قیام مردم قم در 19 دی ماه 56 یکی از مصادیق بارز بصیرت بود

امام جمعه قیدار درباره قیام 19 دی سال56 گفت: قیام مردم قم در 19 دی ماه 56 یکی از مصادیق بارز بصیرت بود حجت الاسلام طالبی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 به قيام خونين مردم قم در اعتراض به مقاله ساواك عليه حضرت امام خمينى(ره) در 19دی 1356اشاره کرد و گفت:اهمیت حادثه 19 دی […]

imagesامام جمعه قیدار درباره قیام 19 دی سال56 گفت: قیام مردم قم در 19 دی ماه 56 یکی از مصادیق بارز بصیرت بود

حجت الاسلام طالبی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 به قيام خونين مردم قم در اعتراض به مقاله ساواك عليه حضرت امام خمينى(ره) در 19دی 1356اشاره کرد و گفت:اهمیت حادثه 19 دی 56 در این است که مردم قم آن روز حادثه ای را پیش از وقوع حس کردند و در یک روزنامه به قلم یک مزدور به‏ طور صريح بي‏حجابي فضيلت و حجاب، كهنه‏ پرستي و ارتجاع سياه معرفي شده بود و به ساحت مرجع عالم تشيّع، امام خميني(ره) اهانت ، و قيام پانزده خرداد 1342، توطئه استعمار سرخ و سياه معرفي شده بود مردم بیدار و هوشیار قم به صحنه آمدند در حالی که شاید در نظر برخی این قضیه چندان اهمیتی نداشت اما همین به صحنه آمدن های به موقع بود که باعث به ثمر نشستن انقلاب شد.

وی افزود: بصیرت یعنی تشخیص به موقع و اقدام به موقع یعنی  باید انسان به لحاظ شم سیاسی و تحلیل خود را رشد دهد و به درجه ای برسد که حوادث را پیش از وقوع حس کند.و قبل از دیر شدن اقدام نماید و اگر به تاریخ مراجعه کنیم می بینیم که بسیاری از حوادث ناگوار که بر سر اسلام و مسلمین آمده به دلیل نداشتن شم و تحلیل درست بوده است.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه یکی از مصادیق بارز بصیرت قیام مردم قم در 19 دی ماه 56 بود ادامه داد: 19دی موج بزرگی را در همه کشور ایجاد کرد و سر سلسله قیامی زنجیره ای بودکه پس از آن در مراکز استان ها به وجود آمد این قیام از قم آغاز شد و در تمام ایران ادامه یافت  .

وی افزود: عکس العملی که مردم در فتنه 88 داشتند و آن حماسه با شکوهی که با حضور میلیونی در 9 دی 88 آفریدند درسی بود که برای همیشه از 9دی گرفته بودند و آن درس بزرگ اين بود كه براى عبور از فتنه بايد بصيرت و صبر داشت.

طالبی ادامه داد: بصيرت براى آن‏كه راه را گم نكنيم و از موضع‏گيرى به‏ حق و به‏جا عقب نمانيم و صبر براى آن‏كه مصائب و سختى‏ها را تحمل كنيم و بتوانيم در برابر مشكلات به‏وجودآمده از ميدان به در نرويم، چرا که اگر صبر نباشد بصيرت به كار نمى‏ آيد و ابتر خواهد ماند و امام علی علیه السلام در نهج البلاغه می فرمایند:« وَ لَا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْم‏».