پرداخت 100 فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان خدابنده‌ای

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده از پرداخت100 فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان خدابنده‌ای خبر داد. به گزارش ثبیر،غدیر خلجی اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه ازدواج به مددجویان را یکی از اقدامات مهم کمیته امداد امام خمینی در راستای آسان‌سازی ازدواج مددجویان این نهاد است. وی با اشاره به برخی آموزه‌های دینی نقل‌شده در زمینه فراهم‌سازی […]

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده از پرداخت100 فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان خدابنده‌ای خبر داد.13920417000178_PhotoA

به گزارش ثبیر،غدیر خلجی اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه ازدواج به مددجویان را یکی از اقدامات مهم کمیته امداد امام خمینی در راستای آسان‌سازی ازدواج مددجویان این نهاد است.

وی با اشاره به برخی آموزه‌های دینی نقل‌شده در زمینه فراهم‌سازی شرایط ازدواج جوانان اضافه کرد: کمیته امداد نیز به منظور عمل به سنت‌های حسنه در این راستا اقدام به پرداخت کمک‌ هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج به مددجویان می‌کند.

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد در بحث ازدواج در سال‌جاری افزود: در مدت مذکور 100 فقره کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد خدابنده پرداخت شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: از مجموع کمک‌های هزینه‌های پرداخت شده 70 مورد کمک هزینه خرید جهیزیه و 23 فقره هدیه ازدواج بوده است.

خلجی اظهار کرد: مبلغ کمک هزینه پرداختی به نوعروسان 10 میلیون ریال و کمک هزینه پرداختی در قالب هدیه ازدواج نیز 2 میلیون ریال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای مددجویان خدابنده‌ای اضافه کرد: این دوره‌های آموزشی کمیته امداد امام خمینی به صورت گروهی و چهره به چهره برگزار می‌شود.

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد به علت وضعیت ضعیف اقتصادی خانوادگی از حضور در اجتماع هراس دارند، اضافه کرد: امدادگران در برگزاری دوره‌های آموزشی تلاش می‌کنند، روحیه اعتماد به نفس را مددجویان تقویت کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دوره‌های آموزشی که توسط کمیته امداد برگزار می‌شود، کارگاه‌های گروهی و آموزشی قبل از ازدواج است،‌اضافه کرد: این کارگاه‌ها در راستای ارتقای سطح آگاهی مددجویان در مقوله ازدواج برگزار می شود.

خلجی با اشاره به برخی از موضوعات آموزشی کمیته امداد در کارگاه‌های آموزشی قبل از ازدواج افزود: نحوه همسرداری، نحوه رفتار زوجین در زندگی مشترک از جمله موضوعاتی است که در این کارگاه‌ها به مددجویان آموزش داده می‌شود.