حرص در تولید،قناعت و اتکا به درون رمز تحقق شعار سال است/ دیدار پاسداران کارگران و معلمان با امام جمعه قیدار+تصاویر

امام جمعه قیدار در دیداری که جمعی از پاسداران،کارگران و معلمان با وی داشتند گفت:  اگر همه حریص باشند در تولید،قناعت و اتکا به درون یقینا شعار سال محقق می شود .به گزارش اشراق24،امروز به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و معلم و کارگر جمعی از پاسداران،کارگران و معلمان با حجت الاسلام طالبی امام […]

DSCN6591DSCN6586DSCN6589DSCN6585DSCN6576DSCN6588امام جمعه قیدار در دیداری که جمعی از پاسداران،کارگران و معلمان با وی داشتند گفت:  اگر همه حریص باشند در تولید،قناعت و اتکا به درون یقینا شعار سال محقق می شود .به گزارش اشراق24،امروز به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و معلم و کارگر جمعی از پاسداران،کارگران و معلمان با حجت الاسلام طالبی امام جمعه شهر قیدار دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام بیگدلی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار کرد: به حق سالروز شهادت این عالم و فیلسوف وارسته به نام هفته عقدتی و سیاسی در سپاه نامگذاری شده است و در حقیقت سپاه اندیشه های خود را از شهید مطهری می گیرد.

وی در ادامه به ارائه گزارش از فعالیت های این مجموعه داد و  اهم برنامه های هفته عقدتی سیاسی در سپاه شهرستان خدابنده را تشریح کرد.

سپس علی کردلو رئیس اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی خدابنده به ایراد سخن پرداخت و ضمن دادن گزارشی از فعالیت های خود گفت: 51هزار و 500نفر کارگر در شهرستان خدابنده فعالیت می کنند.

وی افزود: از این تعداد 28 هزار نفر یعنی 55 درصد در بخش کشاورزی،14هزار نفر در بخش خدمات و هشت هزار و 756نفر در در بخش صنعت مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی خدابنده ادامه داد: بیش از 90درصد ارتباط کاری اداره ما با کارگران است و به اختلافات کارگر و کارفرما رسیدگی می کند و در سال گذشته777مورد شکایت به اداره وصول شد که به 321 مورد رسیدگی شد و از آن تعداد به 148 مورد اعتراض شد.

کردلو با بیان اینکه رسیدگی به این شکایان با همکاری دادگستری و اداره کار شهرستان خدابنده انجام می شود افزود: یکی دیگر از وظایمان بازرسی در کار است که در سال گذشته391بازرسی از مشاغل انجام شد و نواقص و اشکالات به کارفرماها ابلاغ شد.

سپس حجت الاسلام طاللبی به ایراد سخن پرداخت و گفت: حرص با توجه به متعلقاتش ارزشش مشخص می شود و اگر متعلقاتش خوب بود پس آن حرص فضیلت اخلاقی و اگر متعلقاتش بد بود رذیله اخلاقی محسوب می شود.

وی افزود: معلم،کارگر و پاسدار نمونه کسی است که نسبت به مسئولیتش حرص داشته باشد تا بخواهد آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و این بسیار پسندیده و فضیلت اخلاقی است و همان است که در وجود پیامبر(ص)که الگوی انسانها هستند وجود داشت.

امام جمعه قیدار به شعار سال اشاره کرد و ادامه داد: اگر همه حریص باشند در تولید،قناعت و اتکا به درون یقینا شعار سال محقق می شود و هرکس به وظایف خود عمل نکند باید در آخرت پاسخگو باشد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه شهید مطهری به وظیفه خود عمل کرد و الگو و نمونه شد و آثارش ویژگی تازگی و سادگی دارد افزود: شهید مطهری فقط خدار را شناخت و با او معامله کرد و با اینکه ظاهرا در میان ما نیست ولی همچنان برکات ایشان هنوز در جامعه ما سرازیر است و به مزدش که شهادت بود و ارزی آن را داشت رسید.