پروژه‌های آموزشی خدابنده راکد نمانده است

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: پروژه‌های آموزشی و پرورشی در این شهرستان نه تنها راکد نمانده است بلکه پروژه‌های جدید نیز تعریف شده است.

به گزارش نسیم اشراق؛ سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خدابنده به ریاست فرماندار و با حضور اعضای شورای آموزش و پرورش و مدعوان در آموزش و پرورش این شهرستان تشکیل شد.

جواد تاراسی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام گرفته در خصوص پروژه مهر اعم مدرسه‌سازی، مدرسه‌یاری و شاداب‌سازی مدارس گفت: پروژه مهر فقط مختص آموزش و پرورش نیست بلکه همراهی کلیه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

وی گفت: اهمیت پروژه مهر در جهت آماده‌سازی مدارس برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید است و بر این اساس همه ادارات و دستگاه‌ها، شهرداران، بخش‌داران و دهیاران در برنامه‌های پروژه مهر مدارس و مراسم بازگشایی مشارکت فعال داشته باشند.

فرماندار شهرستان خدابنده بیان داشت: پروژه‌های آموزشی و پرورشی در این شهرستان نه تنها راکد نمانده است بلکه پروژه‌های جدید نیز تعریف شده است.

وی در جهت توسعه فضاهای آموزشی خاطرنشان کرد: ادارات اوقاف، شهردار و آموزش و پرورش در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف زمین آموزشی محمدیه اقدام کنند.

حجت الاسلام علی موسوی در این جلسه ضمن تسلیت ایام صفر رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی و امام رضا (ع)، پروژه مهر را نمادی از همبستگی، تحول و مدیریت کارآمد و هدفمند در نظام تعلیم و تربیت و گامی موثر برای تربیت دانش‌آموزان عنوان کرد.

امام جمعه قیدار پروژه مهر را در راستای تکریم حوزه تعلیم و تربیت و دانش آموزان عنوان کرد و به پنج اصل تربیتی از امام رضا (ع) اشاره و پروژه مهر را در راستای اصل تکریم و احترام به فرزند، اصل تعلیم و فضایل و مکارم اخلاقی و امر به تعلیم، اصل حلال و حرام و محبت به فرزندان دانست.

بهروز کثیرلو نیز در این جلسه بیان داشت: پروژه مهر زمینه‌ساز مشارکت دستگاه‌ها در بازگشایی با شور و نشاط برای ۲۱ هزار دانش آموز منطقه خدابنده است.

وی ضمن ارائه گزارش اجمالی از عملکرد کارگروه‌های 9گانه پروژه مهر، بازگشایی مدارس را حرکت ملی و یک تحول در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی دانست که همه آحاد جامعه در آن مشارکت دارند.

مدیر آموزش و پرورش خدابنده ادامه داد: شروع سال تحصیلی جدید جلوه‌ای از مشارکت جمعی است که در آموزش و پرورش محقق می‌شود.