کاهش ارزش سهام در بورس معضلی که گریبان سهامداران را گرفته است

کاهش ارزش سهام بورس در کشور و به تبع آن در استان زنجان موجب شده است تا سهامداران با مشکل کاهش ارزش سهام خود در بخش های مختلف مواجه شوند. اشراق آنلاین:طی چند روز اخیر سیاستگذاری های دولت و برخی مصوبات مجلس شورای اسلامی موجب کاهش ارزش سهام شده است و به نظر می رسد […]

کاهش ارزش سهام بورس در کشور و به تبع آن در استان زنجان موجب شده است تا سهامداران با مشکل کاهش ارزش سهام خود در بخش های مختلف مواجه شوند.thCAXF6PDA

اشراق آنلاین:طی چند روز اخیر سیاستگذاری های دولت و برخی مصوبات مجلس شورای اسلامی موجب کاهش ارزش سهام شده است و به نظر می رسد هنوز تدبیر مطلوبی برای این امر در نظر گرفته نشده است.

یک شهروند زنجانی با بیان اینکه همه اموال خود را فروخته و در بورس سرمایه گذاری کرده ام، افزود: در حال حاضر کاهش ارزش سهام در بورس موجب شده تا با مشکل مواجه شوم.

محمد یوسفی با اشاره به اینکه تا 4 میلیون تومان ارزش سهامی که خریداری کرده ام، متضرر شده ام، بیان داشت: باید تدابیر لازم برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

یک سهامدار دیگر نیز از وضعیت نامتعادل بورس گلایه کرد و یادآور شد: کاهش ارزش سهام از بی تدبیری نشات می گیرد که باید مسئولان فکری برای حل این مشکل داشته باشند.

مصطفی محبی با اشاره به اینکه مردم بیشترین سرمایه گذاری را در بورس دارند، تصریح کرد: باید دولت در ارائه برنامه های خود به بسیاری از آیتم های تاثیرگذار توجه کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش وام مسکن موجب شده تا مردم بیشتر در زمینه مسکن سرمایه گذاری انجام دهند، تصریح کرد: افزایش بهره مالکانه معدن و افزایش نرخ خوراک پتروشیمی در حالی که رفع تحریم ها به این موضوع کمک کرده بود از سوی مجلس بی تدبیری مسئولان ر ا می رساند.

مدیر بورس منطقه زنجان نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسابا اشاره به کاهش ارزش بورس در زنجان اظهار کرد: در طول 9 ماهه سال 92 ارزش سهام بورس مطلوب بود اما در حال حاضر و با نگاهی به آمار دی ماه سال جاری و مقایسه آن با بهمن ماه، ارزش بورس کاهش یافته است.

مهرداد محبی با اشاره به اینکه آمار نهایی اواخر بهمن ماه سال جاری اعلام می شود، افزود: هنوز آمار رسمی اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه برخی عوامل موجب کاهش ارزش سهام بورس شده است، بیان داشت: باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

این مسئول ارزش معاملات بورس زنجان را در 9 ماهه سال جاری 11 هزار و 877 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: حجم معاملات نیز 2 میلیون و 934 هزار و 470 هزار سهم بوده است.

وی با اشاره به صدور 5 هزار و 548 کد در بورس منطقه ای زنجان یادآور شد: برای 5 هزار و 4 نفر ساعت نیز کلاس های آموزشی در این مدت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه آمار بورس منطقه ای زنجان تا دی ماه سال جاری مثبت بود، ادامه داد: در بهمن ماه این آمار به شدت کاهش یافته است.

گفتنی است،اگرچه عوامل بسیاری دست در دست هم داده تا با کاهش ارزش سهام در بورس مواجه باشیم، اما موج رسا امیدوار است این کاهش به ضرر مردم تمام نشود و با ثبات در بازار بورس سرمایه های از دست رفته مردم به آنها برگردانده شود.