پایان انتخابات آغاز همدلی و همزبانی برای ساختن ایران است/سلحشور آبروي سينماي ايران بود

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: ملت بصیر ایران با حضور گسترده در پای صندوق های رای انتخابات خبرگان و محلس شورای اسلامی به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و خواب آشفته دشمنان را آشفته تر و نقشه های شوم آنان را نقش بر آب کردند و پایان انتخابات آغاز همدلی و […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: ملت بصیر ایران با حضور گسترده در پای صندوق های رای انتخابات خبرگان و محلس شورای اسلامی به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و خواب آشفته دشمنان را آشفته تر و نقشه های شوم آنان را نقش بر آب کردند و پایان انتخابات آغاز همدلی و همزبانی برای ساختن ایران است.13930125000711_PhotoA1

به گزارش اشراق24،حجت الاسلام طالبی در خطبه های نماز جمعه قیدار گفت: پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي بعد از انتخابات 7 اسفند، پيامي كوتاه اما بسیار پر مغز بود،نكات ارزشمندی در این پیام بود که بعد از برگزاری  موفقيت آمیز انتخابات و پيروزي ملت ايران و شكل‏گيري حماسه‏اي ديگر، لازم است كه همگان از این نکات و رهنمودها جهت تداوم راه انقلاب بهره گيرند و خدمت به مردم را وظيفه خويش بدانند و در اينزمينه از هيچ فرصتي غافل نشوند.

وی افزود: اولین نکته این بود که انتخابات آزمون بزرگي بود كه ملت ايران در آن پيروز شد فرمودند:«خداوند دانا و توانا را سپاس كه در آزمون بزرگي ديگر، ملت آگاه و مصمّم ايران را به پيروزي رسانيد؛ آنان توانستند براي سي و ششمين بار از آغاز انقلاب اسلامي، در انتخاباتي سراسري، با عزم راسخ و شور و نشاط به‏يادماندني، حضور يابند و سرنوشت كشور را در مقطع كنوني، رقم زنند.»

امام جمعه قیدار ادامه داد: نکته بسیار مهم دیگری که در  پیام مقام معظم رهبری بود اشاره به استحكام مقررات و قوانين نظام اسلامي‏ بود كه نظام اسلامي در اين انتخابات نشان داد كه مقررات و قوانين شكل دهنده به جابجايي قدرت در اين نظام، مقرراتي مستحكم و كاملا قابل اطمينان است. بر خلاف فتنه انگيزي برخي افراد كه در سال 88 سعي كردند این مقررات را منكر شوند و زیر سئوال ببرند و با اردوكشي خياباني، نظام اسلامي را به باطل كردن رأي‏ مردم واداركند. این انتخابات بار دیگر معلوم ساخت كه نظام انتخاباتي و نظام و مقررات شكل دهنده به آن تا چه حد سالم و صحيح بوده و فتنه گران 88 تا چه حد ظالم و قانونشكن بوده‏اند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در اين زمينه در پيام خويش فرمودند:«ايران اسلامي به ملت خود مي‏بالد و به استحكام مقرّراتي كه اين فرصتهاي مغتنم را براي قد برافراشتن و تجديد قواي ملي ‏فراهم آورده است، سر مي‏افرازد»

طالبی اضافه کرد: نكته ديگر پيام رهبر معظم انقلاب تشكر از لبيك عمومي ملت به فراخوان نظام‏ بود که فرمودند«اينجانب وظيفه‏ي خود مي‏دانم كه از اين لبيك عمومي به فراخوان نظام اسلامي سپاسگزاري كنم و پاداش و هدايت الهي براي مردمي كه اين جمعه‏ي پر كار و پر شكوه را آفريدند، مسألت نمايم.»

وی ادامه داد: در این پیام مقام معظم رهبری سپاسگذاری شایسته را در خدمت گذاری صادقانه به مردم دانستند فرمودند: «مسؤولان، كار براي خدا و در راه خدمت به خلق خدا را برنامه دائمي خويش بدانند و به هيچ قيمت از آن تخطي نكنند. به مسؤولان كشور چه انتخاب‏شوندگان براي‏ مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان و چه دارندگان مناصب اجرايي در قواي ديگر و چه ديگر مسؤولان در سازمانها و نهادها، يادآور مي‏شوم كه سپاسگزاري شايسته را در خدمت صادقانه به مردم و كشور و نظام اسلامي محقق سازند.»

طالبی افزود: رهبر معظم انقلاب در اين پيام به برخي از خصوصياتي كه مسؤولان بايد داشته باشند تا بتوانند در خدمت به ملت موفق شوند، اشاره كرده‏اند که از جمله مهمترین آنها ساده‏زيستي، پاكدستي، حضور پيوسته در مسؤوليت خود، ترجيح منافع ملي بر خواسته‏هاي شخصي و جناحي، ايستادگي شجاعانه در برابر مداخلات بيگانه، واكنش انقلابي به نقشه‏هاي بدخواهان و خائنان، منش جهادي‏ در انديشه و عمل و در يك جمله كار براي خدا و در راه خدمت به خلق خدا را، بود.

وی تصریح کرد: نكته بسيار مهم دیگر در اين پيام آن بود كه رهبر معظم انقلاب در چند جمله روشن و صريح، مسأله پيشرفت كشور را براي مسؤولان كشور معنا كردند و برخي از سوءفهم‏ها را در اين زمينه برطرف كردند.

طالبی افزود: در پايان، رهبر معظم انقلاب از همه برگزاركنندگان انتخابات، چنين تشكر كردهاند: «لازم مي‏دانم از دست‏اندركاران برگزاري اين انتخابات با شكوه؛ مسؤولان اجرائي و نظارتي؛ تأمين‏كنندگان امنيت؛ سازمان رسانه ملي و ديگر دستگاهها و اشخاص مؤثر، صميمانه سپاسگزاري كنم.»

حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای لبیک به ندای امام خامنه ای

وی ادامه داد: ملت بصیر ایران با حضور گسترده در پای صندوق های رای انتخابات خبرگان و محلس شورای اسلامی به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و خواب آشفته دشمنان را آشفته تر و نقشه های شوم آنان را نقش بر آب کردند.

طالبی افزود: انتخابات 7 اسفند پیش از آنکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان باشد رای آری مردم به نظام و لبیک به دعوت رهبری بود. به یقین برنده اصلی این انتخابات، مردم نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب است و بازنده این انتخابات هم کسی نیست جز نظام سلطه جهانی در راس آن آمریکا

امام جمعه قیدار اضافه کرد: منتخبان ملت با هر گرایش باید بدانند این حضور با شکوه بار سنگینی بر دوش آنها گذاشته است برای پاسخگوئی به این همه مشارکت و حضور مردم، نمایندگان منتخب باید اولویت های مهم جامعه را در نظر بگیرند و از تمامی ظرفیت های مجلس استفاده کنند و از حاشیه ها و چالش های جناحی جدا خود داری کنند.

پایان رقابت ها و آغاز رفاقت ها

وی ادامه داد: با پایان یافتن رقابت های انتخاباتی فصل رفاقت ها آغاز می شود که برای خدمت به مردم و کشور اسلامی لازم است اگر رقابت ها ادامه پیدا کند و به خانه ملت کشیده شود باعث افروخته شدن آتش اختلاف می شود که در این صورت مردم ایران ضرر خواهند کرد.

طالبی تصریح کرد: پایان انتخابات آغاز همدلی و همزبانی برای ساختن ایران است و این راست و چپ نمی شناسد تنها مطالبه ملتی است که نمایندگان با رای تک تک مردم خلعت خدمت در منصب نمایندگی را به تن کرده اند.

وی افزود: انتظار مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسداری از دین، حرکت در خط ولایت، ایستادگی در برابر دشمن، حل مشکلات و معضلات مردم از طریق تصویب قوانین راه گشا، برداشتن گام های مفید و سازنده برای رشد کشور و حفظ عزت و اقتدار مردم و کشور در تعاملات جهانی است.

وی اضافه کرد: در استان زنجان هر سه کاندیدای بزرگوار بزرگوار،انقلابی، عالم و با تقوا بودند آنچه قابل توجه است رقابت اسلامی و همراه با رفاقت این سه بزرگوار بود که باید برای سایرین در رقابت های انتخاباتی الگو باشد آنچه در این رقابت سالم حاکم بود اخلاق اسلامی بود که از بین این سه بزرگوار حضرت آیت الله حاج ابوالقاسم دولابی به عنوان نماینده منتخب مردم استان زنجان به مجلس خبرگان رهبری راه یافت که شخصیت ارزشمند عالم متخلق به اخلاق قرآن و حافظ کل قرآن کریم هست از این جهت خداوند متعال را بر این نعمت ارزشمند شکر گزاریم.

طالبی ادامه داد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان خدابنده دو نفر از کاندیداها به دور دوم راه یافتند به هر دو بزرگوار تبریک می گوئیم و از همه کاندیداهای محترم که متحمل زحمت و هزینه شدند و تنور انتخابات را گرم کردند و باعث مشارکت بالای مردم شدند قدر دانی و تشکر می کنم.

لازم می دانم از برگزار کنندگان انتخابات همه کسانی که در انتخابات زحمت کشیدند هیات اجرائی، هیات نظارت، نیروی انتظامی از فرماندار، از رئیس هیات نظارت،آقای رجبی تشکر و قدردانی می کنم و تشکر و قدر دانی ویژه از رسانه ملی که نقش برجسته و قابل توجهی در برگزاری انتخابات 7 اسفند و حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای داشت

وی افزود: در دوره ای که شبکه های اجتماعی و شبکه های ماهواره ای مردم را بمباران تبلیغاتی می کنند و از طرفی دشمن برای بی اعتبار کردن صدا و سیما در نزد افکار عمومی هجمه های فراوانی دارند و برخی جریان های سیاسی داخلی هم همنوا با آن سوی مرزها صدا و سیما را می کوبند  طبق نتیجه نظر سنجی که از مردم صورت گرفته معتبر ترین منبع کسب خبر از سوی مردم در جامعه صدا و سیما جمهوری اسلامی است این نشان از اعتماد مردم به صدا و سیما ست و نشان می دهد که صدا و سیما کار خودش را درست انجام داده است.

طالبی ادامه داد: صدا و سیما 5 ماه قبل از انتخابات کار خودش را در مورد انتخابات شروع کرد مرکز زنجان 311 ساعت در مورد انتخابات برنامه داشت تنها در روز انتخابات سیما 17 ساعت و رادیو 5/16 ساعت برنامه داشت  در اثر این تلاشها بود که مشارکت شصت و هفت درصدی در استان رقم خورد که بالاتر از رقم کشوری بود.

سلحشور آبروي سينماي ايران بود

وی افزود: مرحوم سلحشور كارگردان متعهد و انقلابي و آبروی سينماي ايران بود از پيشكسوتان هنر ارزشي و ديني و قرآني در دوران پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سينماي ايران بود که توانست پرچم هنر ارزشي و مذهبي را در سينماي ايران برافراشته کند ایشان بيش از اين‏كه خود را كارگردان، تهيه‏كننده و بازيگر سينما بداند، «مبلغ ديني» مي‏دانست. آثار وزين مرحوم سلحشور همچون «ايوب پيامبر»، «اصحاب كهف» و «يوسف پيامبر» در تاریخ شیعه ماندگار خواهد ماند.

طالبی به 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: قرن ها پیش از آنکه دانشمندان غربی به ارائه نظرهای زیست محیطی بپردازند اسلام به مسئله محیط زیست و رابطه انسان و موجودات زنده با آن توجه ویژه داشته است.  طبق آیات19تا 21 سوره حجر طبیعت و هستی موزون و متعادل آفریده شده است. بر این اساس انسان اگر بصورت متعادل منابع را مدیریت نکند دچار خسران خواهد شد.

وی افزود: امروزه که انسان با مشکلات گوناگون زیست محیطی از قبیل آلودگی هوا ، آب و رودخانه ها، تخریب جنگل ها و انقراض گونه های جانوری روبروست که حاصل کاربرد فن آوری افسار گسیخته است اسلام راهکارهایی برای حل آن مشکلات ارائه می دهد از قبیل احیای زمین ،کاشت درختان است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: دین مقدس اسلام به کاشت درخت فراوان تشویق نموده است و خیلی از بزرگان دین به این امر اشتغال داشته اند در ختکاری از دیدگاه اسلام صدقه جاریه ای است که انسان همیشه از آن بهره مند می شود.

وی افزود: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:«اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه ای را به زیر کشت برد و انسان ها، حیوانات یا پرندگان از آن بخورند این کار صدقه ای از طرف آن شخص شمرده می شود»

طالبی ادامه داد: و نیز آن حضرت فرمودند:«هر وقت عمر جهان به آخر رسيده، هرگاه قيامت بخواهد قيام كند و عالم بخواهد منقرض شود و در دست يكي از شما نهال درختي باشد چنانچه بقدر كاشتن آن فرصت باشد، بايد آن را بكارد و از فرصت باقيمانده استفاده نمايد»

وی به تاسیس کمیته امداد در 14 اسفند نیز اشاره کرد و گفت:  22روز پس از پيروزي انقلاب اسلامي و به‏عنوان دومين نهاد انقلابي در تاريخ 14 اسفندماه 1357، كميته امداد امام، با صدور حكم پر خير و بركت و تاريخي حضرت امام خميني(ره) در حمايت و امداد محرومان و مستضعفان و خودكفا كردن آنان، تأسيس گرديد.

طالبی افزود: در ميان نهادهايي كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي به‏وجود آمدند، كميته امداد امام خميني، دو ويژگي عمده و افتخارآميز دارد: يكي آن‏كه اين كميته، منتسب به حضرت امام خميني رحمه الله است و اين افتخار بزرگي است كه مردم، اين نهاد را با نام بلند امام خميني رحمه الله مي‏شناسند؛ ديگر آن‏كه برنامه و هدف كميته امداد، خدمت به محرومان و مستضعفين است و در فرهنگ اسلامي بر كمك و حمايت از اين افراد تأكيد فراوان شده است. که الحمد لله کمیته امداد در خدمت رسانی به محرومین موفق بوده است

امام جمعه قیدار اضافه کرد: در آستانه عید نوروز قرار گرفتیم انشاءاله در این ایام محرومین را فراموش نکنیم و در جشن نیکوکاری شرکت کنیم  نیز حضرت امیر المومنین علیه السلام می فرمایند:«مواساة الأخ في اللَّه عزّ و جلّ تزيد في الرّزق.» برای خدا مواسات و یاری رساندن به برادر دینی در راه خدا باعث افزایش روزی می شود. به حضرت زهرا در این ایام اقتدا کنیم که پیراهن عروسی خود را به فقیر بخشید.