حجاب از جمله سرمایه های ملی است

به مناسبت سالروز17دی که کشف حجاب توسط رضاخان است خبرنگاراشراق آنلاین به سطح شهررفته ودریک حرکت نمادین ضمن دادن یک شاخه گل به خانم های محجبه گفتگویی رانیزباآنهاانجام داده است که درادامه می بینید. خداونددرقرآن می فرماید:مردان و زنان باایمان، ولی (و یار و یاور) یکدیگرند؛ امر به معروف، و نهی از منکر می‌کنند؛ نماز […]

به مناسبت سالروز17دی که کشف حجاب توسط رضاخان است خبرنگاراشراق آنلاین به سطح شهررفته ودریک حرکت نمادین ضمن دادن یک شاخه گل به خانم های محجبه گفتگویی رانیزباآنهاانجام داده است که درادامه می بینید.DSCN5382DSCN5371DSCN5399DSCN5407DSCN5415

خداونددرقرآن می فرماید:مردان و زنان باایمان، ولی (و یار و یاور) یکدیگرند؛ امر به معروف، و نهی از منکر می‌کنند؛ نماز را برپا می‌دارند؛ و زکات را می‌پردازند؛ و خدا و رسولش را اطاعت می‌کنند؛ بزودی خدا آنان را مورد رحمت خویش قرارمی‌دهد؛ خداوند توانا و حکیم است! (سوره توبه آیه71 )

حجاب به عنوان پدیده ای فطری و جهان شمول، در تمام جوامع و ادیان الهی به انحای مختلف مورد تأکید قرار گرفته است. حجاب اسلامی به منظور پیشگیری از آلودگی فرد و جامعه برای تامین سلامت روحی و روانی و جلوگیری از مفاسد اجتماعی است. اگر در جامعه ای حجاب در روابط نامحرم عملی گردد، جرم و جنایت ، فساد و بی دینی، و نارضایتی های همسران از یکدیگر، و … کاهش چشمگیری پیدا می کند..

فلسفه پوشش در اسلام شامل مواردی می شود که هر کدام به جنبه های روانی، خانوادگی، اجتماعی، بالا بردن احترام زن و جلوگیری از ابتذال او بر می گردد. در واقع پوشش زن در اسلام در این است که زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه گری و خودنمایی نپردازد.

به مناسبت سالروز17دی که کشف حجاب توسط رضاخان است خبرنگاراشراق آنلاین به سطح شهررفته ودریک حرکت نمادین ضمن دادن یک شاخه گل به خانم های محجبه گفتگویی رانیزباآنهاانجام داده است که درادامه می بینید.

فاطمه رمضانی که منشی دکتراست درباره حجاب گفت:حجاب برای همه است یعنی خداوند فرقی بین مرد و زن در مورد رعایت حجاب و عفاف نگذاشته و همه موظف به انجام آن هستندوتذکر به حجاب و امر به معروف در مورد حجاب تنها برای کسانی که حجاب ندارند یا عمل به آن نمی‌کنند نیست بکه با حجاب و بی‌حجاب؛ مرد و زن؛ همگی موظف به رعایت حجاب و تذکر در مورد آن برای همه می‌باشند.
وی افزود:اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همگانی شود مخصوصا در مورد حجاب و عفاف اگر صورت بگیرد بسیاری از مشکلات و فسادهای جامعه برطرف می‌شود.

اکرم احمدی که راننده آژانس بانوان است نیزگفت:حجاب یک حق شروندی در جامعه بشری است پس همه موظف به رعایت آن هستند و بر طبق حق شهروندی در سراسر دنیا هرکس اگر خطایی در موردی می‌بیند باید به افراد تذکر دهد.
در احکام و دستورات الهی فرقی بین افراد نیست و همه باید به آن عمل کنند زیرا شیطان تا آخرین لحظه عمر به دنبال گمراهی بشر است و به همین دلیل است که فرامین الهی، هم برای خوبان همیشه مورد خطاب است و هم برای گمراهان می‌باشد.

مرضیه جهانگیری که یک مدیرمدرسه دخترانه است به خبرنگاراشراق آنلاین درباره حجاب اظهارکرد:حجاب از جمله سرمایه های ملی است؛ چون همان اراده ای که برای ملی شدن صنعت نفت صورت گرفت، دقیقاً همان اراده هم برای حفظ حجاب در زمان کشف حجاب رضاخان، از حجاب دفاع کرده و دست پلید دشمن را از ساحت حجاب کوتاه ساخت.کسانی که امروز، حجاب را مختص به قشر خاص یا قوم خاص یا گروه خاصی می داننددراشتباه هستند.

محدثه بیگدلی یک شهروندقیداری است ودرباره عفاف گفت:حجاب‌ واقعی‌ زن‌ موجب‌ حفظ حرمت‌ و متانت‌ اوست‌ و حتی‌ نسبت‌ به‌ طمع‌ هوسبازان‌، نقش‌ باز دارنده‌ای‌ دارد و به‌ ویژه‌ حجاب‌ زنان‌جوان‌ این‌ دلالت‌ را برای‌ مردان‌ عیاش‌ و شهوتران‌ خیابانی‌ دارد كه‌ من‌ زن‌ مسلمانم‌ و حلال‌ و حرام‌ خداوند را رعایت‌ می‌كنم‌ و اهل‌ مجالست‌ با لهو و حرام‌ نیستم‌ و حتی‌ به‌ طور معمول‌ در عرف‌مردان‌ فاسد و شهوتران‌ نیز حریم‌ زنان با حجاب‌،عفیف‌ و با غیرت‌ محفوظ است‌ و آنان‌ مورد اذیت‌ و آزار قرار نمی‌گیرند.

زهرااسلامی که مربی جامعة القرآن خدابنده است نیزعنوان کرد:اهميت حجاب و پوشش اسلامي تا جايي است که خداوند متعال در بسياري از سوره هاي قرآن از آن به عنوان يک ضرورت ياد مي کند و آنرا حافظ انسان در برابر بسياري از بيماريهاي جسمي و رواني مي داند.

اسلامی ادامه داد:قرآن كريم، خودنمايي و خودآرايي زنان در منظر عمومي را «انحراف جنسي» مي داند و در آيه 31 سوره مباركه نور، عبارت «ولا يبدين زينتهن» (زنان زيورهاي خود را آشكار نسازند) را دو مرتبه تكرار مي كند..

وی افزود:حجاب بايستی همه بدن را ستر کند. چون خداوند می فرمايد: ﴿يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ﴾ [الأحزاب: 59]. و جلباب همان لباس بلندی است که همه بدن را ستر می کند و إدناء به معنای رها ساختن و کشيدن است. در نتيجه حجاب شرعی همه بدن را می پوشاند.

اسلامی اضافه کرد:عفت یک چیز است؛ حجاب یک چیز دیگر؛ اما عفت،آن چیز غیرقابل دسترسی و غیرقابل تأثیرپذیری و آن صخره آسیب ناپذیر در انسان نیست؛بلکه مثل همه خلقیات و خصلت های انسانی، در معرض تهاجم قرار می گیرد، یکی از چیزهایی که می تواند آن را از تهاجم به دور بدارد و عفاف زن و طهارت او و تقوای او و حالت پرهیز و عصمت را در او نگه دارد، نداشتن معاشرت نامناسب در محیط زندگی و محیط کار و محیط جامعه است.