اردوهای طرح هجرت 3 در خدابنده پس از ماه مبارک رمضان برگزار می شود/جلسه هماهنگی طرح هجرت 3 در چهار بخش خدابنده برگزار شد+تصاویر

فرمانده سپاه خدابنده با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای اروی جهادی و طرحهای هجرت را محرومیت زدایی، پرکردن اوقات فراغت جوانان است گفت:  اردوهای طرح هجرت 3 در خدابنده پس از ماه مبارک رمضان برگزار می شود. ولی اله ابراهیمی،فرمانده سپاه خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 با بیان اینکه  جلسه هماهنگی طرح […]

DSCN9707[1]DSCN8153DSCN8140DSC02203فرمانده سپاه خدابنده با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای اروی جهادی و طرحهای هجرت را محرومیت زدایی، پرکردن اوقات فراغت جوانان است گفت:  اردوهای طرح هجرت 3 در خدابنده پس از ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

ولی اله ابراهیمی،فرمانده سپاه خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 با بیان اینکه  جلسه هماهنگی طرح جرت3 در چهار بخش مرکزی قیدار،سجاسرود،افشار و بزینه رود برگزار شده است هدف اصلی از اجرای اروی جهادی و طرحهای هجرت را محرومیت زدایی، پرکردن اوقات فراغت جوانان دانست و افزود: اردوی هجرت و جهادی بهترین فرصت و ظرفیت دوطرفه است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس اعزام ساماندهی اردوهای جهادی بر عهده بسیج بوده گفت: بر اساس همین مصوبه دستگاه های دولتی و اجرایی نیز ملزم به تمهید خدمات لازم و پشتیبانی هستند.

فرمانده سپاه خدابنده به آیین‌نامه اردوهای هجرت (3)اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده 1، آیین نامه اردوهای طرح هجرت 3،این طرح به منظور پیشگیری و کاهش ناهنجاری های اجتماعی، فرهنگی از طریق غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و استفاده از نیرو و نشاط جوانان در عرصه‌های سازندگی از اول تیرماه تا دهم شهریور ماه توسط سازمان بسیج سازندگی اجرا می ‌شود.
وی افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان،آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیتهای گروهی،کمک به سازندگی و خدمات‌رسانی به روستاها و مناطق محروم از جمله اهداف این طرح محسوب می شود.
ابراهیمی ادامه داد: همچنین بر اساس ماده 2 این آیین نامه، سازمان بسیج سازندگی موظف است از نیروهای جوان داوطلب دانش‌آموز، دانشجو وطلبه (اعم از برادران و خواهران) برای شرکت در اردوهای موضوع این آیین‌ نامه دعوت و ثبت‌ نام کند.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح هجرت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، کارآفرینی، تقویت حس مسئولیت پذیری و محرومیت زدایی است و در این طرح دانش آموزان به فعالیت هایی از قبیل تعمیرات و بازسازی میز و صندلی مدارس و همچنین زیبا سازی، طراحی و نقاشی مدارس خواهند پرداخت.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به محدودیت مدارس در اجرای برنامه های متنوع و جذاب اوقات فراغت استفاده از اردوهای دانش اموزی ظرفیت بهتری برای ایجاد رغبت و جذابیت در دانش اموزان ایجاد می کند.

وی اعلام کرد: تعداد عرصه های این اردوها ۱۰ مدرسه روستایی و ۵ مدرسه شهری خواهد بود که توسط ۸۰ دانش آموز در تابستان سال جاری تعمیر و بهسازی خواهند شد و الویت با مناطق محروم روستائی است که پس از ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.