اجرای طرح هادی در 10 روستای شهرستان خدابنده

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خدابنده گفت: امسال اجرای طرح هادی در 10 روستای شهرستان خدابنده در دستور کار قرار دارد. به گزارش اشراق24،علی‌رضا مقدم امروز اظهار کرد: خدابنده یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های شمال غرب کشور و بزرگ‌ترین شهرستان استان زنجان محسوب می‌شود. وی تصریح کرد: شهرستان خدابنده دارای 5 هزار و 151 کیلومتر […]

13910121000183_PhotoAرئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خدابنده گفت: امسال اجرای طرح هادی در 10 روستای شهرستان خدابنده در دستور کار قرار دارد.

به گزارش اشراق24،علی‌رضا مقدم امروز اظهار کرد: خدابنده یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های شمال غرب کشور و بزرگ‌ترین شهرستان استان زنجان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرستان خدابنده دارای 5 هزار و 151 کیلومتر مربع مساحت بوده و در مجموع از 234 روستای دارای سکنه تشکیل شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: خدابنده همچنین شامل چهار بخش و 10 دهستان بوده و تعداد روستاهای بالای 20 خانوار آن به 196 روستا می‌رسد.

مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان خدابنده هفت شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت دارد که در حوزه بنیاد مسکن قرار دارند، عنوان کرد: هم‌اکنون در تمام روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان طرح هادی تهیه شده است.

این مسئول بیان داشت: در روستاهایی که طرح هادی تهیه شده است بعد از 10 سال اگر طرح هنوز در روستا اجرا نشده باشد با توجه به تغییر جمعیت و وسعت آن نسبت به بازنگری تهیه طرح هادی در آن روستا اقدام می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر طرح هادی تهیه شده در 40 روستای شهرستان خدابنده نیازمند بازنگری بوده و هم‌اکنون مطالعه بازنگری طرح در این روستاها آغاز شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خدابنده به اجرای طرح هادی در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: از زمان تاسیس بنیاد مسکن در خدابنده فاز یک طرح هادی در 76 روستای این شهرستان اجرا شده است.

مقدم با اشاره به اینکه طرح هادی هنوز در 120 روستای شهرستان خدابنده اجرا نشده است، متذکر شد: امسال اجرای طرح هادی در 10 روستای این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

این مسئول متذکر شد: برای اجرای فاز یک طرح هادی در 10 روستای شهرستان خدابنده بالغ بر یک میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که به محض تخصیص اعتبار اجرای طرح در این روستاها آغاز خواهد شد.

وی به زمان اتمام اجرای طرح هادی در 10 روستای مذکور اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود اجرای طرح در این تعداد از روستاهای شهرستان خدابنده تا خرداد ماه سال 95 به طول انجامد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خدابنده به اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح هادی در مناطق روستایی اشاره و عنوان کرد: برای اجرای فاز یک طرح هادی در هر روستای این شهرستان بالغ بر 150 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

این مسئول اجرای طرح‌های مختلف برای ساماندهی مناطق روستایی را دارای اهمیت دانست و خاطرنشان کرد:‌ رسیدگی به مناطق روستایی در ماندگاری مردم در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها تاثیر بسزایی دارد.

مقدم بیان داشت: ساماندهی مناطق روستایی رویکرد بسیار ارزشمندی است که با اجرای طرح‌های مختلف در این راستا رونق اقتصادی در روستاها محقق شده و می‌توان شاهد ارتقای معیشت روستاییان بود.