کتله‌خور بهشت گم‌شده در دل کوه‌های گرماب

غار زیبای کتله‌خور، بهشت گم‌شده‌ای در دل کوه‌های گرماب شهرستان خدابنده است که ظرفیت بالایی در توسعه گردشگری دارد.

به گزارش نسیم اشراق؛ غار زیبای کتله‌خور، بهشت گم‌شده‌ای در دل کوه‌های گرماب شهرستان خدابنده است که ظرفیت بالایی در توسعه گردشگری دارد.

علی یوزباشی در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: چندین کار برای توسعه گردشگری این منطقه باید انجام شود و اول این است که دو‌بانده کردن جاده کتله خور اقدام مثبت و ضروری است.

وی با بیان اینکه قدم دوم زیرسازی و سپس آسفالت مسیر قمچقای به پیرتاج است افزود: این کار البته در دست اقدام است که اگر تکمیل بشود هم مسیر ارتباطی حل می‌شود و هم اینکه با توجه به زیارتی بودن امامزاده پیرتاج چشم انداز مثبتی می‌تواند برای هر دو مکان گردشگر‌پذیر ایجاد کند.

شهروند گرمابی ادامه داد: با وجود اینکه یک سال است که این غار به بخش خصوصی واگذار شده است و با وجود این که هزینه ورودی غار 10 برابر شده است ولی در محوطه غار تغییر مثبتی احساس نمی‌شود و هم‌چنان شاهد یک محوطه خشک و خالی در غار هستیم و سومین کار اقدام در این زمینه است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه هر روز گردشگران زیادی به غار مراجعه می‌کنند، معمولاْ هر یک و نیم ساعت گردشگران را داخل غار می‌فرستند که این امر باعث می‌شود برخی از گردشگران نیم ساعت تا یک ساعت معطل بشوند که مطمئنا برای گردشگر زمان زیادی است و چهارمین کار بازنگری در این مورد است.

شهروند گرمابی خاطرنشان کرد: پنجمین کار با توجه به نزدیکی روستای قمچقای و بافت نیمه‌سنتی آن، راه‌اندازی بوم‌گردی در این منطقه است که به احتمال زیاد اقدام خوبی خواهد بود.