۸۰درصد از مدارس خدابنده دو شیفته کار می کنند/مشارکت‌های مردمی،حلال مشکل کمبود مدارس

مدیر آموزش وپرورش شهرستان خدابنده گفت: ۸۰ درصد مدارس مرکز شهرستان خدابنده با توجه به کمبود شدیدی که در بخش مدارس وجود دارد، دوشیفته فعالیت می‌کنند. به گزارش اشراق۲۴،علی اسدی،مدیر آموزش و پرورش خدابنده با بیان اینکه نرم مدارس دوشیفته در کشور ۱۰ درصد است، تصریح کرد: این آمار در مرکز شهرستان ۳۲ درصد است […]

مدیر آموزش وپرورش شهرستان خدابنده گفت: ۸۰ درصد مدارس مرکز شهرستان خدابنده با توجه به کمبود شدیدی که در بخش مدارس وجود دارد، دوشیفته فعالیت می‌کنند.img13571032

به گزارش اشراق۲۴،علی اسدی،مدیر آموزش و پرورش خدابنده با بیان اینکه نرم مدارس دوشیفته در کشور ۱۰ درصد است، تصریح کرد: این آمار در مرکز شهرستان ۳۲ درصد است اما در سایر بخش‌ها آمار به ۸۰ درصد می‌رسد یعنی ۸۰ درصد مدرسه‌های خدابنده در بخش مرکزی به صورت دوشیفته فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه علت اصلی این درصد بالا از مدارس دوشیفته کمبود مدرسه خصوصا در بخش مرکزی است، اظهار کرد: در طی دو سال اخیر اقدامات فراوانی برای پایین آوردن این درصدها انجام شده است و احداث مدرسه ۱۲ کلاس شهر نوبهار و خود شهرستان خدابنده، احداث مدرسه در روستای حصار، محمودآباد از جمله اقدامات انجام شده است و همچنین چند مدرسه نیز طی دو سال اخیر با اعتبارت دولتی کلنگ‌زنی شده‌اند و در آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

مدیر آموزش و پرورش خدابنده با اشاره به اینکه شناسایی منابع در احداث و نوسازی و بازسازی مدارس از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط آموزش و پرورش خدابنده بوده است، افزود: اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی اصلی‌ترین منابع شناسایی شده برای حل مشکل کمبود مدارس است و در همین راستا ما نمی‌توانیم تنها با اعتبارات دولتی با این مشکل مقابله کنیم و به نرم استانی و یا کشوری برسیم؛ به همین دلیل باید جهاد‌گونه و با فرهنگ‌سازی و از طریق مشارکت های مردمی به ساخت مدارس اقدام کنیم.

اسدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر باید بیشتر به لحاظ فرهنگی، عقیدتی و تبلیغاتی و از طرف خیرین مدرسه‌ساز به سمت مدرسه‌سازی، این پیش برویم و همچنین در همین راستا آموزش و پرورش خدابنده مذاکراتی را با رییس خیرین مدرسه‌ساز انجام داده است و وی در جریان مشکل کمبود مدرسه در خدابنده قرار گرفته است اما از آنجایی که شهرستان خدابنده بنا به ساختار منطقه‌ای که دارد آنچنان اقتصادی نیست و این موضع سبب شده است تا تعداد خیرین مدرسه‌ساز در این منطقه کم باشد.

این مسئول ادامه داد: در دو سال اخیر بیشترین میزان اعتبارات استانی در امر احداث مدارس به شهرستان خدابنده اختصاص یافته است.