امام رضا (ع) فرهنگبان نهضت عاشورا بود

امام جمعه نوربهار گفت: امام رضا (ع) فرهنگبان نهضت عاشورا بود و در فرصتی که برای ایشان ایجاد می‌شد همه را دعوت به بکاء و تباکی برای سید الشهدا (ع) می‌کرد.

به گزارش نسیم اشراق؛ حجت‌الاسلام ذوالقدری در خطبه‌های نماز جمعه به مقام شامخ حضرت نبی مکرم اسلام اشاره کرد و بیان داشت: این شخصیت بارز که خداوند در قرآن آن از آن به عنوان الگو و نمونه یاد می‌فرماید خصوصیات اخلاقی منحصر به فردی داشت من‌جمله اینکه اهل ظلم نبود، اهل منت نبود، با کوخ نشینان همسفره می‌شد و با کنیزان و بردگان بدرفتاری نمی‌کرد.

وی افزود: پیامبر اسلام تکبر نداشت الا برای ظالمین و ستمگران و  خشمگین نشد الا فی الله و برای خدا و دعوت کسی را رد نمی‌کرد و رد هدیه نمی‌کرد و در خانه کمک می‌کرد و خوش اخلاق بود و عذرخواهی کسی را زود قبول می‌کرد.

امام جمعه نوربهار در ادامه به مناسبت‌های اواخر ماه صفر اشاره کرد و گفت:امام رضا (ع) فرهنگبان نهضت عاشورا بود و در فرصتی که برای ایشان ایجاد می‌شد همه را دعوت به بکاء و تباکی برای سید الشهدا (ع) می‌کرد و این روایت معروف که می‌فرماید اگر گریه می‌کنی بر حسین (ع) گریه کن از حضرت رضا (ع) است یا اگر شیعه کسب و کار و اقتصاد را در یوم عاشورا حرام می‌داند این ریشه در روایت و توصیه امام رئوف شیعیان دارد.

ذوالقدری در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دولت اشاره کرد و بیان داشت: کج روایت‌هایی در مورد انتخاب وزرای پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی ایجاد شد که معظم له روایت صحیح را بیان فرمودند که «بنده تعدادی از وزرا را که می‌شناختم یا صلاحیت آنان را از منابع معتبر مطمئن بودم تایید و تاکید کردم و تعداد زیادی را که شناختی نداشتم گفتم نظری ندارم».

وی افزود: رهبر انقلاب توصیه‌هایی نیز به وزرا و کابینه جدید فرمودند: «من‌جمله اینکه امیدوار به دشمن نباشند و منتظر موافقت و عدم موافقت دشمن نمانند
پیوست عدالت در هر تصمیمی رعایت کنند و دولت از نیروهای جوان مومن انقلابی استفاده کنند و در بین مردم حضور پیدا کرده و به سفرهای استانی بروند».

امام جمعه نوربهار در پایان به وام‌های جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: برخی شعب بانک‌ها تعلل ورزیده و موجب ناراحتی مردم و بخصوص قشر جوان شده‌اند.

وی ضمن گرامیداشت شهدای دولت و تشکر از طرح‌های خوب و زیاد عمرانی دولت آیت‌الله رئیسی شهید از دولت جدید و نماینده جدید مردم شریف شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به تکمیل جاده قیدار نوربهار اهمیت بیشتری قائل شوند.