یکی از دلایل نابسامانی در زندگی خانواده های جامعه‌ی امروز، گم شدن حیطه ی مسئولیت‌هاست

یک مشاورخانواده خدابنده ای اظهارکرد: جامعه‌ی امروزی در بسیاری از موارد چنان به خود پیچیده و گره‌های کور به دست و پای خود زده ، که بسیاری امید باز شدن گره‌ی مشکلات را به ناامیدی بدل می کنند.مریم محمدی صبح امروز(روزخانواده)درگفتگوباخبرنگاراشراق آنلاین اظهارکرد:آمار طلاق روز به روز بالا می‌رودوناسازگاری‌ها ، سبب از بین بردن آرامش […]

یک مشاورخانواده خدابنده ای اظهارکرد: جامعه‌ی امروزی در بسیاری از موارد چنان به خود پیچیده و گره‌های کور به دست و پای خود زده ، که بسیاری امید باز شدن گره‌ی مشکلات را به ناامیدی بدل می کنند.thمریم محمدی صبح امروز(روزخانواده)درگفتگوباخبرنگاراشراق آنلاین اظهارکرد:آمار طلاق روز به روز بالا می‌رودوناسازگاری‌ها ، سبب از بین بردن آرامش که یکی از مهمترین اهداف زندگی خانوادگی شده ا‌ست .

این مشاوره خانواده قیداری درباره اینکه براستی چرا در جامعه‌ی‌ اسلامی با وجود این ادعا که کامل‌ترین و بهترین دین و کتاب متعلق به ماست ، باید چنین مشکلاتی وجود داشته باشدعنوان کرد:باید اول اعتقاداتمان را اصلاح کنیم و قبول کنیم که قرآن کتاب هدایت است،یقین داشته باشیم که دستورات آن کامل و کاربردی ا‌ست وقرآن‌ را از لب طاقچه ها برداریم ، خاک‌های آن را بزدائیم و فقط برای بدرقه‌ی مسافر از آن استفاده نکنیمو در رفع مشکلات زندگیمان به آن تمسک جوئیم و از آن هدایت طلبیم ، و ایمان داشته باشیم که دست‌خالی بر نمی‌گردیم.

وی افزود:یکی از دلایل نابسامانی در زندگی خانواده های جامعه‌ی امروز، گم شدن حیطه ی مسئولیت‌هاست،گم شدن جایگاه‌هاست وسردرگمی و بلاتکلیفی مرد و زن در خانه و خانواده است.

محمدی ادامه داد:خداوند متعال مردان و زنان را متفاوت آفرید . به مردان در زمینه‌هایی برتری داد و در قبال آن مسئولیت‌هایی هم بر دوششان نهاد و زنان را به گونه‌ای دیگر خلق نمود و مسئولیت‌های متناسب با خلقت آنها بر دوششان نهاد.

وی اضافه کرد:خداوند به زن و مرد ، امکان پیشرفت دادو در بسیاری موارد آنها را در کنار هم یاد می‌کندو خداوند در قرآن ، مایه ی سربلندی و افتخار هر دو را یک چیز معرفی می کند و آن تقوی الهی است،لذادر رسیدن به صراط مستقیم دست هر دو باز است و در کمال‌جویی محدودیتی وجود نداردو هر دو می‌توانند آخرتشان را آباد کنند ، وقتی که به تعبیر قرآن ، به کمال حزب‌الهی برسند،ولی در این مسیر باید راه درست را بشناسند.

محمدی درپایان سخنان خودخاطرنشان کرد:جوانان به مسئولیت‌های محوله‌ای که خداوند به آنها داده آگاهی ندارند و در چهارچوب خانواده جایگاه خود را پیدا نکرده‌اند.