زنگ مهر و مقاومت در خدابنده نواخته شد+تصاویر/۱۸هزار دانش آموز خدابنده ای راهی مدرسه شدند

هم زمان با سراسر کشور زنگ مهر و مقاومت با حضور مسئولان استان زنجان و شهرستانی در مدارس شهرستان خدابنده نواخته شد.به گزارش اشراق۲۴، صبح امروز به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان خدابنده نواخته شد. این مراسم به صورت نمادین در هنرستان دخترانه شکوه شهر قیدار با حضور مسئولان […]

dscn7810dscn7811dscn7808dscn7805dscn7803dscn7802dscn7801dscn7798dscn7795dscn7785dscn7782هم زمان با سراسر کشور زنگ مهر و مقاومت با حضور مسئولان استان زنجان و شهرستانی در مدارس شهرستان خدابنده نواخته شد.به گزارش اشراق۲۴، صبح امروز به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان خدابنده نواخته شد.

این مراسم به صورت نمادین در هنرستان دخترانه شکوه شهر قیدار با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و دانش آموزان این هنرستان و کار و دانش ولیعصر(عج) به همت بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش شهرستان خدابنده برگزار شد.

علی اسدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امروز ۱۸هزار دانش آموز در قالب۹۰۰کلاس درس در ۲۳۰ آموزشگاه سال تحصیلی جدید خود را آغاز می کنند.

وی افزود: امسال رتبه ۵ کنکور در سهمیه مناطق متعلق به دانش آموزی از خطه خدابنده بود و البته ۱۷ نفر از دانش آموزان این شهرستان امسال توانستند رتبه زیر۱۰۰۰را کسب کنند و این با تلاش و کوشش خود دانش آموزان و اولیای آنها،معلمان و مربیان محقق شده است.

حجت الاسلام طالبی امام جمعه قیدار نیز عنوان کرد: دانش آموزان باید در کنار تحصیل علم تهذیب نفس هم داشته باشند و اگر این گونه باشد علم آنها مفید خواهد بود و شبیه کسانی مانند شهدا می شوند که این گونه بودند.

وی افزود: فصل مهر و آغاز پاییز در کشور ما همراه با شروع بهار با شکوه و و شکفتن زیبای علم و دانش است و آموزش و پرورش ، دانش گاهها و حوزه های علمیه نه تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری بزرگ دراز مدت است که طی آن کشور از وابستگی چه از جهت نرم افزاری و چه از جهت سخت افزاری رها می شود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت در هر کشوری حرف اول را می زند و نقش فرهنگ سازان در جامعه نقش اول است در میان فرهنگ سازان مدرسه و معلم اصل و پایه است که بیشترین مخاطب یعنی دانش آموزان را مستقیم و خانواده های آنان را غیر مستقیم دارد.

سپس فتحی فرماندار خدابنده به ایراد سخن پرداخت و گفت: بزرگترین سرمایه یک ملت، که سرمایه انسانى اوست در اختیار آموزش و پرورش است تربیت و پرورش چنین نیروی انسانی  می تواند پیشرفت و تعالى کشور را تضمین کند و کشور عزیز ایران سریع‏تر به قله‏هاى رفیع کمال دست یابد.

وی به پرسش مهر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: پرسش مهر امسال رئیس جمهور درباره خشونت و ارائه راهکار برای از بین بردن آن است و دانش آموزان می توانند پاسخگوی این پرسش باشند.

در ادامه عباسی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد: دانش آموزان باید هم به جسم و هم به روح خود بپردازند و این دو را با یکدیگر رشد دهند و کار دسته جمعی و کتاب خواندن را باید فراموش نکنند چرا که ما در این موارد دچار ضعف هستیم.

در ادامه از خانواده های شهدا قدردانی شد و سپس زنگ مهر و مقاومت به دست امام جمعه قیدار،فرماندار خدابنده و معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش استان زنجان به صدا در آمد.