۹ مورد گلخانه در خدابنده فعال است

رئیس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: تعداد ۹ مورد گلخانه در سطح شهرستان خدابنده مشغول به فعالیت است و انواع میوه‌جات و صیفی‌جات اعم از گوجه، خیار، توت فرنگی و سایر محصولات را تولید می‌کنند.

وحید قاسمی در گفتگو با خبر نسیم اشراق بیان داشت: نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یک نهاد اجتماعی و صنفی برای دفاع از حقوق و منافع صنفی شاغلین و هویت بخشی به مشاغل بخش کشاورزی و منابع طبیعی و زمینه‌سازی حضور تولیدکنندگان و بهره‌برداران در فرآیند‌های برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری بخش کشاورزی به استناد ماده ۳۵ قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در سال ۱۳۸۷ تشکیل شد.

وی اظهار داشت: سازمان‌دهی و تشکیل نظام‌های صنفی کشاورزی در ۴۲۳ شهرستان و ۳۲ استان، عضویت بیش از یک میلیون نفر از کشاورزان و بهره‌برداران در نظام صنفی کشاورزی، صدور بالغ بر ۹۵۰ هزار فقره پروانه فعالیت در سطح کشور بوده است.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان خدابنده ادامه داد: اتاق اصناف کشاورزی شهرستان خدابنده در سال ۸۸ تاسیس شد و بنده به عنوان عضو هیت مدیره در سطح استان و رئیس اتاق اصناف کشاورزی خدابنده تا کنون با سابقه ۸ سال در حال خدمت‌گذاری به مردم شریف و کشاورزان خدابنده هستم و در حال حاضر چیزی حدود هزار و 109مورد پروانه کسب کشاورزی به کشاورزان متقاضی در عرصه تولیدات کشاورزی ارائه شده است.

وی ادامه داد: نوع ساختار نظام صنفی کشاورزی از افراد و واحدهای صنفی کشاورزی (حقیقی و حقوقی)، اتحادیه‌های صنفی کشاورزی شهرستان، اتاق اصناف کشاورزی شهرستان، اتاق اصناف کشاورزی ایران، هیات رئیسه اتاق اصناف کشاورزی ایران و رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران تشکیل می‌شود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی خدابنده به طرح‌هایی مثل باغداری و گلخانه‌داری اشاره کرد و گفت: کشاورزانی که علاقه به این نوع طرح‎ها دارند بدانند که مزایایی مانند پرداخت اعتبارات و تسهیلات بانکی تجهیز و نوسازی و سرمایه در گردش زیر بخش باغبانی، پذیرش قوه قضائیه در صدور قرار کفالت و ضمانت دادگاه‌ها، تامین حامل‌های انرژی و سوخت شامل برق، گاز، نفت و نظائر آن دارد.

وی افزود: اعمال انواع قوانین موضوعه عرصه‌های باغی و معافیت‌ها، پرداخت تسهیلات یارانه دار بانکی در خصوص اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار، شناسائی بهره‌برداران و تولیدکنندگان در خرید‌های تضمین حمایتی و توافقی و عقد قرار‌دادهای خرید محصول در کارخانجات و کارگاه‌ها و صنایع تبدیل و تکمیلی از دیگر مزایای این طرح‌ها است.

قاسمی ادامه داد: طرح‌هایی مثل باغداری و گلخانه‌داری همچنین مزایای تامین نهاده‌های یارانه‌ای شامل بذر، انواع سموم و کود، تامین یارانه ماشین‎ها و ادوات کشاورزی و مکانیزاسیون، پذیرش در اجرای طرح عرضه مستقیم کالا در میادین و بازارچه‌های شهر و روستا برابر ماده ۱۶ قانون بهبود محیط کسب و کار و استفاده از قانون معافیت سهم کارفرمایی بیمه‌های تامین اجتماعی را دارد.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: تعداد ۹ مورد گلخانه در سطح شهرستان خدابنده مشغول به فعالیت است و انواع میوه‌جات و صیفی‌جات اعم از گوجه، خیار، توت فرنگی و سایر محصولات را تولید می‌کنند.

وی در پایان اظهار خاطرنشان کرد: امید است با روی کار آمدن دولت جدید شاهد هر چه بیشتر‌شدن تولیدات کشاورزی و حمایت‎های لازم و بسترهای خوب در جهت رشد صنعت کشاورزی و خدمات بیشتر و تامین منابع لازم بویژه در بحث آب به این قشر زحمت‌کش باشیم.