پیش‌بینی نفوذ گردوغبار به زنجان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه هوای استان امروز صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات با وزش باد نسبتا شدید خواهد بود و فردا از شدت وزش باد کاسته خواهد شد گفت: احتمال نفوذ گردوغبار به زنجان زیاد است.

الهام نجفی با بیان اینکه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه عبور موجی سبب تقویت وزش باد و افزایش ابر می‌شود گفت: این شرایط در برخی نقاط از سطح استان با رگبارهای محلی باران نیز همراه خواهد شد.

وی افزود: وزش باد که در روز سه‌شنبه به حد نسبتا شدید تا شدید خواهد رسید، احتمالا سبب نفوذ گردو غبار به جو استان و کاهش کیفیت هوا می‌گردد و همچنین دمای روزانه هوا تا اواخر هفته بتدریج کاهش می‌یابد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ابراز کرد: شکل‌گیری توده گرد و خاک بر روی کشور عراق که انتظار می‌رود فردا به کشور ما نفوذ نماید و موجب کاهش کیفیت هوا به ویژه برای گروه‌های حساس گردد.

نجفی تاکید کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان هفت و ۲۶ درجه، ابهر هفت و 25 درجه، خرمدره هشت و 28 درجه، طارم 16 و ۲۹ درجه، سلطانیه پنج و ۲۵ درجه، قیدار ۱۰ و ۲۴ درجه و ماهنشان 12 و ۳۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.