دیدار فرماندهان نیروی انتظامی استان زنجان با امام جمعه شهر قیدار+تصاویر

نشست فرماندهان نیروی انتظامی استان زنجان با حضور ائمه جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان خدابنده بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت امام جمعه شهر قیدار برگزار شد. به گزارش اشراق24،نشست فرماندهان نیروی انتظامی استان زنجان با حضور ائمه جمعه شهر ستان خدابنده،صالحی،فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان و اعضای شورای تامین شهرستان […]

نشست فرماندهان نیروی انتظامی استان زنجان با حضور ائمه جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان خدابنده بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت امام جمعه شهر قیدار برگزار شد.

به گزارش اشراق24،نشست فرماندهان نیروی انتظامی استان زنجان با حضور ائمه جمعه شهر ستان خدابنده،صالحی،فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان و اعضای شورای تامین شهرستان (فرماندار،دادستان و فرماندهی سپاه و نیروی انتظامی شهرستان خدابنده ) بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام طالبی،امام جمعه شهر قیدار برگزار شد.

سید علی طالبی در این دیدار و نشست به ایراد سخن پرداخت و گفت:امیرالمومنین(ع) وقتی در نامه به مالک اشتر، وارد مباحث حکومتی می شوند و دستورات حکومتی را می دهند،آمیخته ی به این دستورات،دستورات اخلاقی و تقوایی را دارند برخلاف سایر کتاب های حقوقی و باصطلاح منشورهای حکومتی که صرفا یکسری دستورها و برنامه هاست.

وی ادامه داد:در حکومت دینی و حکومت علوی،همه ی چیز  باید در جهت رشد انسان ها باشد و اگر رشد علمی است باید منجر به رشد انسانی شود و اگر رشد اقتصادی است،باید در کنارش رشد اخلاق نیز وجود داشته باشد و هر رشدی در عرصه ی اجتماع،اتفاق می افتد منهای رشد انسانیت وزنی برایش نیست و در منطق امیرالمومنین ارزشی ندارد.

امام جمعه قیدار ادامه داد:امام در خطبه 131چنین می فرماید:” اَللَّهُمَّ إِنَّكَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ يَكُنِ اَلَّذِي كَانَ مِنَّا مُنَافَسَةً فِي سُلْطَانٍ وَ لاَ اِلْتِمَاسَ شَيْ‏ءٍ مِنْ فُضُولِ اَلْحُطَامِ”یعنی خدایا تو خود می دانی آن چه که ما در دست گرفته ایم  به خاطر این دو هدف نیست:یکی جنگ قدرت چون قدرت طلبی ما را به این جا نیاورد و دوم برای به دست آوردن دنیا هم نبود چون نخواستیم از کانال قدرت،به ثروت و مکنت برسیم”.

طالبی به اهداف امام علی(ع) اشاره کرد وگفت: آن حضرت می فرمایند”ما می خواهیم مَعالِم دین را برگردانیم، ارزش های انسانی و الهی،احیا شود،در جامعه فساد نباشد

وی افزود:امیرالمومنین در ادامه به مالک می گوید: ای مالک اشتر محبوب ترین چیز برای تو در عرصه ی حکومت سه چیز باید باشد : اولا متوسط ترین در حق،دوم عدالتی فراگیر در سطح جامعه نه فقط عدالت برای برخی برای همه چون که در حکومت اسلامی عدالت مال فقرا نیست.مال همه است و سوم رضایت توده مردم.

طالبی ادامه داد:حق دو مقام دارد: یکی مقام معرفت و شناخت است که حق شناسی و به تبع آن اظهار حق است و دوم مرحله ی اجرای حق است که مرحله ی عملی در رابطه با حق است و در هر دوی این ها باید حد وسط رعایت بشود و هر حقی را نمی شود گفت بلکه مخاطب باید ظرفیت پذیرش داشته باشد و اظهار حق باید با مراتب آن و با توجه به مخاطب آن انجام بشود .

وی اضافه کرد:اسلام وقتی آمد همه ی حق را اول نگفت . اول انسان ها را به صفات نیک دعوت کرد، آرام آرام جلو رفت،یکی یکی تشریع کرد چون بسیاری از امور است که حتی اهل بیت فرمودند: امر ما را کتمان کنید.یکسری از حق ها باید کتمان شود. زمان آشکار شدنش نمی رسد.

طالبی ادامه داد:حضرت علی(ع) می فرمایند: اگر مردم ناراضی شدند آن خواصی هم که راضی بودند رفته رفته آن ها هم ناراضی می شوند چون نارضایتی مردم در آن ها تاثیر دارد،اما اگر مردم راضی بودند،آن ها ناراضی، مهم نیست؛نارضایتی آن ها هیچ اهمیتی ندارد.اگر رضایت عموم مردم به قیمت نارضایتی خواص است هیچ اهمیتی ندارد؛ اما آن طرف مسئله ، اگر مردم ناراضی بشوند خواه ناخواه خواص هم ناراضی خواهند شد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد:جامعه اسلامی جامعه ای است حق مدار ، با عدالت فراگیر ، همراه با رضایت عامه مردم  و این جامعه، جامعه ی علوی و دینی است و حاکمی که این سه هدف را مورد توجه قرار بدهد حاکمی است که درصدد اجرای فرامین اسلام است.