مدرک گرایی عامل رکود علمی و عدم نخبه پروری است

فعال تشکل دانشجویی قیداری به رکود علمی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر مدرک گرایی در دانشگاهها رواج پیدا کرده است و این امر نه تنها باعث رکود علمی شده است بلکه منجر به عدم نحبه پروری در دانشگاه ها نیز شده است. رسول معصومی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 […]

roz-daneshjo-mobarak-photokade-5فعال تشکل دانشجویی قیداری به رکود علمی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر مدرک گرایی در دانشگاهها رواج پیدا کرده است و این امر نه تنها باعث رکود علمی شده است بلکه منجر به عدم نحبه پروری در دانشگاه ها نیز شده است.

رسول معصومی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: 16آذر نماد استکبار ستیزی دانشجویان سرافراز میهن اسلامی و یاد آور رشادت دانشجویانی است که سینه خود را در برابر تیرهای استعماری دشمن سپر کردند و در گذر زمان فریاد ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده اند.

وی افزود: دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان، همیشه در برهه های حساس انقلاب شکوهمند اسلامی از جمله در هشت سال دفاع مقدس و سال های پس از آن همواره در سنگرهای مختلف در صف مقدم حماسه سازان قرار داشته اند.

فعال دانشجویی تشکل قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی قیدار ادامه داد: اینک نیز در شرایط حساس کنونی که کشور نیازمند وحدت همدلی و هم افزایی است لازم است که دست به دست هم داده با حفظ کرامت دانشجو و دانشگاه به گسترش فضای معنوی اخلاقی و تلاش برای رسیدن به قله ­های علم و دانش کمک کنیم.

معصومی با بیان اینکه امروز وظیفه جامعه علمی پیروی از منویات مقام معظم رهبری با توجه به تأکید معظم له بر تولید علم در راستای تحقق اهداف توسعه علمی است گفت: تلاش برای تولید علم توسط دانشجویان به جای تولید مقالات تشریفاتی، یکی از راه های ارتقای سطح علمی دانشجویان و دانشگاه ها است و فعالیت دانشجویان باید استادان هیئت علمی دانشگاه ها را به چالش و همراهی با خود وادار کند.

این دانشجوی حسابداری قیداری با تاکید بر اینکه ترور چهره های علمی یکی از سیاست های کثیف استکبار و صهیونیسم جهانی برای دلسرد کردن دانشجویان و دانشگاهیان در حمایت از آرمان انقلاب اسلامی و تلاش برای آبادانی کشور است گفت: بی شک مسیر سرخی که این شهدا با نثار جان خویش برای اعتلای آرمان های ملت شریف ایران برگزیده اند همچنان دوام خواهد داشت.

معصومی به رکود علمی کشور نیز اشاره کرد و گفت : متاسفانه در حال حاضر مدرک گرایی در دانشگاهها رواج پیدا کرده است و این امر نه تنها باعث رکود علمی شده است بلکه منجر به عدم نحبه پروری در دانشگاه ها نیز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب برای پر رنگ کردن کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: فضای دانشگاه ها ها و گفتمان های دانشجویی باید از  مبادله اطلاعات به مبادله علم تبدیل شود و این کرسی ها بستری برای تحقق این موضوع است.

این دانشجوی نمونه قیداری به برخی از مشکلات و دغدغه های دانشجویان نیز اشاره کرد و گفت:  اشتغال و ازدواج دو دغدغه اصلی دانشجویان است که امید است با همدلی و هم زبانی میان مسئولان و مردم این مشکلات مرتفع شود.