کتاب نماد رشد و گسترش دانش و فرهنگ در میان جوامع و ملل گوناگون بوده است

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خدابنده در دیدار با بخشدار جدید بخش مرکزی این شهرستان با اشاره به اینکه کتاب و کتابخانه از گذشته‌های دور تاکنون نماد رشد و گسترش دانش و فرهنگ در میان جوامع و ملل گوناگون بوده است افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در ترویج این فرهنگ استفاده کرد. به گزارش […]

index

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خدابنده در دیدار با بخشدار جدید بخش مرکزی این شهرستان با اشاره به اینکه کتاب و کتابخانه از گذشته‌های دور تاکنون نماد رشد و گسترش دانش و فرهنگ در میان جوامع و ملل گوناگون بوده است افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در ترویج این فرهنگ استفاده کرد.

به گزارش اشراق24، رئیس اداره کتابخانه های عمومی و اعضای انجمن شهرستان خدابنده با بخشدار جدید بخش مرکزی این شهرستان دیدار کرد.

ایوب بیگدلی در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیتهای کتابخانه های عمومی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ، خاطر نشان کرد: کتابخانه های عمومی نقش مهم و تاثیر گذاری در اشاعه فرهنگ مطالعه در جامعه داشته و دارد و ما باید تلاش کنیم کتاب را تا دورترین روستاها بدست علاقمندان برسانیم تا همه بتوانند از کتاب بهره برده و اطلاعات خود را بالا ببرند.

بخشدار جدید بخش مرکزی تصریح کرد: حمایت از کتابخانه های عمومی به عنوان یک نماد فرهنگی در همه جای کشور بوده و وظیفه همه ما است که از کتابخانه ها پشتیبانی کنیم علی الخصوص شهرداریها که بایستی حق و حقوق کتابخانه ها را طبق قانون به حساب انجمن ها واریز نمایند.تا مشکلات کتابخانه ها هم مرتفع گردد.

در این دیدار سید مهدی موسوی با اشاره به وضعیت کتابخانه های عمومی بخش مرکزی از لحاظ فرهنگی و مالی و تعامل شهرداریها اشاره کرد و پیشنهاد برگزاری جلسات انجمن مشترک کتابخانه های عمومی بخش مرکزی را مطرح کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خدابنده در ادامه انتصاب بیگدلی به سمت بخشدار بخش مرکزی را تبریک گفت و از زحمات ایشان در بخش افشار به عنوان رئیس انجمن کتابخانه های عمومی تقدیر و تشکر کرد و وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان را طبق شاخص‌های فرهنگی ارائه و به مقایسه وضعیت موجود کتابخانه‌های عمومی شهرستان با استانداردهای تعیین شده پرداخت.

در ادامه برجی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن کتابخانه های عمومی خدابنده هم مطالبی را در خصوص برگزاری برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی،تعامل با شهردایهای شهرستان،و برگزاری جلسات انجمن گفت و اعلام امادگی در خصوص برگزاری نمایشگاه های مختلف کتاب،مطبوعات و نقاشی و اجرای سایر برنامه های فرهنگی کرد.