رسانه های محلی،قدرت های نوظهور سیاسی هستند/امر به معروف و نهی از منکر،دو روی یک سکه است

کارشناس ارشد رسانه با تاکید بر این که رسانه های مرکز و محلی دو بال پرواز رسانه در ایران هستند گفت:رسانه های محلی با وجود نزدیک ترین سطح تماس با مردم و اقوام ایرانی ، قدرت های نوظهور سیاسی هستند و نقش دیده بانی و صیانت از مرزهای فرهنگی،پیشتازی نیروهای محلی و حضور بی واسطه […]

imagesکارشناس ارشد رسانه با تاکید بر این که رسانه های مرکز و محلی دو بال پرواز رسانه در ایران هستند گفت:رسانه های محلی با وجود نزدیک ترین سطح تماس با مردم و اقوام ایرانی ، قدرت های نوظهور سیاسی هستند و نقش دیده بانی و صیانت از مرزهای فرهنگی،پیشتازی نیروهای محلی و حضور بی واسطه در ارتباطات میان فردی و گروهی را در تمامی نواحی و مناطق کشور به عهده دارند.

احمد بیگدلی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24، با تاکید بر این که رسانه های مرکز و محلی دو بال پرواز رسانه در ایران هستند گفت: رسانه های محلی با وجود نزدیک ترین سطح تماس با مردم و اقوام ایرانی ، قدرت های نوظهور سیاسی هستند و نقش دیده بانی و صیانت از مرزهای فرهنگی،پیشتازی نیروهای محلی و حضور بی واسطه در ارتباطات میان فردی و گروهی را در تمامی نواحی و مناطق کشور به عهده دارند.

وی افزود: این فعال رسانه ضمن اشاره به موفقیت آمیز بودن کمپین مجلس مستقل آینده که در نواحی و مناطق مختلف ایران اسلامی فراگیر شده ، نتیجه آن را متعلق به خانواده رسانه دانسته و بر اهمیت همکاری تمامی هنرمندان رسانه در سراسر کشور برای تاثیرگذاری های بزرگ و نقش آفرینی های هرچه بیشتر در آینده تاکید کرده و افزود: نقش رسانه های مرکز معطوف به افکار عمومی ، نیروهای سیاسی و نهادهای تصمیم گیری در مرکز است.

کارشناس ارشد رسانه ادامه داد: آنچه به همگرایی رسانه های مرکز و محلی در موضوعات متعدد و مشترک جامعه کمک شایان توجهی می کند فعالیت دفاتر محلی رسانه های مرکز و مسئله اقتصاد نوپای رسانه های محلی و بازتوزیع فرصت های مالی رسانه در مرکز و استان ها با شاخص های جامع الاطراف و نگاه حمایتی جدید است که بتواند منافع رسانه ای کشور را به خوبی تامین کند و اقتصاد رسانه های مرکز و محلی را تنظیم نماید.

وی با ذکر این که دو عامل تفویض اختیارات و تمرکززدایی در کشور ، رابطه سنتی مرکز استان ها را بازتعریف می کند و به روزرسانی و بومی سازی نظام اداری ، پیش نیازهای ضروری این تغییر هستند افزود: الگوی حاکم بر روابط مردم و رسانه های محلی و مرجعیت این رسانه ها در نواحی و مناطق سراسر کشور نشان می دهد جنبه های نرم افزاری قدرت در استان ها ، رو به تصاعد است و ما با پدیده ای به نام محلی گرایی ایرانی اسلامی مواجه هستیم که برنامه ریزان کلان باید با توجه به آثار مثبت و همه جانبه ای که این رسانه ها در عرصه های مختلف محلی دارند برای آن ها یارانه و بسته های حمایتی و تشویقی مناسب در نظر بگیرند.

بیگدلی با توجه به به بایدها و نبایدهایی که از حوزه سیاست به خبرنگاران توصیه می شود ، امر به معروف و نهی از منکر را دو روی یک سکه دانسته و معتقد است: اغلب هنرمندان رسانه از وفادارترین نیروهای نظام ، انقلاب اسلامی و مردم هستند و فعالان سیاسی اغلب مشق سیاست را نزد این اساتید در برنامه های رسانه ای آغاز کرده اند و نادیده انگاری نقش محوری این آمران به معروف و ناهیان از منکر در عرصه های آگاهی بخشی به مردم ، مرجعیت فکری و سیاسی جامعه ، امیدوارسازی و آینده نگری مثبت و از همه مهم تر خوشبوسازی و تلطیف فضای عمومی به خاطر برخی بوهای بد منتشره از حوزه های فرهنگ ، سیاست و اقتصاد جفا به این عزیزان است و کمپین مجلس مستقل آینده در این روزها از پربرکت ترین ره آوردهای خانواده رسانه برای فعالان سیاسی است که در محاسبات راهبردی از این پس بحساب می آید.