افتتاح چندین پروژه در خدابنده+عکس

در آخرین روز از هفته دولت چندین پروژه با حضور مدیر کل اوقاف و امور روستایی استانداری زنجان در شهرستان خدابنده افتتاح شد.

به گزارش نسیم اشراق؛ در آخرین روز از هفته دولت چندین پروژه با حضور حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیر کل اوقاف استان زنجان و وجیه‌اله بیگدلی مدیر کل امور روستایی استانداری زنجان و مسئولان شهرستانی در شهرستان خدابنده افتتاح شد.

مسئولان در ابتدا در حرم مطهر قیدارالنبی (ع) حضور یافته و فاز دیگری از طرح جامع این حرم شامل زائرسراها، حجرات تجاری و خدماتی و بهداشتی (حمام، سرویس بهداشتی، وضوخانه و آشپزخانه مرکزی) را افتتاح کردند.

سرویس بهداشتی مرکزی ضلع شرقی حرم به مبلغ 11 بیلیون و 500 میلیون تومان و کف سازی و محوطه‌سازی حرم به مقدار ۱۰ هزار مترمربع با اعتبار 10 بیلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

تعمیر و تجهیز حجرات با اعتبار 2 بیلیون تومان، احداث حمام و سرویس بهداشتی و وضوخانه زنانه در ضلع جنوبی حجرات، احداث حمام و سرویس بهداشتی و وضوخانه مردانه در ضلع شمالی حجرات، احداث آشپزخانه مرکزی زائران و مسافران در ضلع غربی حجرات مجموعا با اعتبار یک بیلیون تومان انجام شده است.

ساخت دو دروازه بزرگ چوبی سنتی برای اضلاع شمال غربی و شمالی حرم با اعتبار 120 میلیون تومان و آزادسازی ۷۰۰ متر محل زمین سرویس بهداشتی با اعتبار 6 بیلیون تومان و اخذ مجوز برای آزادسازی یک رقبه داخل طرح جامع قیدارالنبی با اعتبار 10 بیلیون تومان محقق شده است.

مسئولان سپس به شهر نوربهار رفتند و طرح روشنایی بلوار این شهر را با اعتبار یک میلیارد تومان افتتاح کردند.

مسئولان در ادامه به بخش دوتپه رفتند و پروژه آب‌رسانی روستای دهشیر با اعتبار  2 میلیارد و 100 میلیون تومان و احداث مخزن ۲۰۰ مترمکعبی با جمعیت ۶۵۰ نفر و هم چنین اصلاح شبکه توزیع برق به طول پنج کیلومتر و احداث خط انتقال به طول پنج کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

دولت‌مردان سپس در روستای آقجه قیا حاضر شدند و آئین بهره‌برداری از اجرای پروژه عمرانی آسفالت‌ریزی معابر زیر‌سازی، جدول‌گذاری ،لوله‌گذاری آب شرب این روستا با مشارکت دهیاری از اعتبارات قیر رایگان سال ۱۴۰۲ به مساحت کل 12 هزار مترمربع انجام شد.

پروژه‌های بخش دوتپه شامل آسفالت‌ریزی ۵۵ هزار متر مربع با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان، جدول‌گذاری ۷.۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان، ساماندهی پسماند و فاضلاب با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان انجام شد.

زیرسازی معابر ۵۰ هزار مترمربع با اعتبار ۴.۵ میلیارد تومان، احداث پارک با اعتبار یک میلیارد تومان، رگلاژ و آماده‌سازی ۷۰ هزار مترمربع با اعتبار ۳ میلیارد تومان، حوزه آب شرب با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان، سنگ‌فرش با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان محقق شده است و جمع کل هزینه ۲۶ میلیارد تومان است.

مسئولان در آخر به روستای توپقره رفتند و یک دستگاه لودر مکانیکی به دهیاری این روستا با هزینه ۴ میلیارد تومان تحویل داده و با استارت زدن فرماندار شهرستان خدابنده آماده بهره‌برداری شد.

پایان بخش برنامه‌های هفته دولت شهرستان خدابنده، غبار‌روبی مزار مطهر شهدای شهر قیدار با حضور مسئولان شهرستانی بود.