه است و كاملترين مصداق صدقه ، وقف است كه به واسطه آن ، اصل مال انسان ثابت مى‌ماند و منافع آن نيز با دوام و ثباتِ آن اصل ، جريان خواهد داشت و هيچ صدقه اى مثل وقف چنين مزيّتى جاودانه ندارد؛پس وقف چشمه همیشه جاری است.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین تمهیدات دین اسلام در راستای دور اندیشی و تأمین آینده مسلمین پایه ریزی سنت حسنه وقف است و نخستین واقف خود پیامبر (ص)و خاندان آن حضرت می باشند و باید پیروان آن ها نیز اقتداء به پیامبر و اهل بیت او کنند.
حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: امیر المومنین(ع)یکی از پر درآمد ترین افراد زمان خودش بود از خود حضرت نقل شده است که «صدقتی الیوم لو قسمت علی بنی هاشم لوسعهم» اما این شخص پر درآمد فقیرانه ترین زندگی داشت زیرا همه را در راه خدا می‌داد.