نبض اقتصاد مقاومتی در دستان بانوی قیداری+تصاویر

بانوی کارآفرین موفق قیداری گفت: به نظر من هیچ کاری سخت نیست فقط اراده و همت برای انجام آن لازم است و اقتصاد مقاومتی هم بدین معناست که در وهله اول ما بدانیم که می توانیم و سپس وارد اقدام وعمل شویم کاری که من کردم و از آن راضی هستم. بانوی کارآفرین موفق قیداری […]

fgبانوی کارآفرین موفق قیداری گفت: به نظر من هیچ کاری سخت نیست فقط اراده و همت برای انجام آن لازم است و اقتصاد مقاومتی هم بدین معناست که در وهله اول ما بدانیم که می توانیم و سپس وارد اقدام وعمل شویم کاری که من کردم و از آن راضی هستم.

بانوی کارآفرین موفق قیداری در گفت و گو با خبرنگار اشراق24اظهار کرد: سیده هاجر حسینی متولد سال1367 متاهل و ساکن شهر قیدار و بسیجی حوزه خدیجه کبری(س)شهر قیدار و دارای مدرک دیپلم هستم.

وی افزود: کار پرورش قارچ را از آذرماه سال گذشته آغاز کرده ام و با 10میلیون وامی که از بسیج سازندگی سپاه شهرستان خدابنده گرفتم توانستم سالن پرورش قارچ راه اندازی کنم.

بانوی کارآفرین قیداری ادامه داد: من بیکار بودم و با خودم فکر کردم که یک کاری بکنم تا علاوه بر اینکه اوقات بیکاری خودم را پر کنم و خودم را از افسردگی و بیماری های فکری و روحی دیگر که در اثر بیکاری برای انسان بوجود می آید بیمه کنم و هم اینکه درآمدی برای خودم داشته باشم تا صرفا مصرف کننده نباشم بلکه به سهم خود در تولید هم مشارکت داشته باشم و منبع درآمدی برای خانواده ام ایجاد کنم.

DSCN6482

حسینی افزود: با کمک همسرم پارکینگ خانمان را به دو قسمت تقسیم کردم و نصف آن را که سالنی در حدود 30متر است را به پرورش قارچ اختصاص دادم و ما بقی آن را به مغازه لباس فروشی تبدیل کردم و در آنجا لباس های زنانه و بچه گانه می فروشم.

وی ادامه داد: در این کار همسرم مرا کمک می کند و از این طریق اشتغالزایی برای دو نفر یعنی خودم و همسرم به طور مستقیم شده است.

این بانوی موفق قیداری ادامه داد: قلاب بافی و بافتنی هم در خانه انجام می دهم و برای همسر و فرزندانم لباس می بافم(با خنده می گوید خلاصه همه کاره ام و وقت سرخاروندن ندارم) و دیگر وقت ندارم و گرنه تولیدات بافتنی بیشتری داشتم و به مردم می فروختم.

DSCN6478

حسینی اضافه کرد: قارچ دارای خواص زیادی است و برای دستگاه گوارش بسیار مفید است چون کلسترول و چربی ندارد و برای کسانی که چاق هستند و می خواهند گوشت نخورند و رژیم بگیرند کاربرد دارد.

وی افزود: تا به امروز سه بار برداشت کرده ایم و درهر برداشت 600کیلو قارچ بدست آورده ایم که آنها را به قیمت کیلویی شش هزار تومان به آقای قاسمی که پشتیبان پرورش قارچ شهرستان خدابنده هستند می دهیم تا بفروش برسانند.

حسینی ادامه داد: مغازه لباس فروشی را هم به این دلیل راه اندازی کردم که ما درخیابانهای پرند که حواشی شهر قیدارمحسوب می شود زندگی می کنیم و مردم این منطقه برای خرید مایحتاج خود با صرف هزینه و وقت باید به داخل شهر بروند و من با این کار هم نیاز همسایه ها را رفع کردم و هم اینکه منبع درآمدی برای خودم ایجاد کردم.

DSCN6483

بانوی موفق قیداری اضافه کرد: همه اجناس مغازه ام ایرانی است و به هیچ عنوان جنس خارجی نمی آورم چون معتقدم کالای ایرانی خیلی مرغوب تر از کالای خارجی است و من فروشنده اگر جنس ایرانی به مردم بفروشم باعث رونق تولید و کسب و کار جوانان داخل کشورم می شود و مطمنا خدا هم از این کار راضی می شود چون بیکاری کلید بسیاری از مشکلات جامعه است.

وی افزود: در صورت حمایت مسئولین می توانم سالن پرورش قارچ دیگری راه اندازی کنم و برای دو نفر دیگر اشتغال ایجاد کنم و همچنین به تعداد مغازه لباس فروشی بیفزایم.

DSCN6477

بانوی کارآفرین موفق قیداری تصریح کرد: به نظر من هیچ کاری سخت نیست فقط اراده و همت برای انجام آن لازم است و اقتصاد مقاومتی هم بدین معناست که در وهله اول ما بدانیم که می توانیم و سپس وارد اقدام وعمل شویم کاری که من کردم و از آن راضی هستم.

وی در پایان سخنان خود به برخی از مشکلات کار خود اشاره کرد و گفت: کارخانه پرورش قارچ دو تپه به ما ضربه می زند به گونه ای که بازار قارچ در شهرستان اشباع شده است و حتی از شهرهایی ابهر و خرمدره هم قارچ به اینجا می آورند و اگر به همین روال پیش برود شاید ما پرورش دهندگان قارچ که دارای سالن های کوچک هستیم در صورت عدم خرید مردم باید کارمان را تعطیل کنیم و من اصلا دلم نمی خواهد که این اتفاق بیفتد.

DSCN6484

بانوی فعال قیداری در پایان سخنان خود از سپاه شهرستان خدابنده که موجبات اشتغالش را فراهم کرده بود بسیار تشکر کرد و همچنین از خبرنگار اشراق24به دلیل انعکاس خبری نیز قدردانی کرد.