هویت جنبش دانشجوئی به مبارزه با استکبار جهانی گره خورده است

نمایده مردم خدابنده اظهارکرد:هویت جنبش دانشجوئی به مبارزه با استکبار جهانی گره خورده است. حجت الاسلام موسوی درآستانه روزدانشجودرگفتگوباخبرنگاراشراق آنلاین اظهارکرد:16آذردر تاریخ ایران یاد آور حماسه بزرگ استکبار ستیزی دانشجویان در کشور است که هر ساله به عنوان یکی از مقاطع حساس تاریخ انقلاب مورد توجه قرار می گیرد. نمایده مردم خدابنده افزود:با مرور وقایعی […]

نمایده مردم خدابنده اظهارکرد:هویت جنبش دانشجوئی به مبارزه با استکبار جهانی گره خورده است.IMG_1274

حجت الاسلام موسوی درآستانه روزدانشجودرگفتگوباخبرنگاراشراق آنلاین اظهارکرد:16آذردر تاریخ ایران یاد آور حماسه بزرگ استکبار ستیزی دانشجویان در کشور است که هر ساله به عنوان یکی از مقاطع حساس تاریخ انقلاب مورد توجه قرار می گیرد.

نمایده مردم خدابنده افزود:با مرور وقایعی که آن روز رخ داده می توان پی برد که هویت جنبش دانشجوئی به مبارزه با استکبار جهانی گره خورده است.

وی ادامه داد:آنچه در 16 آذر روی داد نخستین واکنش همه جانبه دانشگاهیان دانشجويان بعد از كودتاي 28 مرداد -كه فضاي خفقان شديدي بر كشور حاكم بود با خروش انقلابي خود، اين فضا را شكستند و به حضور مداخله جویانه نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در تهران اعتراض کردند و سه تن به شهادت نائل آمدند. از آن پس حادثه 16 آذر به عنوان روز مقاومت در برابر استعمار در تاریخ دانشگاه تهران و روز دانشجو معنا پیدا کرد.

نماینده مردم خدابنده اذعان کرد:گاهی عده ای به دنبال استفاده ابزاری هستند و جنبش دانشجوئی را به عنوان ابزاری برای مقابله با انقلاب و ارزش ها نشانه گرفته اند. باید اعتراف کرد که بزرگترین خیانت را در حق دانشجو کسانی کردند که  از سیاسی شدن دانشجو ترسیدند سیاسی شدنی که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب به معنای برخورداری از فهم سیاسی و شناخت انگیزه ها و ارتقای سطح بینش و تحلیل سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد:اگر دانشجو سیاسی نشود اسیر سیاست بازان و دغلکاران می شود او را برای شکستن خطوط قرمز نظام اسلامی طلب می کنند جنبش دانشجوئی اصیل در کشور ما شاخصه ای دارد که عبارتست از ضد استکبار و سلطه و استبداد و عدالتخواهی که هر وقت جنبش دانشجوئی از این شاخصه ها فاصله گرفته خسارات جبران ناپذیری بر کشور تحمیل کرده و هروقت به اصالت خود باز گشته سر منشأ برکات عظیمی برای کشور و ملت بوده است.