لازمه بصیرت و استفاده از دستاوردهای بشری،سواد است

مدیر آموزش و پرورش خدابنده با بیان اینکه دین مبین اسلام بر سوادآموزی تأکید دارد، تصریح کرد: لازمه بصیرت و استفاده از دستاوردهای بشری، سواد است و چنانچه کسی سواد نداشته باشد قطعا محدود به محیط اطراف خود می شود و نمی تواند از موهبت های جدید دنیای مدرن بهره ببرد. علی اسدی در گفت […]

indexمدیر آموزش و پرورش خدابنده با بیان اینکه دین مبین اسلام بر سوادآموزی تأکید دارد، تصریح کرد: لازمه بصیرت و استفاده از دستاوردهای بشری، سواد است و چنانچه کسی سواد نداشته باشد قطعا محدود به محیط اطراف خود می شود و نمی تواند از موهبت های جدید دنیای مدرن بهره ببرد.

علی اسدی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 با تبریک روز نهضت سوادر آموزی گفت: باید تلاش کنیم که در چند سال آینده هیچ بی سوادی در کشور نداشته باشیم.

وی سوادآموزی را از حقوق مسلم شهروندی عنوان کرد و افزود: اگر به دنبال توسعه همه جانبه در کشور هستیم باید به سواد آموزی که عامل عدالت اجتماعی و از ابزارهای اولیه هر نظام اسلامی است بها دهیم و آموزش و پرورش همواره تلاش می کند بحث سوادآموزی به صورت آموزش مستمر و مادام العمر و افزایش دانسته ها و ارتقای بینش مردم را فراهم کند.

مدیر آموزش و پرورش خدابنده با بیان اینکه دین مبین اسلام نیز بر سوادآموزی تأکید دارد، تصریح کرد: لازمه بصیرت و استفاده از دستاوردهای بشری، سواد است و چنانچه کسی سواد نداشته باشد قطعا محدود به محیط اطراف خود می شود و نمی تواند از موهبت های جدید دنیای مدرن بهره ببرد.

اسدی در ادامه سخنان خود اعلام کرد: در سال 94 از سهمیه ابلاغی 491 نفر دوره سواد آموزی و 340نفر دوره انتقال و 200 نفر دوره تحکیم تا مورخه 26آذر ماه  سال جاری، 390 نفر دوره سواد آموزی و 389 نفر دوره انتقال و 167 نفر دوره تحکیم جذب و تحت آموزش قرار دارند.

وی در مورد نحوه فعالیت سایر دستگاههای شهرستان خدابنده در امر سواد آموزی بیان کرد: جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی آمارشان پالایش گردیده است که ادارات جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی (ره )تاکنون جذب نداشته اند و اداره بهزیستی کلیه مدد جویان واجد شرایط را شناسایی و تعیین وضعیت نموده است.

مدیر آموزش وپرورش خدابنده به مصوبات شورای ستاد پشتيباني سواد آموزي شهرستان خدابنده،از جمله مصوبه هیئت وزیران که مقرر شده بود از طریق بخشداران به دهیاران و شوراهای اسلامی شهرها و روستاهابه مردم شهرستان اطلاع رسانی شود گفت:  متاسفانه این مصوبه به درستی به مردم اطلاع رسانی نشده است که از ریاست شورای پشتیبانی استدعا داریم این موضوع مجدداً از طریق فرمانداری پیگیری شود.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه شهرستان خدابنده رتبه دوم استان زنجان در میزان باسوادی دارد تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مدیران مدارس، آموزش دهندگان و همکاری ادارات عضو شورای پشتیبانی این رتبه افزایش یابد.