مراکز جمع آوری شیر فاقد مجوز در خدابنده پلمپ می شوند

رییس دامپزشکی شهرستان خدابنده گفت: مراکز جمع آوری شیر فاقد مجوز رسمی از دامپزشکی در این شهرستان جمع آوری و پلمپ خواهند شد. به گزارش اشراق آنلاین،مهدی حیدری افزود: تنها پنج مرکز جمع آوری شیر خام در شهرستان خدابنده دارای مجوز رسمی از دامپزشکی هستند که درزمان حاضر بجز این پنج مرکز، فعالیت سایر مراکز […]

رییس دامپزشکی شهرستان خدابنده گفت: مراکز جمع آوری شیر فاقد مجوز رسمی از دامپزشکی در این شهرستان جمع آوری و پلمپ خواهند شد.
81524632-6306534به گزارش اشراق آنلاین،مهدی حیدری افزود: تنها پنج مرکز جمع آوری شیر خام در شهرستان خدابنده دارای مجوز رسمی از دامپزشکی هستند که درزمان حاضر بجز این پنج مرکز، فعالیت سایر مراکز غیرقانونی است.

وی یادآورشد: اطلاعات کاملی از مراکز جمع آوری شیر و ماشینهای حمل شیر در این شهرستان جمع آوری شده است.

رییس دامپزشکی شهرستان خدابنده گفت: خودروهای فاقد پروانه حمل شیر جهت رجوع آنان برای دریافت پروانه فعالیت به نیروی انتظامی این شهرستان معرفی شده اند.

حیدری با بیان اینکه تعدادی از مراکز جمع آوری شیر در شهرستان خدابنده فصلی و تعدادی هم دایمی هستند، تاکید کرد: از نیمه دوم اسفند امسال تا اواخر فروردین سال آینده کارشناسانی متشکل از شبکه بهداشت و درمان، اصناف، جهادکشاورزی و دامپزشکی از این مراکز بازدید خواهند کرد.

وی ادامه داد: برای آن دسته از مراکزی که از نظر بهداشتی مورد تایید و حایز شرایط لازم باشند مجوز صادر می شود و در غیر اینصورت این مراکز با دریافت اخطار کتبی پلمپ خواهند شد.

رییس دامپزشکی شهرستان خدابنده، مرکز جمع آوری شیردر روستاهای اینچه، آبی سفلی، کهلا، مرکز دامپروران قیدار در مسیر سلطانیه – قیدار و نمایندگی شیر پگاه را از مراکز مجاز جمع آوری شیر در این شهرستان نام برد.

شهرستان خدابنده دارای 285 هزار راس دام سبک و 36 هزار راس دام سنگین است و چرخه اقتصادی غالب این شهرستان از طریق کشاورزی و دامداری می باشد.