کشته شدن 3 نفر در اثر سانحه تصادف در محور بیجار به قیدار

بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با یک دستگاه کامیون در مسیر محور بیجار به قیدار 3 نفر به کام مرگ فرو رفتند. اساسی ترین زیر ساختی که موجب پیوند اجتماعات به یکدیگرمی شود راه ها است. هر چند اشتباهات و خطاهای رانندگی منشاء بخش اعظمی از تصادفات جاده ای است، اما باید توجه داشت […]

بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با یک دستگاه کامیون در مسیر محور بیجار به قیدار 3 نفر به کام مرگ فرو رفتند.

image159549

اساسی ترین زیر ساختی که موجب پیوند اجتماعات به یکدیگرمی شود راه ها است.

هر چند اشتباهات و خطاهای رانندگی منشاء بخش اعظمی از تصادفات جاده ای است، اما باید توجه داشت که استاندارد سازی و بهینه کردن جاده ها نقش مهمی در جلوگیری از تلفات جاده ای دارد.
یکی از مسیرهای مواصلاتی بیجار که از وضعیت اسفناکی برخوردار است مسیر بیجار به قیدار می باشد که هر روز شاهد تردد بیش از حد ماشین های سنگین بدون رعایت موارد ایمنی در رانندگی است.
به گزارش اشراق آنلاین،صبح روز گذشته در مسیر جاده بیجار به قیدار در 10 کیلومتری روستای ایده لو در اثر برخورد یک دستگاه پراید که از سقز به طرف تهران در حال حرکت بودند با یک دستگاه کامیون دو تن از سرنشینان پراید بر اثر سوختگی شدید در دم جان باختند و یک تن دیگر پس از رسیدن به بیمارستان به کام مرگ فرو رفت.
طبق گفته اهالی روستای ایده لو متاسفانه مسیر بیجار به قیدار به علت تردد بیش از حد ماشین های سنگین و عدم رعایت و خواب آلودگی رانندگان در حال حاضر به قتلگاهی تبدیل شده که هر از چند گاهی تعدادی از هموطنان را به کام مرگ فرو می برد.
اهالی این روستا ضمن انتقاد شدید از عملکرد مسئولان بیان داشتند: متاسفانه جاده بیجار به قیدار از وضعیت نامناسبی برخوردار است و هیچ گونه اقدامی در راستای ترمیم و بازسازی این جاده صورت نگرفته است.
محمد علی صفر خانی از اهالی روستای ایده لو در گفت و گو با خبرنگاراشراق آنلاین اظهار داشت:وقوع حوادث رانندگی علاوه بر خسارت مالی و جانی فراوان دارای تبعات اجتماعی دیگر است که بعد از مرگ قربانیان گریبانگیر خانواده های آنها می شود.
وی گفت: نداشتن شانه خاکی در مسیر این جاده، وجود چاله های فراوان ، از بین رفتن آسفالت جاده بر اثر تردد بیش از حد ماشین های سنگین، وجود پیچ های خطرناک ،نبود علائم راهنمایی و رانندگی و نداشتن حفاظ موجب بروز حوادث ناخوشایند در این مسیر است.
صفرخانی خاطر نشان کرد:متاسفانه با توجه به سانح زیادی که در این مسیر رخ می دهد نیاز است تا دستگاههای مسئول در این راستا اقدامات فوری را انجام دهند تا از کشته شدن انسانهای بیگناه در این مسیر جلوگیری شود.
با وجود گزارش و انتشار پی در پی تصادفات جاده ای در مسیرهای مواصلاتی بیجاربه قیدار انتظار می رود مسئولان امر جهت اصلاح امور جاده های این شهرستان اهتمام ویژه ای داشته باشند تا از بروز خطرات ناگوار دیگری جلوگیری شود.