نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه قیدار گفت: شورای نگهبان در این دوران سی و چند ساله امتحان پس داده و نمره اش بیست است و ثابت کرده است که اصلا و ابدا به احدی باج نمی دهد. به گزارش اشراق24،حجت الاسلام طالبی در خطبه های نماز جمعه قیدار به همایش ائمه جمعه […]
امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه قیدار گفت: شورای نگهبان در این دوران سی و چند ساله امتحان پس داده و نمره اش بیست است و ثابت کرده است که اصلا و ابدا به احدی باج نمی دهد.
به گزارش اشراق24،حجت الاسلام طالبی در خطبه های نماز جمعه قیدار به همایش ائمه جمعه سراسر کشور در چهاردهم و پانزدهم دی ماه اشاره کرد و گفت: در این دو روز بيست و سومين گردهمايي سراسري ائمه جمعه كشور در تهران برگزار شد، این همایش از حرم معمار کبیر انقلاب و با تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام آغاز شد و با اجرای برنامه ها و سخنرانی مختلف در مورد مسائل مختلف سیاسی امنیتی فرهنگی و اقتصادی به پایان رسید اما بیت الغزل این همایش تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و بهره مندی از منبع پرفيض ولايت و رهبري بود.
وی افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری در دو محور مهم بیانات ارشمند و راهگشائی ایراد فرمودند محور اول در مورد رسالت و مأموريت راهبردي نمازجمعه بود که از نماز جمعه به عنوان قرارگاه ايمان، تقوا و بصيرت یاد کردند و نماز جمعه را به عنوان قلب فرهنگی هر شهر معرفی کردند و مهمترين وظيفهي ائمهي جمعه را«تبيين حقايق و هدايتگري فرهنگي و سياسي» برشمردند و محور دوم بیانات معظم له مساله انتخابات بود که آن را مسأله اي بسيار مهم و نعمتي حقيقتاً بزرگ برشمردند و بر حضور حداکثري مردم در انتخابات اسفند ماه تاکید کردند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: رهبر انقلاب، آراي ملت را امانت و حفظ آن را از ديگر ابعاد حق خواندند و پذيرش نتايج قانوني انتخابات را از ديگر ابعاد رعايت حق الناس برشمردند و افزودند: “وقتي مراکز قانوني، نتايج انتخابات را اعلام و تأييد کردند مخالفت با اين نتايج، ضد حق الناس است”.
وی افزود: الان ما می بینیم فاز جدید تخریب شورای نگهبان آغاز شده و اگر هشیار نباشیم می تواند فتنه جدیدی را رقم بزند و این خانم که در مصاحبه خود با روزنامه جمهوری اسلامی در اظهارنظری تهدیدگونه تاکید میکند که «اگر ردصلاحیتها گسترده باشد به طور قطع مردم نسبت به این مسئله ناراحت خواهند شد و عکسالعمل نشان خواهند داد.» یا پدرش درگفتوگو با روزنامه آرمان تلویحاً میگوید اگر شورای نگهبان آن طور که این آقایان می خواهند عمل نکند ثبات و امنیت و آرامش کشور به هم خواهد ریخت و آنچه در منطقه رخ می دهد در ایران تکرار خواهد شد.
طالبی اقزود: گاهی بحث شورايي شدن رهبري را مطرح می کنند که کاملا خلاف عقل و تحقق يك چنين چيزي اصلا ممكن نيست و این چنین اظهارات در ادبیات سیاسی حکایت از تهدید ساختارهای رسمی نظام به حساب می آید و بوی فتنه و آشوب می دهد.
وی اضافه کرد: شورای نگهبان در این دوران سی و چند ساله امتحان پس داده و نمره اش بیست است و ثابت کرده است که اصلا و ابدا به احدی باج نمی دهد و اگر شرق و غرب بیاید به این شیخِ متعهد، امین نظام و امین ملت آیت الله جنتی فشار بیاورد که یک نظر غیر رضای الهی بدهد، هرگز این کار را نخواهد کرد آنچه را که انجام می دهند برای خاطر خدا است و این مسئله در نوع زندگیشان و نشست و برخاست هایشان معلوم است؛ لذا این فقها صلاحیت را بررسی و اعلام می کنند و ملت هم آزادانه انتخاب خودشان را خواهند کرد.
طالبی با اشاره به اینکه مردم به خودی ها رای بدهید نه غیر خودیها که عامل نفوذی دشمن هستند افزود: خودي كسي است كه به اسلام اصيل , ولايت فقيه , انديشه هاي امام خميني(ره ), رهبري نظام و تبري و مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب, التزام قلبي و عملي داشته باشد. بنابراين تعريف, كسي كه هر يك از شرايط ذكر شده را نداشته باشد, غير خودي است.
وی افزود: کسی که اسلام او اسلام امريكايي باشد, به ولايت فقيه اعتقاد نداشته باشد, با انديشه هاي امام خميني (ره ) هم سو نباشد, اطاعت پذیری از رهبري نظام و ولي فقيه نداشته باشد سر ستيز و مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب نداشته باشد, غير خودي است.
وی به اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان نیز اشاره کرد و گفت: اعدام شیخ باقرالنمر توسط مسئولان بیتدبیر و بیکفایت آل سعود به شهادت رسیدن این عالم مجاهد دل مسلمین و خصوصا شیعیان را به درد آورد و اعدام این عالم بزرگ یقینا بزرگترین حماقت آل سعود محسوب میشود.
طالبی ادامه داد: آل سعود متحمل شکستهای مفتضحانه زیادی در منطقه شده و در باطلاقی افتاده که برای نجات خود به هر خس و خشاکی دست می اندازد با این اقدام می خواهد سر پوشی بر شکست ها ی خود بگذارد اعدام شیخ نمرباقرالنمر عجز و ناتوانی آل سعود را نشان میدهد و این کارهای بچه گانه ای که درمورد ایران می کند نشان استیصال کامل آل سعود دارد.
وی افزود: خون شهدا در هر زمانی مایه بیداری است،خون پاک این شهید بزرگوار نیز قطعا باعث بیداری مردم عربستان و کشورهای مسلمان میشود و مظلومیت خون شهید شیخ نمرباقرالنمر دامن رژیم آل سعود را میگیرد و مسلمانان خصوصا شیعیان عربستان در مقابل جنایت ساکت نخواهند ماند و رژیم آلسعود تاوان سختی را در رابطه با اعدام آیتالله نمرباقرالنمر خواهد داد.
طالبی ادامه داد: مسلمانان جهان اسلام باید در مقابل این اقدام آلسعود عکسالعمل نشان دهند و جنایات فجیع آلسعود را محکوم و حرمین شریفین را از اسارت این جنایتکارن نجات دهند.
وی به قيام خونين مردم قم در اعتراض به مقاله ساواك عليه حضرت امام خمينى(ره) در 19دی سال1356 نیز اشاره کرد و گفت:اهمیت حادثه 19 دی 56 در این است که مردم قم آن روز حادثه ای را پیش از وقوع حس کردند در یک روزنامه به قلم یک مزدور به طور صريح بيحجابي فضيلت و حجاب، كهنه پرستي و ارتجاع سياه معرفي شده بود و به ساحت مرجع عالم تشيّع، امام خميني(ره) اهانت ، و قيام پانزده خرداد 1342، توطئه استعمار سرخ و سياه معرفي شده بود مردم بیدار و هوشیار قم به صحنه آمدند در حالی که شاید در نظر برخی این قضیه چندان اهمیتی نداشت اما همین به صحنه آمدن های به موقع بود که باعث به ثمر نشستن انقلاب شد.
طالبی افزود: بصیرت یعنی تشخیص به موقع و اقدام به موقع یعنی باید انسان به لحاظ شم سیاسی و تحلیل خود را رشد دهد و به در جه ای برسد که حوادث را پیش از وقوع حس کند و قبل از دیر شدن اقدام نماید و اگر به تاریخ مراجعه کنیم می بینیم که بسیاری از حوادث ناگوار که بر سر اسلام و مسلمین آمده به دلیل نداشتن شم و تحلیل درست بوده است و یکی از مصادیق بارز بصیرت قیام مردم قم در 19 دی ماه 56 بود.
وی ادامه داد: 19دی موج بزرگی را در همه کشور ایجاد کرد و سر سلسله قیامی زنجیره ای بودکه پس از آن در مراکز استان ها به وجود آمد این قیام از قم آغاز شد و در تمام ایران ادامه یافت .
طالبی افزود: عکس العملی که مردم در فتنه 88 داشتند و آن حماسه با شکوهی که با حضور میلیونی در 9 دی 88 آفریدند درسی بود که برای همیشه از 9 دی گرفته بودند و آن درس بزرگ اين بود كه براى عبور از فتنه بايد بصيرت و صبر داشت و بصيرت براى آنكه راه را گم نكنيم و از موضعگيرى به حق و به جا عقب نمانيم و صبر براى آنكه مصائب و سختىها را تحمل كنيم و بتوانيم در برابر مشكلات بهوجودآمده از ميدان به در نرويم، چه اگر صبر نباشد بصيرت به كار نمى آيد و ابتر خواهد ماند.
Δ