برگزاری طرح هجرت بسیج دانشجویی در خدابنده

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از برگزاری طرح هجرت بسیج دانشجویی در مناطق محروم خدابنده خبر داد. به گزارش اشراق24،حسین طاهری امروز گفت: طرح هجرت امسال بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در 6 بخش بهداشتی، درمانی، پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و عمرانی به مدت 10 روز در روستاهای بخش بزینه‌رود توابع شهرستان […]

13940509000236_PhotoAمسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از برگزاری طرح هجرت بسیج دانشجویی در مناطق محروم خدابنده خبر داد.

به گزارش اشراق24،حسین طاهری امروز گفت: طرح هجرت امسال بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در 6 بخش بهداشتی، درمانی، پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و عمرانی به مدت 10 روز در روستاهای بخش بزینه‌رود توابع شهرستان خدابنده برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح هجرت امسال بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از پنج شهریورماه سال جاری آغاز می‌شود و حدود 90 نفر از دانشجویان در آن شرکت خواهند داشت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: با توجه به هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط کانون خدمت‌رسانی پرواز خاکی بسیج دانشجویی این دانشگاه و همچنین همکاری معاونت بهداشت دانشگاه در این راستا انتظار داریم در روستاهای زیرپوشش این طرح از نظر پزشکی علاوه بر بحث‌های درمانی و غربالگری بتوان آموزش‌هایی برای پیشگیری از برخی بیماری‌های شایع در منطقه ارائه کرد.

وی ادامه داد: از نظر دندانپزشکی نیز علاوه بر خدمات درمانی توسط یونیت‌های سیار، آموزش‌های مربوطه داده خواهد شد و برای دانش‌آموزان نیز بحث فلوراید‌تراپی را خواهیم داشت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: در حیطه بهداشتی با توجه به نبود آب لوله کشی در روستاها، بحث‌های بهداشتی و توزیع اقلام بهداشتی را نیز داریم.

وی تصریح کرد: در حیطه پژوهشی نیز متناسب با نیاز منطقه زیر نظر اساتید دانشگاه طرح‌های پژوهشی تعریف شده است که نتایج آنها در حل مشکلات روستا تأثیر خواهد داشت.

طاهری ادامه داد: در حیطه فرهنگی نیز با توجه به شناسایی‌های انجام شده در مورد مشکلات فرهنگی برنامه‌هایی توسط تیم فرهنگی اردو تعریف شده است که از جمله آنها می‌توان به احیای مساجد روستا و … اشاره کرد.

این مسئول گفت: در حیطه عمرانی نیز با کمک نیروهای محلی اقداماتی صورت خواهد گرفت که علاوه بر محرومیت‌زدایی از روستاها، برای افراد شرکت کننده نیز برنامه‌هایی در راستای رشد معنوی و … در نظر گرفته شده است.