نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده با بیان اینکه تبلیغ یک کار مقطی نمیتواند باشد بلکه یک کار مداوم و به تعبیری شبکهای است گفت: کار فرهنگی باید دغدغه اصلی مبلغین باشد. به بهانه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی(سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس سازمان تیلیغات اسلامی) خبرنگار اشراق24مصاحبه ای با […]
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده با بیان اینکه تبلیغ یک کار مقطی نمیتواند باشد بلکه یک کار مداوم و به تعبیری شبکهای است گفت: کار فرهنگی باید دغدغه اصلی مبلغین باشد.
به بهانه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی(سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس سازمان تیلیغات اسلامی) خبرنگار اشراق24مصاحبه ای با حجت الاسلام علی اکبر بیگدلو،رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده به شرح ذیل انجام داده است که از نظرتان می گذرد.
اول تیرماه ۱۳۶۰ سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است، پیرامون این موضوع توضیحاتی را ارئه کنید
در یکم تیرماه سال ۱۳۶۰ ه.ش سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد و این نهاد با هدف اعتلای فرهنگ غنی و پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی فعال شد.
درباره اهداف اداره تبلیغات اسلامی توضیح دهید
یکی از اهداف احیاء و اشاعه اندیشه تابناک اسلام و تقویت روح عبودیت الهی و ترویج اخلاق اسلامی در میان مردم، بویژه نسل جوان است که با کمک هیئات مذهبی و خانه های قرآنی و کانون فرهنگی و بخصوص مبلغین اقدامات مناسبی انجام شده است.
نظرتان را درباره نقش و کارکرد منبر بفرمایید
هنوز منبر کارایی خود را دارد ولی متاسفانه با ورود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مردم کمتر به مساجد و هیئت های مذهبی می روند و از این ظرفیت بسیار کم بهره می برند و دغدغه مبلغانی که در مسیر انقلاب و هدف صحیح دین حرکت میکنند نیازهای فرهنگی است که جامعه اقتضای آن را دارد؛ ما نیاز به کادر فرهنگی قوی داریم و یکی از دغدغههای اصلی مبلغین است لذا تبلیغ یک کار مقطی نمیتواند باشد بلکه یک کار مداوم و به تعبیری شبکهای است.
مبلغان مجهز به چه سواد و دانشهایی هستند
مبلغان در این شهرستان دارای اطلاعات و دانش های مختلفی هستند و کسانی هستند که شاید ۵۰ سال طلبه هستند و افرادی هم داریم که شش سال است که طلبه شده اند.
دانش اصلی مبلغان در ماه مبارک رمضان قرآن است اما دانش هایی که در کنار آن باید این دانش اصلی را جهتدهی کند مهمترین آن سواد رسانهای است زیرا جامعه به این سمت پیشرفت میکند؛ ابزاری هم که یک مبلغ در اختیار دارد یک سواد مجزا میخواهد تا بتواند به جذاب کردن کار تبلیغی قوت بخشد.
آیا در شهرستان خدابنده مبلغی با خانواده اش به کار تبلیغ پرداخته است
چون اکثر مبلغان بومی هستند این امر صورت نگرفته مگر ۳درصد و غیر از مسئله بومی بودن، وجود کلاس های مختلف و متنوع برای فرزندان خانواده تبدیل به دغدغه برای آنها شده است و کودکان ترجیح می دهند که به این گونه کلاس ها بروند تا اینکه همراه پدر و مادر مبلغشان در روستاهائی که حداقل امکانات را شاید نداشته باشد حاضر شوند.
چه میزان حقوق در این ایام بابت امر تبلیغ به مبلغان پرداخت می شود
سازمان تبلیغات به مبلغان پولی نمی دهد و اگر هم مبلغی پرداخت شود توسط اهالی روستا انجام می شود واگر تبلیغ با این نگاه باشد اصلا مثبت نیست،بلکه معیار این است که مبلغان وظیفه خود را به درستی انجام دهند.
نظرتان را درباره اینترنت بفرمایید
اینترنت به خودی خود چیز بدی نیست ولی متاسفانه استفاده صحیح از این وسیله صورت نمی گیرد و این ابزار میتواند مبلغ را از سمت دشمن ما جهتدهی کند و شاید هم متوجه نشود به کدام سمت میرود.
متاسفانه روحانیون شهرستان در زمینه وبلاگ نویسی و فضای مجازی فعال چشمگیری ندارند ولی در سطح کشور کارهای خوبی انجام شده است و کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند باید بدانند که سایت ها و کانال های خود را به روز و جذاب نگه دارند.
در بحث تبلیغات دینی در فضای مجازی توضیح دهید
رسالت سازمان تبلیغات تبلیغ اعتلای فرهنگ نغز و پربار اسلام است و در این زمینه از تمام ابزارهای موجود استفاده خواهد کرد ،از جایی که هر امکانات و تکنولوژی در جامعه وارد می شود باید فرهنگ استفاده از ان هم متناسب با ان تکنولوژی تولید شود اما متاسفانه تاخر فرهنگی موجب شده تا استفاده مناسب از تکنولوژی نشود و آسیبهای جدی به اجتماع و نسل اینده وارد شود ،لذا بهترین ابزار مقابله با اسیبهای نو ظهور تقویت ایمان در بین نسل جوان است تا ابزار بازدارنده ان هم موجود باشد. مشکل نسل جدید در زمینه تربیت پیشرفته شدن هوش تکنولوژی در نسل جدید است و والدین در این زمینه به اندازه فرزندان پیشرفت نکردند لذا نوعی گسستگی بین نسل جدید و قدیم ایجاد شده و نوعی بی هویتی و بحران هویت را بوجود اورده است .
لذا باید فرهنگ استفاده از تکنولوژی در نسل جدید تقویت شود و نهادهای مذهبی هم به اندازه کافی محتوای مناسب در فضای مجازی تولید کنند،لذا سازمان تبلیغات یکی از نهادهای فعال مذهبی در این زمینه است .
در حوزه هنری و سایتهای اسلامی پیشرفت خوبی داشته ایم که تبیان یکی از بهترین برنامه ها در این زمینه است ،کانالهای دینی تلگرام در این زمینه فعال شده که محتوای دینی را به بهترین نحو و سریعتر و فراگیر تر از روش سنتی به مخاطب می رساند.
Δ