حجاب از مظاهر بزرگ کارکرد اجتماعی دین مبین اسلام است/میوه عفاف،حجاب است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده در جلسه اعضای ستاد صیانت از فرهنگ حجاب وعفاف این شهرستان گفت: حجاب از مظاهر بزرگ کارکرد اجتماعی دین مبین اسلام است. به گزارش اشراق۲۴،در آستانه سالروز اجرای طرح استعماری حذف حجاب به دست رضا خان،جلسه اعضای ستاد صیانت از فرهنگ حجاب وعفاف شهرستان خدابنده با حضور مدیران مدارس […]

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده در جلسه اعضای ستاد صیانت از فرهنگ حجاب وعفاف این شهرستان گفت: حجاب از مظاهر بزرگ کارکرد اجتماعی دین مبین اسلام است.
dscn0448

به گزارش اشراق۲۴،در آستانه سالروز اجرای طرح استعماری حذف حجاب به دست رضا خان،جلسه اعضای ستاد صیانت از فرهنگ حجاب وعفاف شهرستان خدابنده با حضور مدیران مدارس دخترانه این شهرستان با هدف تبیین برنامه های تحکیم بنیان خانواده تشکیل شد.

حجت الاسلام بیدگدلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده نیز در این جلسه در سخنانی اهمیت نظام خانواده را در آیین اسلام تبیین کرد و بیان داشت: دشمن زخم خورده از شکست در حوزه‌های نظامی به فکر راه‌های پنهانی‌تر و البته کشنده‌تری برای نابودسازی نظام افتاد.

وی افزود: در این دوره، استحاله از درون و تهی‌سازی معانی ارزشی جامعه مهم‌ترین هدف دشمن قرار گرفت و تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی درست از سال ۱۳۶۸ یعنی پایان جنگ تحمیلی ایران و عراق آغاز شد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده ادامه داد: اسلام به عنوان یک مکتب انسان‌ساز، بیشترین عنایت را به تکریم، تنزیه و تعالی خانواده دارد و این نهاد مقدّس را کانون تربیت و مهد مودّت و رحمت می‌شمرد و سعادت و شقاوت جامعه انسانی را منوط به صلاح و فساد این بنا می‌داند و هدف از تشکیل خانواده را تأمین نیازهای مادّی، عاطفی و معنوی انسان از جمله دستیابی به سکون و آرامش برمی‌شمارد.

وی در ادامه با اشاره به چند روایت و حدیث معتبر درباره حجاب اظهار داشت: حجاب و عفاف دو مساله مهم هستند که لازم و ملزوم یکدیگرند و رعایت یکی به تنهایی ارزشی کافی نبوده و می توان گفت که حجاب ناظر بر بیرون و عفاف یک باور درونی است.

حجت الاسلام بیگدلو ادامه داد: نمی توان گفت رعایت  حجاب کامل به منزله داشتن عفاف است و برعکس و بدرستی که میوه عفاف حجاب است و ریشه حجاب عفاف است و عفاف بدون حجاب قابل قبول و مطلوب نخواهد شد.

وی در ادامه به با اشاره به حساسیت غرب نسبت به حجاب اظهار داشت: علی رغم تاکید مشور سازمان ملل بر آزادی های دینی و اعتقادی ، متاسفانه غربی ها نسبت به حجاب حساس بوده و با ان برخورد می کنند.

این مسئول ادامه داد: چرا اینهمه دشمنی در غرب با حجاب می شود و جواب این سوال این است که چون آنها به این حقیقت رسیده اند که حجاب از مظاهر بزرگ کارکرد اجتماعی  دین مبین اسلام است.

وی افزود: به اعتقاد  غرب حجاب یک بیانیه عظیم سیاسی است و برای همین جامعه غرب در صدد برحورد جدی با حجاب هست و با وضع قوانین متعدد در پی تضعیف مساله حجاب هستند .

این مسئول با اشاره به وجود بیش از صد ماهواره فارسی زبان بیان کرد: دشمنان از این طریق برعلیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت داشته و به تخریب ارزشهای اسلامی بالاخص بر علیه حجاب می پردازند و ما با حساس بودن به مساله حجاب و عفاف می توانیم با این هجمه ها مقابله و اثار خوب آرا در جامعه ببینیم.

در ادامه علی اسدی مدیر آموزش وپرورش خدابنده گزارشی از فعالیتهای  ستاد صیانت از فرهنگ حجاب و عفاف را بیان کرد و اظهارداشت: با همکاری مدیران مدارس و اعضای ستاد آموزش و پرورش خدابنده در تحقق و اجرای برنامه های صیانت از فرهنگ حجاب وعفاف در استان زنجان در بین کل ادارات پیشتاز بوده است که این افتخار بزرگی است.

وی با عنایت به موضوع گردهمایی افزود: حفظ کیان خانواده به عنوان هسته اولیه اجتماع از ضروریات  و ارتباط کلامی موثر مهمترین مهارت کلیدی در تحکیم بنیان خانواده است.

مدیر آموزش وپرورش خدابنده اشاره کرد: اگر تفاهم بین اعضای خانواده حاکم شود قطعا مجال مناسبی برای ایجاد گفتگو ی خانوادگی فراهم خواهد شد و وجود اشتراک و اهداف مشترک بین اعضای خانواده می‌تواند بهانه‌هایی ایجاد تفاهم و گفتگو را فراهم کند.

این مسئول ادامه داد: هر قدر ارتباط چهره به چهره در خانواده کاهش یابد جو عاطفی بین افراد و انتقال مسائل فرهنگی از والدین به فرزندان نیز کاسته می‌شود.

در پایان این گردهمائی،حاضرین نیز نظرات پیشنهادی خود را بیان و برنامه های اجرایی لازم نیز تشریح شد.