برگزاری کارگاه تبیین برنامه های آموزش متوسطه دوره دوم درخدابنده/تصویر

جلسه کارگاهی مدیران مدارس متوسطه نظری ادارات آموزش وپرورش خدابنده،افشار،بزینه رود وسجاس رود باحضوررییس اداره آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان ومدیرمدیرآموزش وپرورش شهرستان خدابنده در دبیرستان نمونه دولتی پسرانه مهر شهر قیداربرگزارشد. به گزارش اشراق آنلاین،جلسه کارگاهی مدیران مدارس متوسطه نظری ادارات آموزش وپرورش خدابنده،افشار،بزینه رود وسجاس رود با حضور آقاجانلو […]

جلسه کارگاهی مدیران مدارس متوسطه نظری ادارات آموزش وپرورش خدابنده،افشار،بزینه رود وسجاس رود باحضوررییس اداره آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان ومدیرمدیرآموزش وپرورش شهرستان خدابنده در دبیرستان نمونه دولتی پسرانه مهر شهر قیداربرگزارشد.?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

به گزارش اشراق آنلاین،جلسه کارگاهی مدیران مدارس متوسطه نظری ادارات آموزش وپرورش خدابنده،افشار،بزینه رود وسجاس رود با حضور آقاجانلو رییس اداره آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان وبا سخنرانی علی اسدی مدیرآموزش وپرورش شهرستان خدابنده در دبیرستان نمونه دولتی پسرانه مهر شهر قیداربرگزارشد.

در این جلسه که 40 نفر از مدیران مدارس وکارشناسان آموزش متوسطه اداره کل حضور داشتند مدیر آموزش وپرورش خدابنده در سخنانی به بیان مشکلات وکاستی های موجود در این مقطع اشاره واظهار داشت:مشکل نیروهای غیربومی وبحث نقل وانتقال آنان،روستایی بودن بیشترجمعیت شهرستان،پراکندگی روستاها وبه تبع آن مدارس، موجب تحمیل هزینه های اضافی به تعلیم وتربیت گردیده که در تصمیم گیریهایی مانند انتخاب رشته دلخواه،تحقق پیش بینی ها،تراکم کلاسی اثرگذار هستند. وی دوره متوسطه را دوره حساس واز نشانگرهای خروجی آموزش وپرورش توصیف کردو افزود:در این دوره بحرانی بلوغ همه جانبه ازقبیل جسمانی،روحی واجتماعی برای دانش آموزان رخ می دهد که باید با دقت واهمیت به سوی نقطه مطلوب هدایت شوند. اسدی مقوله حساس اعتیاد را یادآور شد واز مدیران خواست ضمن هوشیاری مواظبت ومراقبت لازم را جهت دوری دانش آموزان ومحیط مدرسه از خطرات این بلای خانمان سوز داشته باشند. در ادامه این جلسه آقاجانلو رییس اداره متوسطه نظری اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان به تشریح وتبیین برنامه های این حوزه تعلیم وتربیت در قالب جستارهای مدیریتی وبایدها ونبایدهای لازم در ر سیدن به کمال مطلوب پرداخت ومطالبی را بیان نمود. سپس محمدی از کارشناسان اداره کل در خصوص شیوه نامه ثبت نام وامتحانات دانش آموزان وکلاسهای تابستانی توضیحات لازم را ارائه دادوسه نفر از مدیران نیز به نمایندگی از شرکت کنندگان مشکلات موجود و فراروی این مقطع تحصیلی را اعلام وخواستار ارائه راهکار شدند. آخرین سخنران این کارگاه معصوم اکرادلو معاون آموزش نوآوری آموزش وپرورش شهرستان خدابنده بود که ضمن پاسخ به سئوالات مطروحه مشکلات ومسایل را بیان وبه لزوم برنامه ریزی در زمینه رفع کمبود نیروی انسانی در رشته های علوم پایه به ویژه زیست شناسی، شیمی،فیزیک وریاضی،مشکل ثبت نام دانش آموزان ازدواج کرده در مدارس عادی،آزمونهای پیشرفت تحصیلی وآغازین دانش آموزان،کمبود وسایل آموزشی در مدارس و دوشیفته شدن مدارس به علت کمبود فضاتاکید کرد.